Beste lui,
Ik heb nu bijna een jaar lang al een T4 uit 2001 phase2. Na een 3000 kilometer rijden begon er een lampje te branden op dashboard. Dit is het lampje wat aangeeft dat de auto niet aan milieu eisen voldoet ofwel geen goede/volledige ontbranding heeft. Gelijkertijd begon het motormanagment de toeren op en af sturen. Vooral bij stationair is dit zeer heftig. Na het aan en uit zetten van auto stopte het probleem met toeren. Voor het lampje ben ik naar de dealer gegaan. Deze is gereset en auto is gecontroleerd op funtioneren. Er was niets bijzonders aan de hand werd er gezegd. Tijdens de vakantie in het buitenland herhaalde dit zich. Echter toen hebben ze het labda sensor greinigd. Toen ging het weer even goed. Terug uit vakantie begon het vehaal weer opnieuw. Bij dealer hebben ze toen het labda sensor vervangen. Men kwam er zelf achter dat het eigenlijk niet was en werd mijn oude weer terug geplaats. Ik heb hem erna niet meer laten resetten en bij onregelmatigtoerental even uit en weer aan. Onlangs ging het lampje vanzelf uit. maar onregelmatigtoerental komt nog regelmatig voor. Heeft een van jullie hier ervaring mee. Ik heb zelf de luchtmassameter gecontroleerd ziet er goed uit. Heb hem ook nog gereinigd met remreiniger. heb ik ooit gelezen op forum. Heeeeeelp!!!!!!!! :?
Motormanagment
- pedro sr.
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Dat reinigen met remmenreiniger was een slecht idee, daar gaan ze meestal stuk van, te agressief.
Het kan nog steeds de lmm zijn, maar bijvoorbeeld ook het gasklephuis, het kan zijn dat de gasklep blijft kleven door verontreiniging, maak dat eens goed schoon (dat kan wel met remmenreiniger).
Loopt hij beter met losgetrokken lmm-stekker?
Het kan nog steeds de lmm zijn, maar bijvoorbeeld ook het gasklephuis, het kan zijn dat de gasklep blijft kleven door verontreiniging, maak dat eens goed schoon (dat kan wel met remmenreiniger).
Loopt hij beter met losgetrokken lmm-stekker?
.
--------------------------- Tune your Volvo -------------------------------
- SnelleYellle
- 1st Gear member
ben starter wat bedoel je met lmm? :oops:
- pedro sr.
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Sorry,........LuchtMassaMeter
.
- SnelleYellle
- 1st Gear member
o ja waar vind ik de gasklep bij mijn T4 uit 2001? :puppydogeyes:
ben jij toevallig van een tuning bedrijf? Als het aan de motormanegment licht zou een beetje kietelen dan helpen? betere verbranding/ontsteking? :?:
ben jij toevallig van een tuning bedrijf? Als het aan de motormanegment licht zou een beetje kietelen dan helpen? betere verbranding/ontsteking? :?:
- SnelleYellle
- 1st Gear member
simpel eigenlijk stom van me he?
- SnelleYellle
- 1st Gear member
Dat van het stekker ga ik morgen uitproberen het is nu een beetje donker
:multi:
:multi:
- hvdmountain
- 4th Gear member
Volgens mij heb jij een S40 of een V40, nu zit je in het forum voor de 850/V70/S70 Classic. Even goed opletten in welk forum je post a.u.b.
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
- JaccoV70
- 2nd Gear member
- Contacteer:
idd mischien dat de moderator dit onderwerp kan verplaatsen naar het S/V40 gedeelte.
Volvo C30 1.8F R-Design Momentum (193000 KM).
Ex Volvo V70 T5.
Ex Volvo S70 20V.
Ex Volvo V40 1.8.
Ex Volvo 850 10V.
Ex Volvo V70 T5.
Ex Volvo S70 20V.
Ex Volvo V40 1.8.
Ex Volvo 850 10V.
- SnelleYellle
- 1st Gear member
Ik heb zelf de moed opgegeven en ben naar dealer gegaan.
Die hebben inmiddels stappen motor ( stationairregelaar) te vergeefs vervangen.
Nu hebben we een nieuwe afspraak. Hij gaat voor maar liefst 3 dagen bij dealer logeren ](*,)
Iedereen bedankt ik laat het wel wal weten ALS ze wat vinden, hebben de forum lezers mischien ook wat aan.
Babur tesekkurler
Die hebben inmiddels stappen motor ( stationairregelaar) te vergeefs vervangen.
Nu hebben we een nieuwe afspraak. Hij gaat voor maar liefst 3 dagen bij dealer logeren ](*,)
Iedereen bedankt ik laat het wel wal weten ALS ze wat vinden, hebben de forum lezers mischien ook wat aan.
Babur tesekkurler
- SnelleYellle
- 1st Gear member
Ik weet niet of er codes voor zijn. Maar de eventuele oorzaken wordt gegeven als zijnde: Lamdasonde LMM stappen motor en Slechte massa. Ik heb zelf gasklephuis gereinigd. LMM hebben ze ook al vervangen en de mijne weer terug geplaatst. Ook is er een nieuwe accu in gegaan. Zoals hiierboven vermeld is de stappenmotor ook al vervangen en oude weer terug geplaats.
Ik begin zelf te denken aan lekke slangen zoals Babur ook aan geeft.
Als er meer ideen en ervaringen zijn, dan zijn die ook welkom
Ik begin zelf te denken aan lekke slangen zoals Babur ook aan geeft.
Als er meer ideen en ervaringen zijn, dan zijn die ook welkom
-
Ludo
- 6th Gear member
dat kan heel goed zijn.SnelleYellle schreef:Ik begin zelf te denken aan lekke slangen zoals Babur ook aan geeft.
de melding van lambda, LMM... zijn daar dan een gevolg van.
ik snap alleen niet dat ze bij de Volvodealer niet zover nadenken... :roll:
- SnelleYellle
- 1st Gear member
Weet iemand wat het klep je doet dat rechts voor bij de koplamp zit. Er zit een slangetje aan vanaf onder kant intkoeler en gaat via terugslagklepjes naar een Tstuk. Een zit aan gesloten achter de gasklephuis en ander achter lmm.
- SnelleYellle
- 1st Gear member
Beste lui,
Het is opgelost hoor ( moet het eerst nog zien, kan het gewoon niet geloven )
Volgens dealer was het een zekering die er niet in zat :-k
Het heeft ook maar een jaartje geduurt dat ze er achter kwamen.
Wat ik ook niet snap is dat hij na eerste reset gewoon 3000 km reed zonder enige problemen, en dat zonder zekering. Goed spul he.
Ik heb wel gevraagd voor garantie als het emissielampje eventueel weer gaat branden. Ik heb mondelinge toezeging gekregen dat het dan op volvo kosten gerepareerd wordt. Ik werd er een beetje :pottytrain5: ziek van, maar is toch weer aardig opgelost zo.
o ja het heeft bij elkaar wel zo een 450 Euries gekost :sad11:
Het is opgelost hoor ( moet het eerst nog zien, kan het gewoon niet geloven )
Volgens dealer was het een zekering die er niet in zat :-k
Het heeft ook maar een jaartje geduurt dat ze er achter kwamen.
Wat ik ook niet snap is dat hij na eerste reset gewoon 3000 km reed zonder enige problemen, en dat zonder zekering. Goed spul he.
Ik heb wel gevraagd voor garantie als het emissielampje eventueel weer gaat branden. Ik heb mondelinge toezeging gekregen dat het dan op volvo kosten gerepareerd wordt. Ik werd er een beetje :pottytrain5: ziek van, maar is toch weer aardig opgelost zo.
o ja het heeft bij elkaar wel zo een 450 Euries gekost :sad11:
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
welke zekering was dat dan????????
en welke componeneten worden er aangestuurd door deze zekering?
dat hebben ze denk ik niet verteld?
dat begrijp zelfs ik nog wel.
Beetje raar verhaal overigens,maar op dit forum kan alles.
:)
en welke componeneten worden er aangestuurd door deze zekering?
dat hebben ze denk ik niet verteld?
dat begrijp zelfs ik nog wel.
Beetje raar verhaal overigens,maar op dit forum kan alles.
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
componeneten:)
wat zij dat voor dingen Ramon?
typefoutje,moet kunnen:)
wat zij dat voor dingen Ramon?
typefoutje,moet kunnen:)
- SnelleYellle
- 1st Gear member
Ben een poosje zonder laptop gewwest maar in tussen tijd is er weer een hoop gebeurt.
Na 35 km. begon het geheel weer opnieuw. Heb weer een niuwe afspraak gemaakt om een ander te tackelen uiteraard op garantie dealer. Heb af gesproken om alle tijd er voor te nemen om storing te verhelpen. Heb namelijk ook nog een auto van de zaak.
Zelfde dag werd ik al weer gebeld met mededeling dat het niet te traceren is en alles gereset is en dat ik er maar mee moet leren leven. eind van de dag naa men werk naar dealer gereden voor uitleg. Er was niets aan de hand. Het enigste was dat het maar op nood programma draaide. Na de monteurs vuur op schenen gezet te hebben achter haalt dat het geheel wel goed regelde als het dikke slang van intercooler los werd gekoppeld. Dit bevestigd mijn eerdere vermoedens over het lucht/slangen net.
Toen ik de zelfde vraag als op de Forum op woensdag 6 januarie 6:09PM aan de monteur vroeg viel het kwartje en werd het overdrukklep gecontroleerd. Deze stond mechanisch vast. Na enige geklop op tafel schoot deze los. Deze gesmeerd met kruipolie en weer gemonteerd. Alles regelde weer uitstekend.
Nu paar duizend kilometer verder rijdt hij nog steeds geweldig. Als ik de drieduizend voorbij ben ben ik pas echt gelukkig.
Overigens werd mij verteld dat het garantie een misverstand was ( toen had ik de storing nod niet getraceerd) en zelf moest betalen. Nadat het storing verholpen was hoefde ik niets te betalen.
Ik vraag me af hoe ze zouden reageren sla ik ze om geld vroeg. Overigens heb ik het zelf opgelost, dat scheelt hun ook weer geld toch ](*,)
Na 35 km. begon het geheel weer opnieuw. Heb weer een niuwe afspraak gemaakt om een ander te tackelen uiteraard op garantie dealer. Heb af gesproken om alle tijd er voor te nemen om storing te verhelpen. Heb namelijk ook nog een auto van de zaak.
Zelfde dag werd ik al weer gebeld met mededeling dat het niet te traceren is en alles gereset is en dat ik er maar mee moet leren leven. eind van de dag naa men werk naar dealer gereden voor uitleg. Er was niets aan de hand. Het enigste was dat het maar op nood programma draaide. Na de monteurs vuur op schenen gezet te hebben achter haalt dat het geheel wel goed regelde als het dikke slang van intercooler los werd gekoppeld. Dit bevestigd mijn eerdere vermoedens over het lucht/slangen net.
Toen ik de zelfde vraag als op de Forum op woensdag 6 januarie 6:09PM aan de monteur vroeg viel het kwartje en werd het overdrukklep gecontroleerd. Deze stond mechanisch vast. Na enige geklop op tafel schoot deze los. Deze gesmeerd met kruipolie en weer gemonteerd. Alles regelde weer uitstekend.
Nu paar duizend kilometer verder rijdt hij nog steeds geweldig. Als ik de drieduizend voorbij ben ben ik pas echt gelukkig.
Overigens werd mij verteld dat het garantie een misverstand was ( toen had ik de storing nod niet getraceerd) en zelf moest betalen. Nadat het storing verholpen was hoefde ik niets te betalen.
Ik vraag me af hoe ze zouden reageren sla ik ze om geld vroeg. Overigens heb ik het zelf opgelost, dat scheelt hun ook weer geld toch ](*,)