raampje in dashboard

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Volvo for wife (&kids
Starter

heb net een v70 uit 1997 gekocht :P . één probleempje :evil:. het raampje in het dashbord is beschadigd. het lijkt aangetast met een soort zuur :( . ik wil het dus graag vervangen. betekent dit dat ik de hele snelheidsmeter moet vervangen, of kan ik ook alleen het raampje vervangen? of heeft iemand een briljant idee hoe ik dit schoon kan krijgen of kan wegpoetsen?
:roll:
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Welk raampje bedoel je precies? Het gedeelte van plexiglas wat voor de klokken zit?

Dat is te vervangen. Je kunt nadat je de dashboardkap hebt verwijderd (behoorlijke klus) de klokkenboel eruit halen. Het raampje zit erop geklikt. Als je een los raampje kan scoren bij de sloop ofzo kun je het zo fixen.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Volvo for wife (&kids
Starter

Ok. Bedankt voor je tip.
Ik hoop inderdaad ergens een los plexiglas plaatje te vinden (van een kapotte meter of zo). Vooralsnog heb ik geen reacties gehad via onderdelen.nl en partfinder.
Het zal ff sleutelen worden als de hele bovenkant van het dashbord eraf moet, maar ja. Eens moet de eerste keer zijn. Na 7 jaar S70 heb ik dat nog nooit hoeven doen. Misschien krijg ik dat gekraak dan ook wel weg (sinds de verdamper van de airco vervangen is).

Trouwens, misschien weet jij ook wel hoe ik de kunststof zijpanelen (dat lange stuk onder de deuren goed los krijg. Ik heb nl. wat corrosie voor onder het voorportier, vermoedelijk door het klapperen dan dat paneel tegen de lak. Om het goed bij te werken moet dat er dus ff af. Ik heb gezien dat het aan de onderzijde vastzit met zwarte kunststof pluggetjes waar een kunststof pin in is geslagen (deze spreidt het pluggetje). Maar als ik deze gewoon lostrek gaan ze verloren. Moet dat anders? of zijn die pluggetjes ergens te koop?
fransb85
3rd Gear member

plugjes kun je los halen, kunt ze ook doorduwen als t goed is en opnieuw gebruiken maar voor die 5 euro die die nieuwe plugjes kosten zit t wel meteen weer goed vast. en je dashtop eraf is heel makkelijk: accu los, ff wachten, ventilatieroosters en speakerroosters met n dun schroevendraaiertje even netjes eruit wippen en alle torxjes (t25) losmaken (ook onder rand van de tellerkoepel en die ventilatiedingen aan de zijkant die tegen de deur wegvallen, even eruit wippen), alle schroeven in t randje van het dashboardvak eruit halen en daar drie keer m6 losdraaien met sleuteltje tien, airbagstekker (i.v.t.) lostrekken (wel voorzichtig). daarna t hele spul uit de auto hengelen en tellerunit loshalen (wijst zich vanzelf). bij herplaatsen wel even de stekker goed aanduwen anders krij je zo'n 'disc' melding van je boordcomputer.
succes
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”