C30 2.4 benzine

De opvolger van P1800 en 480
Blackflash
2nd Gear member

Hallo forumleden,

We zijn er uit; onze nieuwe auto wordt een C30. Alleen de motorkeuze is nog onduidelijk. De C30 met 2.0 benzine was ons een tikkie te tam (we rijden nu een astra coupe met 2.2 benzine met 150 PK) maar een 2.4 was even niet voorradig voor een proefrit. (kan overigens wel geregeld worden)
Een T5 lijkt mij in de stad (waar we hem toch ook veel zullen gebruiken) wat overdone.

Is er iemand die al ervaring heeft met de 2.4 170 PK in een C30?

groeten,

Blackflash
PeterAal
2nd Gear member

2.0 benzine viel mij ook tegen. Heb daarom een 2.0d gekozen....dat rijdt geweldig... wat een koppel.
V60 T4 Powershift Ocean Race, Ocean Race Blue II, Driver Support Line, Business Pack Pro, Family Line, Exterior Styling Kit, Off-Black interior, Sunblinds
Audi S4 Avant
Solo
1st Gear member

Ik heb een proefrit of twee in de 2.4i mogen maken. Tussendoor met de 2.0 gereden.

De motoren ontlopen elkaar niet heel veel, de 2.0 was zelfs wat sneller in de lagere versnellingen. Boven de 100 was de 2.4i wat krachtiger, maar niet spectaculair. Het rijdt wel een stuk rustiger, met een lekkere diepere sound - de 2.0 is toch wat schreeuweriger. Beide zijn krachtig genoeg om de C30 aardig rap vooruit te krijgen, vond ik.

Opmerkelijk echter was het volgende: de 2.0 had het normale (dynamic) onderstel en de 2.4i het verlaagde (sports), maar de 2.0 was aanmerkelijk minder aangenaam om in te rijden. Elke rimpel in het asfalt drong zich op. Als je er op gaat letten (2e rit), kun je ze in de 2.4i ook voelen, maar het was me tijdens de eerste rit niet opgevallen.
Heel merkwaardig. De dealer kon als verklaring niks anders bedenken dan het gewicht (2.4i is zo'n 100 kg zwaarder), maar was eigenlijk ook verbaasd.

Was het denkbeeldig? In elk geval besloot ik hierdoor de 2.0 te laten afvallen, en bovendien voor het verlaagde onderstel te kiezen (oogt beter, rijdt uitstekend).
Eenmaal op het vijfcilinder nivo aangeland, heb ik de stap naar de T5 ook maar gemaakt. Oops! Niet eens in proefgereden - met vrijwel hetzelfde gewicht als de 2.4i verwacht ik dezelfde 'ride' en die turbo belooft een fantastisch koppel. Ik denk dat het ook in de stad lekkerder rijdt. Maar de T5 is eerlijk gezegd altijd overdone, als je de auto alleen hebt om jezelf te verplaatsen.

Overigens, ik rijd nu in een Honda Civic 1.6 VTI met 160 pk. Zowel de C30 2.0 als de 2.4i zijn sneller weg (niet veel) en doen dat in rust en met klasse - een wereld van verschil.
Het prijsverschil (tussen de twee C30's) wordt vooral goedgemaakt door het verhoogde comfort, maar niet echt door de iets betere prestatie.

Toch gewoon die proefrit laten regelen, zou ik zeggen. Al was het alleen maar omdat het anders blijft knagen.
Johann
5th Gear member
Contacteer:

Gek he..

Heb ook proef gereden in een 2.0 en dat was een stuiterbak van jewelste. 17" Met Conti's.
Later in een T5 automaat met 18" en sport onderstel en deze was lekker comfy.
Mijn eigen T5 eerst op 17" Conti's gereden met een KW verstelbaar sportonderstel en zelfs in de harde setting niet het stuiter gevoel mogen ervaren als met de 2.0.

Net alsof de lichtere 2.0 motor meer stoten in de voorwielophanging veroorzaakt.
Blackflash
2nd Gear member

Solo schreef: Toch gewoon die proefrit laten regelen, zou ik zeggen. Al was het alleen maar omdat het anders blijft knagen.
Nou, die proefrit gaat er komen volgende vrijdag :D , een C30 met 2.4 5-bak (zoals we hem eigenlijk willen)
Ik meld hier dan wat het gaat worden.

groeten
Blackflash
Solo
1st Gear member

Blackflash schreef:
Solo schreef: Toch gewoon die proefrit laten regelen, zou ik zeggen. Al was het alleen maar omdat het anders blijft knagen.
Nou, die proefrit gaat er komen volgende vrijdag :D , een C30 met 2.4 5-bak (zoals we hem eigenlijk willen)
Ik meld hier dan wat het gaat worden.
En? Hoe is de proefrit gegaan? Heb je je keuze gemaakt?
Blackflash
2nd Gear member

quote]

En? Hoe is de proefrit gegaan? Heb je je keuze gemaakt?[/quote]

Tis a.s. vrijdag met een 2,4. Ik ben trouwens steeds meer geneigd om voor de Volvo te gaan ipv de BMW. Vooral omdat mijn lange lijf ook mee moet!!!

Je hoort van mij.

groeten
Blackflash
Blackflash
2nd Gear member

Joepie!!!!, vanmorgen een C30 2,4 momentum gekocht, black saphire en met nog wat extra toeters en bellen. begin juli zou die moeten komen.
Vooral de 5 cilinder kon ons erg bekoren, wat een geluidje.
Nu dus wachten tot die er is.

Iemand interesse in een mooie Astra Coupe????

groeten
Blackflash (maar dan nu op z'n zweeds)
MY21 XC40 T5 R-design, Bursting Blue
Solo
1st Gear member

Gefeliciteerd Blackflash!

Rijdt best lekker, zo'n 2.4'tje, niet ;? Dat wordt genieten!

Ik heb zelf ook voor een black sapphire momentum gekozen - half juni hoop ik 'm op te kunnen halen.

Ben je nog voor body kit gegaan? Ik niet, maar ik begin te twijfelen...
Herror
2nd Gear member

Feli Blackflash!!

Waarom heb je eigenlijk voor de zwarte kleur gekozen? ..

Off topic:
Vrijwel alle C30's die ik zie rijden zijn Of zwart Of silver metallic ... beetje saai allemaal. En 9 op de 10 heeft geen bodykit. Als ze al een bodykit hebben, is het eentje in dezelfde kleur als de kleur van de auto ... :S
MichelR
6th Gear member

Ik ben ook nog maar 1x een andere Passion Red tegengekomen.. En dat was dan nog een dealer demo auto.

En eind van de maand komt er bij mij ook een Passion Red bodykit bij.

Zorg nog voor een beetje kleur onder de C30 rijders.. :P

=> Solo - bodykit kun je altijd later toevoegen ga ik ook doen.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Herror
2nd Gear member

ja maar achteraf ben je wel een stuk meer kwijt ... dan kost ie €1600,- terwijl hij in een pakket zit inclusief dakspoiler en sportpedalen voor €1450,- ..... tel uit je winst :)

Bij mij komt er ook nog een extra eindpijp onder (niet alleen een sierstuk maar een echte 2e uitlaat). Ik vind 1 uitlaatje en aan de andere kant een afdekklepje ook geen gezicht.
Blackflash
2nd Gear member

Die van ons komt zonder body-kit maar wel met twee uitlaten (en verlaagd)
Voor de rest voor het eerst van mijn leven een electrische stoel genomen en er nog blij mee ook!!

en waarom zwart? Lijkt mij duidelijk een zwarte gaat gewoon harder :-)

groeten
SvartFlash
MY21 XC40 T5 R-design, Bursting Blue
Herror
2nd Gear member

ZO'n wagen zag ik gisteren nog rijden: ... zwart met 2 uitlaten, zonder bodykit ... maar wel met een Zweedse vlag op het dak :roll: Als je zelf uit Zweden komt ok ... maar je gaat als Nederlander toch geen Zweedse vlag op het dak zetten? :? :? :? :?: :?: Verder gaat een zwarte wagen zonder bodykit nogwel hoor .. dat valt tenminste niet op ... alhoewel ik dat plastic er wel goedkoop uit vind zien ...

Ik had het gisteren nog met de dealer erover waarom er nou zoveel C30's zonder bodykit op de weg rijden.
Het blijkt dat Volvo zich in eerste instantie gericht had op een jonger publiek dan waaraan de meeste nu verkocht worden. Juist veel ouderen blijken een C30 te kopen ... en die zijn niet van de bodykitsss .....

Maargoed, des te meer valt de mijne op:
Flint Grey met Titanium Grey bodykit.
Verlaagd sportchassis
17" Zaurak Diamond Cut Velgen
Dubbele uitlaat
Sportstuur met alu/inleg,
Versnellingspook met alu/inleg
Vloermatten, sport
Sportpedalen
Dakspoiler

(Misschien hebben jullie wel eens foto's gezien van Sustained: http://www.sustained.be/c30 ... hij heeft de wagen in dezelfde kleuren, alleen dan de Atreus 18" velgen zonder verlaging en met een enkele uitlaat)
Aantje
4th Gear member

Nog gefeliciteerd.
gertsan
3rd Gear member

gefeliciteerd, gelukkig heb je de 5 cilinder gekozen. Dat rijdt toch echt lekkerder dan een 4 cil. (sorry jongens/meisjes) maar het is niet anders.
Veel plezier
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
S80 Executive
5th Gear member

Laatst nog een S40 2.4 140 pk GT mee gehad als vervangend vervoer, de S80 had z'n 120.000 km beurt nodig. Maar ik begrijp heel goed dat je niet voor de 2.0 hebt gekozen. Dat 5 cilindergeluid is toch vele malen volwassener! Veel plezier.
S80
Solo
1st Gear member

Als je voor het geluid gaat, is de 2.4 aan te raden boven de T5 - die hoor je bijna niet!
Niet dat ik klaag, want dat is precies waar ik zelf naar op zoek was. En gevonden, dus - wow wat 'n geweldige machine! :headbang:
Blackflash
2nd Gear member

hij komt, hij komt. ::D a.s. zaterdag gaan we hem halen. heb hem al gezien met de dubbele uitlaat en de diamond cut zauraks. hij is moooooooooooi.
nog drie nachtjes slapen.

groeten
BlackFlash
Bertje B
Starter

Volgens mij heb je hem nu. Ik was een van de eersten (12 januari) met en 2.4i. Mooie bak, hoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik vroeger in een 850 het 5-cilinder geluid opdwepender vond.

Maar van harte, wat zul je een lol hebben.
Plaats reactie

Terug naar “C30”