Zekeringen / Stroom in Volvo voor THESIS project!

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Stadtkind
1st Gear member

Beste,
Ik ben student productontwikkeling en ben mijn thesis aan het schrijven...
Ik ben een nieuw type gaspedaal aan het ontwikkelen, en als platform om deze te bouwen heb ik de jongste modellen van Volvo genomen.
Het zou een actief element worden, dus er zal stroom moeten voorzien worden vanuit de motor. (vergelijkbaar met een extra audio versterker, die ergens ijn voeding moet halen)

Mijn vraag is nu, hoeveel Ampère mag/kan die pedaal maximaal krijgen? Voor mijn ontwerp is het "hoe meer hoe beter", dus ik moet het maximum weten wat ik kan gebruiken.
Hoe zwaar zijn de zekeringen waarop ik die zou kunnen aansluiten?
Op welk cirquit, of vanop welke component moet ik de stroom 'aftappen'?

Groetjes
Matthias
Student Productontwikkeling

PS: Hou er aub rekening mee dat ik weinig of geen automechanica kennis heb, dus hou het zo eenvoudig mogenlijk aub... :)
hvdmountain
4th Gear member

12V direct van de accu
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
Stadtkind
1st Gear member

Thx, maar Ik zoek eigenlijk naar hoeveel Ampère ik nemen kan.... (sry voor de mogenlijk foute terminologie in de eerste post...)
glitz
3rd Gear member

ff 12v op de weegschall leggen, zie je zo hoeveel ampere je kan trekken.
Stadtkind
1st Gear member

Begrijp ik niets van... Ik kan het niet gaan meten ofzo, het is meer een theoretische vraag...

Ik weet dat een autobatterij tot 400A kan leveren, voor een hele korte tijd, maar dat wil ik dus niet, ik wil dat het de batterij niet aantast, dat spreekt voor zich...

Kan ik de pedaal bvb laten werken op 20A? Kan de batterij zoveel stroom extra leveren, naast de normale electronica in de wagen? Kunnen de zekeringen dat aan?
Hang-oor
3rd Gear member