Mischien ga ik binnenkort rijden op zandvoort
- bu swier
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 07.01.2007 - 21:30
- Locatie: Hem (Venhuizen)
Ik kan via een collega mischien racen op zantvoort. Er is namelijk 3 juni een dag dat je met je straatauto erop mag. Hij zit bij een race team en kan waarschijnlijk voor mij ook een plekje regelen. Het gaat om de snelste ronde en de eerste prijs is 1000 euro. En je word ingedeeld in een bepaalde groep. Zouden jullie dit dit of zeker niet. Mij lijkt het wel leuk. En wel lache om een keer met je wegauto op het circuit te mogen.
- nvdw
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 04.06.2006 - 17:50
Je hebt het over de Autovisie Time Attack neem ik aan. Kost je 50 euro inschrijfgeld. Ik begrijp uit je post dat je nooit op Zandvoort hebt gereden. Om dan gelijk met je eigen auto het circuit op te gaan lijkt me, voor wat het je waard is, niet verstandig. Er zit namelijk een sterk competitie-element in de Time Attack (het woord zegt het al).
Ik zou heel wat anders doen voor die 50 euro. Betaal in plaats daarvan 15 piek entree en ga lekker kijken bij de Time Attack. Hou je 35 euro over. Voor 20 euri kun je dan 20 minuten vrij rijden op Zandvoort (op bepaalde dagen; google even op 'Zandvoort vrij rijden'). Zit geen competitie-element in en je kunt rustig je eerste stappen zetten op het circuit. Van 20 minuten kun je ongeveer 5 ronden rijden. Is ook goed zat, want na 5 ronden zullen je huis-tuin-en-keukenremmen ook al gaan protesteren. En vijf ronden is een stuk meer dan de inlap, getimede lap en outlap die je tijdens de Time Attack doet.
Mijn twee centen.
Ik zou heel wat anders doen voor die 50 euro. Betaal in plaats daarvan 15 piek entree en ga lekker kijken bij de Time Attack. Hou je 35 euro over. Voor 20 euri kun je dan 20 minuten vrij rijden op Zandvoort (op bepaalde dagen; google even op 'Zandvoort vrij rijden'). Zit geen competitie-element in en je kunt rustig je eerste stappen zetten op het circuit. Van 20 minuten kun je ongeveer 5 ronden rijden. Is ook goed zat, want na 5 ronden zullen je huis-tuin-en-keukenremmen ook al gaan protesteren. En vijf ronden is een stuk meer dan de inlap, getimede lap en outlap die je tijdens de Time Attack doet.
Mijn twee centen.
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Nu snap ik ook waarom jij zonder Volvo zit!Tijdelijk zonder Volveau
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

- bu swier
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 07.01.2007 - 21:30
- Locatie: Hem (Venhuizen)
Die huis tuin keuken remmen zullen best meevallen. Zitten voor dubbele schijven, geventileerd en gegroefd op. En achter enkele. En ik denk ook niet dat ik het doe hoor want 1 foutje en daar ga je op zo'n ciruit. Zou zonde zijn om hem in mekaar te rijden. Ik zat er inderdaad ook aan te denken om gewoon een keer vrij te rijden. Is mischien ook leuker omdat er dan geen competitie is.
- nvdw
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 04.06.2006 - 17:50
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
damm??? Het is vogens mij damnglitz schreef:oh oh.... het is zandvoort.....niet zantvoort...damm....sorry ik kan die spelling gewoon niet negeren. Verder wel tof om op zandvoort te rijden lijkt me!
Ik maak ook wel een type fouten hoor :razz:
Als ik me dan verveel kan ik wel even komen kijken, het is een leuke auto. Heb hem al meer records zien breken


- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 18:35
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Wat dachten we er van om gewoon een keer een soort van clubdagje te organiseren op een van de "vrije dagen" op zandvoort.
Ik ben zwaar voor!!
Nu mijn auto weer rijd ben ik het gelukigste kind van Nederland

Ik ben zwaar voor!!
Nu mijn auto weer rijd ben ik het gelukigste kind van Nederland
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
wie weet dat ik tegen die tijd ook wel eens mee wil met mijn diesel, ik hoorde net dat iemand 115 pk heeft, dus als ik eens 110 heb ben ik wel tevreden. toch denk ik dan redelijk mee te kunnen rijden met mijn diesel tegenover standaard benzineturbo's
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- bu swier
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 07.01.2007 - 21:30
- Locatie: Hem (Venhuizen)
inderdaad een mooi idee van Night Flash. Ik denk dat ik redelijk leuk mijn best ga doen dan. Even voor Sjoerdb ik denk dat dat niks word diesel 440 is nooit te vergelijken met een turbo 440 maar wie weet
- AndorabLe
- 4th Gear member
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 31.12.2005 - 03:52
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Op die 440 zitten volgens mij niet meer de originele remschijven. Marc heeft er destijds andere op gemonteerd als ik het goed heb gelezen op volvo440.nlLudo schreef:dubbele schijven?.bu swier schreef:Die huis tuin keuken remmen zullen best meevallen. Zitten voor dubbele schijven, geventileerd en gegroefd op. En achter enkele.
is een doodgewone geventileerde schijf hoor.
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
http://andorable.nl
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dat kan wel ja, maar die maken het verschil niet.AndorabLe schreef:Op die 440 zitten volgens mij niet meer de originele remschijven. Marc heeft er destijds andere op gemonteerd als ik het goed heb gelezen op volvo440.nl
tenzij er standaard een niet geventileerde schijf op zit kan het wél verschil maken.
maar ik dacht dat op de turbo versie standaard toch al de geventileerde zaten. ??
dan blijft het dus een doodgewone simpele geventileerde schijf.
de groefjes maken het verschil niet, die voeren enkel de warmte iets sneller af.
een remprobleem zit doorgaans niet in de schijven, maar in de klauwen (1 zuigertje).
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 29.03.2007 - 09:59
Ik ben het eens met Ludo over het feit datr je schijven gewoon normaal zijn alleen gegroefd. Dit echter is niet voor de warmte afvoer maar om te kijken hoever de schijf versleten is. Dit iedee komt oorspronkelijk uit de rallysport maar zette te weinig zoden aan de dijk . toen is overgegaan op geperforeerde schijven.
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
IS niet helemaal waar, ik ben met mijn 440 van enkele standaard volvo schijven over gegaan op brembo schijven en blokken. De rem kracht was tijdens de apk dan ook 20% meer dan normaal.Ludo schreef:
dat kan wel ja, maar die maken het verschil niet.
tenzij er standaard een niet geventileerde schijf op zit kan het wél verschil maken.
maar ik dacht dat op de turbo versie standaard toch al de geventileerde zaten. ??
dan blijft het dus een doodgewone simpele geventileerde schijf.
de groefjes maken het verschil niet, die voeren enkel de warmte iets sneller af.
een remprobleem zit doorgaans niet in de schijven, maar in de klauwen (1 zuigertje).
BTW dit zijn de schrijven die mark toendertijd onder die 440T heeft geschroefd

- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dat zit tussen je oren. niks meer, niks minderMichel740Turbo schreef:ik ben met mijn 440 van enkele standaard volvo schijven over gegaan op brembo schijven en blokken. De rem kracht was tijdens de apk dan ook 20% meer dan normaal.
en 20% meer remkracht, meer dan versleten schijven, of ook meer dan standaard nieuwe schijven?.
dan wil ik dat wel eens zien, heb je foto's van de testmeters?.
het voordeel van de ctf schijf is niks meer dan dat ze gegroefd, geperforeerd
én hittebehandeld zijn.
qua warmte houden die het dus langer uit.
maar wil je méér remkracht, moet je naar een 4 (of meer) zuiger gaan.
dan spreek je over méér remkracht.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
MODEDIT
Titel aangepast, zantvoort naar Zandvoort!
Titel aangepast, zantvoort naar Zandvoort!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra