Pagina 1 van 1

verdeelkap en/of rotor?

Geplaatst: 21.05.2007 - 20:47
door arjen-440
mijn volvootje loopt al sinds onbepaalde tijd rommelig sationair
net of ie af en toe een keertje over slaat.
Ook uit de uitlaat komt af en toe een maf hikje net of er water in me uitlaat staat... maar niet constant de ene keer 1 keer per 5omw de andere keer 1 keer per 10.

Ik weet de omschrijving is wat maf,
maar ik dacht dus aan de verdeelkap,
dus dat spulletje er af geschroeft en de contactjes zijn wat ge-oxideerd
schoon gemaakt maar merk weinig verschil.

Heeft het nu nog nut de verdeelkap te vervangen?
en moet dan ook gelijk de rotor.

Ik heb op het moment geen rooie cent,
dus het moet wel echt verbetering geven anders laat ik die verdeelkap lekker zitten.

grts arjen

Geplaatst: 21.05.2007 - 22:26
door mightyspawn
had ik bij mijn vorige 460 ook. stappenmotor, verdeelkap en zelfs bougiekabels vervangen. Probleem werd een beetje minder, maar niet veel beter.

Ik zou iig die verdeelkap doen, want daar zitten contactpunten in die weleens willen slijten. En bougiekabels eens checken of ze zwaar verweerd zijn.

Geplaatst: 22.05.2007 - 19:58
door arjen-440
bougie kabels en bougies zijn al recentelijk vervangen
dus die verdeler ook maar een keer doen dan.

nu ik alles gecleant heb start ie wel weer beter :D

Geplaatst: 22.05.2007 - 21:48
door NoNe
zou ook gelijk je rotor doen die wil ook nog welis ingebrand zijn, als namelijk je contacten in je stroomverdelder ingebrand zijn dan ziet je rotor en ook niet optimaal meer uit. (altijd samen vervangen)

Geplaatst: 23.05.2007 - 08:04
door wpee
pakking inlaatspruitstuk.

Wim

Geplaatst: 23.05.2007 - 09:55
door arjen-440
hoi weepee,

ik heb hier al meer over gelezen,
kan hier een slechte koude start ook de oorzaak van zijn?
koud start ie slecht soms pas na 2 keer starten en warm redelijk goed.
en bedonderd stationair.

Is het veel werk de inlaat pakking te vervangen?
en wat kost dat ding?

mvg

Geplaatst: 23.05.2007 - 12:12
door YannickvanRooyen
koud = normale maat inlaat spruitstuk, zuigt dus veel valse lucht, weinig benzine, moeilijk starten
warm = uitgezet spruitstuk, zuigt wat minder valse lucht, maar loopt wel, maar wel bagger

spruitstukpakking kost zo'n 30 euro bij de dealer, ik heb er een uurtje of 5, inclusief pauzes, aan besteed. Als je niet al te ver weg woont ben ik best bereid een keetje te komen helpen.

Wat je eventueel nog kan nakijken, is door de bougiekabels een voor een los te halen bij een draaiende motor, of alle cilinders wel mee doen. Als de motor hetzelfde blijft lopen nadat je de kabel er uit getrokken hebt, dan doet die betreffende cilinder niet mee.

Geplaatst: 26.05.2007 - 20:52
door wpee
YannickvanRooyen schreef: Wat je eventueel nog kan nakijken, is door de bougiekabels een voor een los te halen bij een draaiende motor, of alle cilinders wel mee doen. Als de motor hetzelfde blijft lopen nadat je de kabel er uit getrokken hebt, dan doet die betreffende cilinder niet mee.
Klopt! goed test, heb ik zelf ook zo gedaan.

Als de motor op 3 cylinders loopt stationair dan hoor je aan de uitlaat prop-prop-prop-prop....

Op 4 cilinders hoor je
br-br-br-br-br-br-br-br-br...


Als je meer gas geeft (gewoon tijdens rijden bij 2500 rpm) is je onderdruk in het spruitstuk minder, daardoor is de hoeveelheid valse lucht relatief minder, dus mensel is beter, dus loopt de motor beter. maw de slechte cylinder doet ook mee.

Wim