fluitend geluid bij gas geven

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
jursaar
Starter

hallo, sinds gisteren in een keer een fluitend geluid aan de linkerzijde voor. Dit geluid komt alleen voor bij accelereren. Ik rij bijvoorbeeld 80, geef gas bij dan hoor ik het fluitend geluid. Dit hoor ik ook buiten de auto. Laat ik het gas los of blijf op zelfde snelheid, dan houdt het geluid op.

rara, wie heeft een idee??
roever
4th Gear member

Niet toevallig een 440 Turbo? Die kan ook fluiten bij het accelereren...

Wat voor een motor heb je er in liggen, dat maakt het makkelijker om te kijken wat het kan zijn.

Wellicht is het de moeite om even te kijken of je luchtfilterhuis nog goed dicht zit en of er geen gaten in je luchtslangen zitten, bij accelereren zuigt de motor namelijk veel meer lucht aan dan bij constant rijden.

Links voor zit ook nog je versnellingsbak, maar als die kapot is zou je de bak normaal ook moeten horen bij constante snelheden.
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
jursaar
Starter

er ligt een gewone 1.8i in. Het klinkt echt mechanisch. Ook bij lagere snelheden hoor ik het. Maar alleen bij gas geven. Trap ik de koppeling in, dan is het geluid weg.
roever
4th Gear member

Wellicht toch de versnellingsbak. Als je gas geeft komt er meer kracht op te staan... Hoeveel heeft de auto gelopen?

Wellicht ook even in het topic "fluitconcert" kijken?
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
jursaar
Starter

heeft 160.000 gelopen bouwjaar 1994.
NightFlash
1st Gear member

Hee dit probleem herken ik..
Laat je kathalysator chekken, mijn auto ging bij mij ook fluiten en sissen bij het gasgeven. bleek de kat vol troep te zitten.
Dan kan hij zijn druk erg slecht kwijt en zoekt hij alle gaartjes en kiertjes om de druk kwijt te kunnen.
Nu helemaal een monster
Mijn 460 2.0i glt uit ";93... Aangepaste monopoint, en extra pk's weet niet hoe maar van 0-100 in 7,7 seconden is toch leuk...

Byte my dust you crazy gti drivers
NightFlash
1st Gear member

Hee dit probleem herken ik..
Laat je kathalysator chekken, mijn auto ging bij mij ook fluiten en sissen bij het gasgeven. bleek de kat vol troep te zitten.
Dan kan hij zijn druk erg slecht kwijt en zoekt hij alle gaatjes en kiertjes om de druk kwijt te kunnen.
Nu helemaal een monster
Mijn 460 2.0i glt uit ";93... Aangepaste monopoint, en extra pk's weet niet hoe maar van 0-100 in 7,7 seconden is toch leuk...

Byte my dust you crazy gti drivers
jursaar
Starter

euvel gevonden! Het was de versnellingsbak.
Er zat veel metaalslijpsel in de olie, daarna bleef hij ook niet meer in z'n drie zitten.
Andere bak en gelijk nieuwe koppeling erin, alles weer in orde.
Bedankt voor de tips!
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”