Mijn beide dakstrips zijn versleten..?
Van de zwarte strips, die aan beide zijdes vanaf de motorkap (via de a-stijl) naar de kofferbak loopt (d-stijl) laat het kunststof los van de metalen strips.
Het lijkt wel of het kunststof is doorgesleten door rijwind/regen o.i.d.?
Is dit een bekend probleem?
Het veroorzaakt in ieder geval veel gefluit door de rijwind.
Ik heb het al proberen te repareren door er wat lock-tide onder te spuiten, maar elders komt dit probleem ook al terug.
Kan deze strip gewoon vervangen worden?
Zoja, hoe?
En wat kost zo'n nieuwe strip?
dakstrips versleten???
- General
- 3rd Gear member
- Contacteer:

_________";Some people and performances are beyond words";________
-
- 3rd Gear member
Je dakstrips zitten als het goed is vast met witte kunststof klemmetjes. Die klemmen de strips vast op het metalen profiel op je dak. Het kan zijn dat er een aantal klemmetjes zo broos zijn geworden dat ze kapot zijn. Ik weet niet meer exact wat ze kosten. Vorig jaar heb ik denk ik iets tussen de 5 en 10 euro betaald voor 8 klemmetjes.
- MDA
- 5th Gear member
Als ik je vraag goed begrijp komen je dakstrips los van de auto tijdens het rijden...
Als dat je probleem is dan "ja". De oplossing heeft mij helemaal niets gekost: Het zijn inderdaad de witte kunststof klemmetjes die onder de strip zitten die niet meer goed pakten. Ik heb de binnenrand van het metaal een beetje schoongemaakt (gewoon met de hand en een doekje / sponsje); de klemmetjes wat teruggebogen zodat ze wat verder in de rand pakten, en de strips zaten weer goed vast.
Als dat inderdaad je probleem is en je snapt niet precies wat ik bedoel met de klemmetjes een beetje terugbuigen stuur ik je wel een tekening...
Als dat je probleem is dan "ja". De oplossing heeft mij helemaal niets gekost: Het zijn inderdaad de witte kunststof klemmetjes die onder de strip zitten die niet meer goed pakten. Ik heb de binnenrand van het metaal een beetje schoongemaakt (gewoon met de hand en een doekje / sponsje); de klemmetjes wat teruggebogen zodat ze wat verder in de rand pakten, en de strips zaten weer goed vast.
Als dat inderdaad je probleem is en je snapt niet precies wat ik bedoel met de klemmetjes een beetje terugbuigen stuur ik je wel een tekening...
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- Siebert
- 3rd Gear member
- Contacteer:
De strip zelf wil ook nog weleens verweren o.i.d. Heb zelf laats op de sloop een paar hele knappen op gesnuffeld, € 10,= per stuk!!! Lachen man, is weer als nieuw.
XC90 T6, 2003 • 940 2.3ic Malmö estate, 1996, 416.000+
Automaat • V40 1.8 • Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
-
- 2nd Gear member
Hee, das een leuk topic, want bij mij gebeurt het nog wel eens dat ik op de snelweg, als het een beetje stevig waait en de wind uit de "juiste" hoek komt, enorme fluittonen opwek, waarvan ik het vermoeden heb dat die bij de linker A-stijl vandaan komen. En het is inderdaad de strip die ik hiervan verdenk.
Hoe kun je controleren of de klemmetjes nog goed zijn, ofwel, hoe krijg ik die vermaledijde strip los zonder de boel te breken?
Grtz,
Chris
Hoe kun je controleren of de klemmetjes nog goed zijn, ofwel, hoe krijg ik die vermaledijde strip los zonder de boel te breken?
Grtz,
Chris
- Siebert
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Gewoon voorzichtig eraf trekken. Met een beetje beleid
blijven de klemmetje wel heel en anders; NAAR DE SLOOP!!
Succes
blijven de klemmetje wel heel en anders; NAAR DE SLOOP!!
Succes
XC90 T6, 2003 • 940 2.3ic Malmö estate, 1996, 416.000+
- General
- 3rd Gear member
- Contacteer:
De strip zelf blijft gewoon op zijn plek, maar de zwarte kunsstof laag op deze strip laat los!
Ik geloof dat ik dus de gehele strip moet vervangen?
(beide zijdes)
Quanto Kosta??? (bij de dealer)
Ik geloof dat ik dus de gehele strip moet vervangen?
(beide zijdes)
Quanto Kosta??? (bij de dealer)

_________";Some people and performances are beyond words";________
- MDA
- 5th Gear member
@cgraaf: Als de strip niet "uit zichzelf" al los is na het rijden wanneer je weer eens die fluittoon hoort ligt het niet aan de klemmetjes (en dus ook niet aan het loskomen van de strip...)
@general: ik snap dat het bij jou toch echt een ander probleem is dan ik bedoelde...
@general: ik snap dat het bij jou toch echt een ander probleem is dan ik bedoelde...
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!