Wie heeft er ervaringen met drie kinderen (in kinder-zitjes) op de achterbank? Waarvan twee in de zelfde leeftijd (dus zelfde formaat stoeltjes). De V50 is helaas niet echt een ruimtewonder.
Met name het middelste zitje is zeer lastig te bevestigen, want veel ruimte tussen de stoeltjes is er niet.
Ik zag wel bij de dealer een zitje (incl verhoger) van Volvo welke een stuk smaller is dan vergelijkbaar van bijvoorbeeld Maxi Cosi.
Wie heeft er tips?
drie kinderen op de achterbank
-
- 2nd Gear member
Oplossing is 1 kind thuis laten!!, nee begrijp je probleem, maxicosi is een vrij breed stoeltje, 2 is geen probleem maar 3 zal inderdaad wel een ander verhaal worden..... op de voorstoel kan het ook niet, want we kunnen de airbag niet uitschakelen, tenminste bij mijn model kan dat niet.
Ik zou ook zo snel geen oplossing weten, om nu nieuwe smallere stoeltje te kopen is nu ook niet echt een goekope oplossing,
Ik zou ook zo snel geen oplossing weten, om nu nieuwe smallere stoeltje te kopen is nu ook niet echt een goekope oplossing,
"Spee rijdt altijd mee"
- Mistral
- 2nd Gear member
Wij hebben drie kinderen van 5, 7 en bijna 9 jaar oud.
Er blijft niet veel ruimte over, maar het past nét met onze stoeltjes. Wij hebben drie dezelfde zitverhogers met verstelbare breedte en een afkoppelbare leuning.
Alledrie staan deze in de smalste stand (niet zulke brede dochters dus) en dat werkt. Je moet wel even handigheid krijgen in het vastmaken van de gordel omdat je met je hand tussen de stoeltjes moet.
Met mijn lengte van 1.91 geldt tevens dat mijn dochter met de kleinste voeten altijd achter mij moet zitten. De benen zijn nog niet lang genoeg om de voeten onder de voorstoel te krijgen, dus de ruimte tussen voorleuning en achterbankzitting is ook belangrijk.
Bij kleinere kinderen heb je grotere stoeltjes nodig en dat kan een probleem zijn. Zo moest ik 4,5 jaar geleden uit de Alfa 156 SW (heeft vergelijkbare binnenruimte als de V50) naar een Passat.
Mijn volgende auto (voorjaar '08) zal dus in verband met groter groeiende kinderen geen V50 meer worden. De huidige situatie gaat overigens dus wel goed!! (alhoewel er geen centimeter overblijft, maar dat wist ik van tevoren).
Mocht je foto's willen zien van hoe de achterbarnk er bij mij uitziet, laat het dan even weten.
Martijn
Er blijft niet veel ruimte over, maar het past nét met onze stoeltjes. Wij hebben drie dezelfde zitverhogers met verstelbare breedte en een afkoppelbare leuning.
Alledrie staan deze in de smalste stand (niet zulke brede dochters dus) en dat werkt. Je moet wel even handigheid krijgen in het vastmaken van de gordel omdat je met je hand tussen de stoeltjes moet.
Met mijn lengte van 1.91 geldt tevens dat mijn dochter met de kleinste voeten altijd achter mij moet zitten. De benen zijn nog niet lang genoeg om de voeten onder de voorstoel te krijgen, dus de ruimte tussen voorleuning en achterbankzitting is ook belangrijk.
Bij kleinere kinderen heb je grotere stoeltjes nodig en dat kan een probleem zijn. Zo moest ik 4,5 jaar geleden uit de Alfa 156 SW (heeft vergelijkbare binnenruimte als de V50) naar een Passat.
Mijn volgende auto (voorjaar '08) zal dus in verband met groter groeiende kinderen geen V50 meer worden. De huidige situatie gaat overigens dus wel goed!! (alhoewel er geen centimeter overblijft, maar dat wist ik van tevoren).
Mocht je foto's willen zien van hoe de achterbarnk er bij mij uitziet, laat het dan even weten.
Martijn
S60 2.0T Drivers Ed. Aut., Orestes 17"; RTI High Perf., Barents blue (2008)
V50 2.4i 170 Kinetic Geartronic Premium Sound, Silver (2005)
V50 2.0D Base, Mistral Green (2005)
V50 2.4i 170 Kinetic Geartronic Premium Sound, Silver (2005)
V50 2.0D Base, Mistral Green (2005)
- plim
- 4th Gear member
Ik weet niet of het ook bestaat voor een V50, maar bij andere modellen zijn er mogelijkheden. Die hebben de optie met ingebouwde zitting verhoger (opklapbaar, geintegreerd in de achterbank). Misschien dat iemand deze optie verder kan uitdiepen?
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
-
- 1st Gear member
Dat is deel van het family pack op de v50...plim schreef:Ik weet niet of het ook bestaat voor een V50, maar bij andere modellen zijn er mogelijkheden. Die hebben de optie met ingebouwde zitting verhoger (opklapbaar, geintegreerd in de achterbank). Misschien dat iemand deze optie verder kan uitdiepen?
- Maarten
- 5th Gear member
foto's zijn altijd leuk natuurlijkMistral schreef:
Mocht je foto's willen zien van hoe de achterbank er bij mij uitziet, laat het dan even weten.
Martijn

heb zelf nog maar één zo'n hummeltje,maar is altijd handig om te weten tot hoeveel we kunnen gaan voordat we een bus aan moeten schaffen :razz:
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
-
- 2nd Gear member
Heb onlangs mijn V50 met Family Line geleverd gekregen. Het ging mij hierbij om de geintegreerde kinderzitjes. Een deel van de achterzitting is op te klappen zodat er een zittingverhoger wordt gecreëerd. Werkt perfect voor mijn twee kids van 3 en 4.plim schreef:Ik weet niet of het ook bestaat voor een V50, maar bij andere modellen zijn er mogelijkheden. Die hebben de optie met ingebouwde zitting verhoger (opklapbaar, geintegreerd in de achterbank). Misschien dat iemand deze optie verder kan uitdiepen?
Groot voordeel is dat de beentjes niet meer op de rand van de achterbank leunen en daardoor horizontaal naar de voorstoel steken. Doordat het zittingdeel wordt opgeklapt komt de rand van de zitting ter hoogte van de knieholtes waardoor de beentjes schuin naar beneden kunnen hangen. Daarnaast kunnen ze nu zelf zonder toestanden de gordel om doen, bij gebruik van een kinderstoel is het bevestigen van een gordel daarentegen nog wel eens een hele klus.
Voor lange ritten is het echter wel noodzakelijk de "oude" kinderstoelen te gebruiken die zijwaartse steun geven. Als ze in slaap vallen, hangen ze namelijk wel erg knullig in de gordels.
Deze optie levert echter geen oplossing indien je 3 kids wilt vervoeren daar er maar 2 geintegreerde kinderzitjes in de achterbank zitten. er is naar mijn idee echter wel meer ruimte om een derde kinderstoel in het midden te plaatsen.
2024 Volvo XC90 T8
2021Volvo XC40 P8
2016 Volvo XC90 T8
2014 Volvo V60 PIH
2012 Volvo V60 D2
2007 Volvo V50 2.0D Edition II
2000 Volvo V40 1.9D Europa Phase I Dark Blue
2021Volvo XC40 P8
2016 Volvo XC90 T8
2014 Volvo V60 PIH
2012 Volvo V60 D2
2007 Volvo V50 2.0D Edition II
2000 Volvo V40 1.9D Europa Phase I Dark Blue
- NielsK
- 2nd Gear member
Bedankt voor de tips en suggesties tot zover.
Foto's zijn welkom. Ik ben benieuwd naar de volle en gezellige achterbank.Mocht je foto's willen zien van hoe de achterbarnk er bij mij uitziet, laat het dan even weten.
Martijn
Ik vraag me af of dit achteraf nog wel te bestellen is. Lijkt me ook geen goedkope optie.Die hebben de optie met ingebouwde zitting verhoger (opklapbaar, geintegreerd in de achterbank).
Niels
Volvo V50 (MY2007) - 1.8 benzine - Edition II - Black Sapphire metallic
Volvo V50 (MY2007) - 1.8 benzine - Edition II - Black Sapphire metallic