XC70 RTI CD icm IPOD

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
santos
Starter

Ik heb een XC70 uit 2001 met af fabriek RTI op CD (via een wisselaar in de kofferbak), een HU603 radio, geen ingebouwde telefoon maar een parrot blue tooth aansluiting en ik wil graag mijn IPOD 60GB aansluiten.

Mijn garage vertelde mij dat de combi van RTI op CD niet werkt met de Volvo oplossing. Ik ben op zoek naar een oplossing waarbij de IPOD wel met een kabeltje aan de radio zit en dus geen oplossing dat de IPOD aan een FM zendertje vast zit. Heeft iemand/kent iemand een andere oplossing die wel werkt.
:P :P :P
Ben
Executive Member
Contacteer:

Welkom op Volvo-forum Santos.
Je valt 'met je gatje in de boter' zoals dat zo mooi heet.
Daar is nl. al heel veel over geschreven en beschikbaar: >>>>>klik<<<<< maar snel en trek een uurtje uit om alles te lezen.
Je kunt ook rechtsreeks naar de iMIV site gaan: www.imiv.ca
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Rogier64
5th Gear member

Een iPod adapter (Volvo of welk ander type ook) werkt prima met CD-RTI hoor. Streker nog, het inbouwen is dan juist een fluitje van een cent omdat de lange Melbuskabel naar de radio al aanwezig is. Aangezien de originele Volvo iPod adapter gebruik maakt van het CD-wisselaar kanaal kan die niet worden gebruikt in combinatie met met een 10-cd audio wisselaar. De 6-cd wisselaar voor de RTI navigatie cd's staat hier helemaal los van. Ik heb ook nog een originele TV tuner in de auto en dat gaat allemaal probleemloos. De iMIV kan ingesteld worden op diverse kanalen bijvoorbeeld MD-wisselaar. Dan kan de iPod zelfs naast een 10-cd audio wisselaar gebruikt worden. Ik heb de iPod adapter zelf ingebouwd, zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... od+adapter daar vind je ook een inbouwhandleiding zoals ik het heb gedaan.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
MichaelK
1st Gear member

santos schreef:Ik heb een XC70 uit 2001 met af fabriek RTI op CD (via een wisselaar in de kofferbak), een HU603 radio, geen ingebouwde telefoon maar een parrot blue tooth aansluiting en ik wil graag mijn IPOD 60GB aansluiten.

Mijn garage vertelde mij dat de combi van RTI op CD niet werkt met de Volvo oplossing. Ik ben op zoek naar een oplossing waarbij de IPOD wel met een kabeltje aan de radio zit en dus geen oplossing dat de IPOD aan een FM zendertje vast zit. Heeft iemand/kent iemand een andere oplossing die wel werkt.
:P :P :P
Bij werkt al enige tijd tot volle tevredenheid een USA.spec Ipod adapter op mijn HU-603. Verkrijgbaar via Ebay in de USA.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”