Zijn er mensen die een (S40/V50) 1.6D hebben laten tunen?
Ik wil het zeker gaan laten doen maar ben wel benieuwd naar ervaringen van andere..
Gr Edgar
Tuning
- Oceanracer
- Geartronic member
Als je dat nu al weet, waarom neem je dan geen D5?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Edgar
- 5th Gear member
Héél simpel, tuning is een stuk goedkoper dan een D5...
En als ik een D5 had zou ik hem ook laten tunen.
Mijn A4 2.5 TDI was ook getuned naar 200 PK... dat gaat met de 1.6D zeker niet lukken. Mijn ervaringen zijn niet alleen sneller, meer koppel en Peekaa's. Maar ook een veel mooiere loop van de motor, stuk soepeler. Daarom vind ik het ook belangrijk dat de tuning op maat wordt gedaan. Zeker niet een standaard chip!
Ik ben dus benieuwd naar ervaringen...
En als ik een D5 had zou ik hem ook laten tunen.
Mijn A4 2.5 TDI was ook getuned naar 200 PK... dat gaat met de 1.6D zeker niet lukken. Mijn ervaringen zijn niet alleen sneller, meer koppel en Peekaa's. Maar ook een veel mooiere loop van de motor, stuk soepeler. Daarom vind ik het ook belangrijk dat de tuning op maat wordt gedaan. Zeker niet een standaard chip!
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
- Oceanracer
- Geartronic member
Een vijf-cilinder blijft altijd mooier lopen dan een 4-cilinder. Daar verandert tuning niets aan. Maar ik wens je veel (rij-)plezier met je nieuwe V50. Ondanks, of juist dankzij je tuning.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- Edgar
- 5th Gear member
Helemaal met je eens, een lichte motor met 4 cylinder kan nooit bereiken wat een 5 cylinder kan..
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
BMW 120i
-
- 2nd Gear member
De 1.6D is een goede keuze, qua inschrijvingstaks en verzekering (-26 ) een betaalbare keuze (zeker in België).
Heb mijn V50 voorzien van een powerbox ( heb er trouwens nog één ) en het resultaat is voelbaar! Je krijgt een veel beter koppel en de reactiesnelheid na het indrukken van het gaspedaal is beduidend sneller. Voor mij is het niet belangrijk wat en hoeveel pk's en of Nm's ik extra heb; het is het rijgenot wat ik ervaar.
De box zit reeds dag één in mijn wagen en heb nog nooit problemen ondervonden. (nu 48 dkm)
Ik ben zeer tevreden of mijn gemaakte keuze. Het installeren van de box is echt geen sinicure, dat gaat bij andere wagens blijkbaar veel makkelijker.
Heb mijn V50 voorzien van een powerbox ( heb er trouwens nog één ) en het resultaat is voelbaar! Je krijgt een veel beter koppel en de reactiesnelheid na het indrukken van het gaspedaal is beduidend sneller. Voor mij is het niet belangrijk wat en hoeveel pk's en of Nm's ik extra heb; het is het rijgenot wat ik ervaar.
De box zit reeds dag één in mijn wagen en heb nog nooit problemen ondervonden. (nu 48 dkm)
Ik ben zeer tevreden of mijn gemaakte keuze. Het installeren van de box is echt geen sinicure, dat gaat bij andere wagens blijkbaar veel makkelijker.
Volvo V50 MY06 1,6D Fasttech tuned
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...
Momentum, Barentz Blue, 17inch Sculptor, Aluminium inleg, Spoiler, Parrot 3300 GPS, Trekhaak, Parkeersensoren, High performance audio, etc...
- edraket
- 7th Gear member
Edgar,Edgar schreef: Mijn ervaringen zijn niet alleen sneller, meer koppel en Peekaa's. Maar ook een veel mooiere loop van de motor, stuk soepeler. Daarom vind ik het ook belangrijk dat de tuning op maat wordt gedaan. Zeker niet een standaard chip!
Ik denk dat er maar weinig tuningsbedrijven zijn die voor een standaard diesel een op-maat programma schrijven. Was dat bij je audi ook gedaan, en bij wie?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Edgar
- 5th Gear member
Bij mijn Audi is dat gedaan door Hartog Tuning, www.hartogtuning.nl
Ik heb al navraag gedaan en wordt idd gewoon na wens op maat getuned!
Een collega van mij heeft zijn 2.0D daar ook laten tunen.
Hij is voornamelijk bekend bij Audi rijders, op het Audiforum ook alleen maar postivie reacties over hem. Maar hij is van alle merken thuis.
Dit is ook een tuner die echt verstand van auto's heeft...
Ik heb al navraag gedaan en wordt idd gewoon na wens op maat getuned!
Een collega van mij heeft zijn 2.0D daar ook laten tunen.
Hij is voornamelijk bekend bij Audi rijders, op het Audiforum ook alleen maar postivie reacties over hem. Maar hij is van alle merken thuis.
Dit is ook een tuner die echt verstand van auto's heeft...
BMW 120i
BMW 120i
- Edgar
- 5th Gear member
Nog niet.... maar IK laat het zeker doen en zal mijn ervaringen zeker op het forum delen!Lex schreef:Mag ik uit de reacties opmaken dat er geen forumleden zijn die hun 1.6D hebben laten chiptunen?
Ik moet alleen nog wachten tot de V50 er is....

Maar wil je het gaan laten doen?
BMW 120i
BMW 120i
-
- 2nd Gear member
Om eerlijk te zijn, Edgar, heb ik de auto ook nog niet. Ik wil uiteraard eerst bekijken of ik het überhaupt nodig vind. Ik ben echter wel benieuwd of er anderen zijn die hun ervaringen vast willen delen. Een kennis van mij heeft een 2.0 Citroën Hdi motor van 90 pk laten upgraden via een chip ( ik meen tot 112 pk ) en hij is zeer tevreden over het resultaat. Verder ken ik alleen maar "ervaringsdeskundigen" met een Volkswagen Tdi. Dat is echter een totaal ander soort motor ( pompverstuivers ).
- Edgar
- 5th Gear member
En wat zijn de ervaringen met de VW deskundigen? Er zijn zeker op het gebied van VW en Audi véél slechte tuners, die de naam tuner niet eens verdienen... Ik ga géén namen noemen, ik meer van het positieve bedrijven noemen dan slechte afkraken...
Jij woont ook in Nrd-Holland, dan ga je maar is een stukje in mijn auto rijden als hij getuned is om het verschil te merken. Zeker weten dat je dan gelijk ook wil
Jij woont ook in Nrd-Holland, dan ga je maar is een stukje in mijn auto rijden als hij getuned is om het verschil te merken. Zeker weten dat je dan gelijk ook wil

BMW 120i
BMW 120i
-
- 2nd Gear member
Bij Volkswagen wordt de chip vaak door de eigen dealer ingebouwd. Lezende op dit forum, heb ik het idee dat er geen Volvo dealers zijn die dit doen. Wel wordt de naam van Rica genoemd als Volvo kenner.
Oh ja, de uinodiging is aangenomen. Ik lees het graag, als het zover is.
Oh ja, de uinodiging is aangenomen. Ik lees het graag, als het zover is.
- Edgar
- 5th Gear member
Er zijn meer tuners dan dealers die tunen, ook bij Volkswagen. Via mijn Volvo dealer kan ik het ook laten doen, die laat het ook door Rica doen.
Ik heb géén ervaring met Rica, blijf dan ook bij "mijn" eigen tuner.
Ik laat het je weten als het zover is,
Gr Edgar
Ik heb géén ervaring met Rica, blijf dan ook bij "mijn" eigen tuner.
Ik laat het je weten als het zover is,
Gr Edgar
BMW 120i
BMW 120i