Volvo 440 1.8i nu echt hulp nodig!!!
Geplaatst: 13.05.2007 - 14:36
Ik zit met een mega probleem!!
Mijn volvo 440 1.8i uit 1997 heeft echt kuren.
Het begon met pingelen, stotteren, heel veel zwarte rook en uiteindelijk niet eens meer willen aanslaan bij starten??
Eerst kreeg ik van verschillende kanten te horen dat het de koppakking was?? erg vreemd want niet 1 bougie was zwart maar alle 4.
Uiteindelijk bleek het ook niet de koppakking te zijn, maar volgens de garage kwam het door slechte verbranding veroorzaakt door een defecte ontstekingsmodule die weer was stukgegaan door een slechte verdeelkap??? jaja, snap je hem nog??
Oke, volledige ontsteking, module, verdeelkap, rotor, kabels, bougies, luchtfilter(deze was inmiddels ook zwart) e.d. vervangen voor nieuwe spullen. Allemaal origineel Volvo. Probleem iets minder maar toen ging de uitlaat fluiten en sissen, tevens werd de uitlaat bocht waar de lambda aan vast zit bijna vloeibaar rood...( 1 dag later) Door de slechte verbranding dus waarschijnlijk kat stuk, en misschien wel de lambda verbrand e.d.
Nieuwe kat er onder, meteen einddemper vervangen, ook vol...
Hij Fluit niet meer, loop redelijk regelmatig in zijn toerental 850 toeren.
Maar stottert nog steeds bij te lage toeren, verbruik is nog steeds 1 op 5 en de rook is nog steeds zwart?????
Ik weet het niet meer. Garage zegt dat het onwaarschijnlijk is dat het de branstofdrukregelaar is, ook de gasklep is gereinigd, eigenlijk alles wat met de injectie te maken heeft. Lambda lampje knippert, kilometer aan, kilometer uit??? Ik weet het niet meer, garage ook niet.
Wie heeft er nog wel een idee?? Ben nu al zo veel kosten kwijt, de rest kan er nu ook nog wel bij.......
Mijn volvo 440 1.8i uit 1997 heeft echt kuren.
Het begon met pingelen, stotteren, heel veel zwarte rook en uiteindelijk niet eens meer willen aanslaan bij starten??
Eerst kreeg ik van verschillende kanten te horen dat het de koppakking was?? erg vreemd want niet 1 bougie was zwart maar alle 4.
Uiteindelijk bleek het ook niet de koppakking te zijn, maar volgens de garage kwam het door slechte verbranding veroorzaakt door een defecte ontstekingsmodule die weer was stukgegaan door een slechte verdeelkap??? jaja, snap je hem nog??
Oke, volledige ontsteking, module, verdeelkap, rotor, kabels, bougies, luchtfilter(deze was inmiddels ook zwart) e.d. vervangen voor nieuwe spullen. Allemaal origineel Volvo. Probleem iets minder maar toen ging de uitlaat fluiten en sissen, tevens werd de uitlaat bocht waar de lambda aan vast zit bijna vloeibaar rood...( 1 dag later) Door de slechte verbranding dus waarschijnlijk kat stuk, en misschien wel de lambda verbrand e.d.
Nieuwe kat er onder, meteen einddemper vervangen, ook vol...
Hij Fluit niet meer, loop redelijk regelmatig in zijn toerental 850 toeren.
Maar stottert nog steeds bij te lage toeren, verbruik is nog steeds 1 op 5 en de rook is nog steeds zwart?????
Ik weet het niet meer. Garage zegt dat het onwaarschijnlijk is dat het de branstofdrukregelaar is, ook de gasklep is gereinigd, eigenlijk alles wat met de injectie te maken heeft. Lambda lampje knippert, kilometer aan, kilometer uit??? Ik weet het niet meer, garage ook niet.
Wie heeft er nog wel een idee?? Ben nu al zo veel kosten kwijt, de rest kan er nu ook nog wel bij.......