KleurV50: Brilliant blue pearl of Chameleon blue pearl

Geleverd vanaf 2003
rippin P
1st Gear member

Ik ben de gelukkige die op het punt staat een V50 te bestellen.

ik twijfel alleen nog over de kleur: brilliant blue pearl of chameleon blue pearl

Afbeelding

De brilliant blue pearl vind ik echt mooi, de chameleon is nog niet live te bewonderen maar lijkt me ook super ....

HELP ME!!
eXite
4th Gear member

Heel duidelijk de brilliant (onderste)
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Chameleon doet een beetje denken aan het lichtblauwmetallic dat ooit door Alfa op de 156 geleverd is geweest, vanuit verschillende hoeken was die heel anders om te zien, hij varieerde van goud naar lichtblauw, lijkt me wel gaaf ..
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Ja, dat Chameleon schijnt echt erg gaaf te zijn. Dat Brilliant is ook leuk maar zou mij gaan vervelen... Wil je iets bijzonders, moet je de nieuwe kleur nemen.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Guestuser

De Chameleon is nieuw dus bijzonder. In het Brilliant rijden al wat auto's rond.

Indien de Chameleon idd op de versie van Alfa lijkt waarbij uit verschillende hoeken een verschillende kleur waargenoemen wordt zou ik deze kleur niet nemen. Niet helemaal mijn stijl en ook niet die van Volvo lijkt me.
NielsK
2nd Gear member

Dat is een heel persoonlijke keuze. Ik vind die brilliant wel erg fraai.
Naast het nieuwste model kun je ook nog kiezen uit meerdere nieuwe kleuren en zelfs zilverkleurige roofrails. Het leven wordt alleen maar mooier....
Niels

Volvo V50 (MY2007) - 1.8 benzine - Edition II - Black Sapphire metallic
Renkel
5th Gear member
Contacteer:

Brilliant is het mooiste!!!
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Okke
4th Gear member

Chameleon blue pearl! \:D/
V40
lancer
6th Gear member

Zonder twijfel; chameleon. Als liefhebber van de minder gangbare kleuren (Tot nu toe Peacock Green/Blue; Dawn Blue; Willow Green; Orinoco Blue) spreekt deze mij zeer aan.

Mijn ervaring tot nu toe is dat dit soort kleuren ook niet lang gevoerd wordt (2 modeljaren max,daarna komt er een andere speciale kleur voor in de plaats). Je hebt dan dus een zeer bijzondere Volvo.

Daarnaast zijn er toch een hoop mensen die je in de positieve zin op de kleur van je auto aanspreken. Veel mensen vinden het toch wel mooi, ze durven alleen zelf het risico niet te nemen.
Guestuser

lancer schreef: Veel mensen vinden het toch wel mooi, ze durven alleen zelf het risico niet te nemen.
...waardoor je je auto niet verkocht krijgt op de tweedehandsmarkt.
Zelf ben ik ambtenaar en koop ik privé om de drie jaar een nieuwe Volvo en elke keer weer nemen we een verkoopbare tweedehandskleur. We hadden eens graag ruby red pearl gehad maar dit schijnt onverkoopbaar te zijn na drie jaar. HEt aanbod aan jonge tweedehands is zo groot dat je met speciale kleuren lang blijft zitten of minder geld krijgt.
rippin P
1st Gear member

Ik ben ook wel een liefhebber van niet-standaard kleuren!
De blackcurrent pearl leek me ook heel mooi, maar die is niet meer leverbaar.

De V50 wordt een leaseauto, dus over verkoopbaarheid hoef ik me geen zorgen te maken.

Chameleon lijkt wat chiquer en de brilliant wat sportiever. Straks naar de dealer om grote kleurenstaten te bekijken.
1 voordeel; een foute keus bestaat niet!!
bmw
2nd Gear member

Chameleon lijkt niet op het Alfa kleurtje. Het is gewoon grijs/blauw maar dan met een beetje goudkleur als je er onder een bepaalde hoek naar kijkt. Ik vond het niets bijzonders. Een beetje een kleur voor op een Opel Astra
rippin P
1st Gear member

waar heb je die gezien dan?

ps. ik heb de chamelon trouwens al besteld...
Edgar
5th Gear member

eXite schreef:Heel duidelijk de brilliant (onderste)
Mee eens :D
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
lancer
6th Gear member

never_stop_exploring schreef: ...waardoor je je auto niet verkocht krijgt op de tweedehandsmarkt.
Eens en niet eens. idd een Ruby Red krijg je op dit moment slecht verkocht, maar dat geld voor alle kleuren in deze range (behalve vuurrood). Gewoon standaard Bordeaux verkoopt ook niet (behalve in de supermarkt :D )

De niet zo standaard kleuren die tegen grijs/lichtblauw/wit/zwart (de modekleuren nu) aanzitten worden in ieder geval door de lease maatschappij als zeer courant aangemerkt.

Aan de andere kant, als je van plan bent om een auto meer dan 5 jaar te rijden; wie weet wat dan de modekleur is. Alle mensen die 5 jaar geleden tegen alle advies een witte gekocht hebben zitten nu goed.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Als ik een auto nieuw koop dan neem ik toch echt de kleur die ikzelf mooi vind, me 3 jaar ergeren aan een kleur die een ander straks mogelijk mooi vind lijkt mij niet handig.. je koopt voor al dat geld toch ook iets dat jij mooi vind?
oldostofjas
2nd Gear member

Ik heb een C30 in Chameleon besteld. Ik heb hem ook nog niet in het echt gezien...
V70 2016 D4 GT8
hans98
4th Gear member

Het is een schitterende kleur. Het goud/blauw effect is een stuk minder dan bij Alfa destijds. Hij is wel gevoelig voor vuil; hiervoor had ik Flint Grey en die leek niet vies te krijgen.

Chameleon Blue met Calcite leder is schitterend. Ik zal binnenkort eens wat foto's toevoegen (moet eerst de zon gaan schijnen!)
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
rippin P
1st Gear member

Ik heb nog geen seconde spijt gehad van Chameleon Blue Pearl! :D
Het kameleon effect is erg afhankelijk van het licht:

Afbeelding

Afbeelding
kmser
4th Gear member

Zeer mooi, als ik vernieuw zal het ook dit kleur worden, maar met 17", zijschorten in koetswerkkleur en alu dakrails om het prentje compleet te maken. Welk kleur interieur heb je eigenlijk?
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”