Kheb vandaag de cd uit de koffer gehaald.
Hij was een beetje vuil en kuis hem op en is weer als nieuw,
maar dan steek ik hem er terug in en komt er op het schem:
kan disk in dvd speler niet lezen.controleer disk
laat bij herhaling uw systeem controleren bij dichtsbijzijnde volvo werkplaats.
Had ik het geweten dan liet ik em zitten.
Vanalles geprobeerd maar lukt niet om te lezen.
zo een lensreiniger dvd gebruikt om de lens te kuisen maar dat hiepl ook niet.
iemand een goeie raad
kan disk in dvd speler niet lezen
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Toch niet verkeerd-om gedaan, hoop ik?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- M'n eerste Volvo
- 4th Gear member
Ik heb niet zo lang geleden een cd gebrand met mooie muziek. Vervolgens deze in de cassette van de wisselaar gedaan en toen gaan rijden. Pas tijdens het rijden (we hadden haast) de radio aangezet en de bewuste cd opgezocht. Kreeg ook een melding in de trend van cd-error. Ik kwaad. Na aankomst snel even gecheckt en ja hoor: cd verkeerd om in de cassette gedaan :oops: :oops: :oops:
Ik denk dat Battlecruiser S80 dat bedoelt.....
Ik denk dat Battlecruiser S80 dat bedoelt.....
Ron
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
De lens cleaner dingen werken niet goed om de DVD lens echt schoon te krijgen. Het beste is om de speler zonder DVD erin uit te bouwen. Dan resetten zodat de lens tegen de as van het draaimechanisme zit als je de DVD speler uit je auto haalt. Daarna is het een kwestie van huisje eraf en met een wattenstaafje met isopropyl alcohol de zaak schoonmaken. Werkt als een tierelier. Mijn DVD speler heeft sindsdien 0 klachten meer!!!!
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- Paul
- Geartronic member
Welk modeljaar is je auto en heb je de DVD navigatie?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
Uit 2001 met DVD navigatie? Dacht dat ze daar pas eind 2002 mee waren gekomen. Blijkbaar dus niet ...
Wij hebben ook wat problemen gehad met die DVD speler. Dat de nieuwere dvds het niet deden etc. Hier staat een heel topic over. Heb nu even geen tijd om het te zoeken, maar het moet hier ergens staan.
Wij hebben ook wat problemen gehad met die DVD speler. Dat de nieuwere dvds het niet deden etc. Hier staat een heel topic over. Heb nu even geen tijd om het te zoeken, maar het moet hier ergens staan.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
Ik ben in het bezit van een HU1205.480S60 schreef:De lens cleaner dingen werken niet goed om de DVD lens echt schoon te krijgen. Het beste is om de speler zonder DVD erin uit te bouwen. Dan resetten zodat de lens tegen de as van het draaimechanisme zit als je de DVD speler uit je auto haalt. Daarna is het een kwestie van huisje eraf en met een wattenstaafje met isopropyl alcohol de zaak schoonmaken. Werkt als een tierelier. Mijn DVD speler heeft sindsdien 0 klachten meer!!!!
Ik krijg ook vaak de melding "cd-error". Oplossing is, heb ik ontdekt, om bij uitschakelen van het contact altijd de cd eruit te halen. Wanneer ik dan bij terugkomst er een cd in doe doet hij het gewoon. Echter... Wanneer je eens vergeet de cd eruit te halen, doet hij het dus weer niet.
Hoe kan ik de HU1205 resetten, om vervolgens de lens te reiningen?
Ik wil eerst dit proberen voordat ik een nieuwe lens laat monteren.
-
- 2nd Gear member
Resetten heeft geen zin.
Deze radio's repareer ik regelmatig. Het zijn kwalitatief zeer goede radio's.
Het enige dat nog wel eens voorkomt zijn CD leesproblemen.
Je zult de radio eruit moeten halen. Bij een HU1205 zul je toch wel een en ander van het CD-mechaniek los moeten maken om goed bij de laserlens te komen.
Overigens wil niet zeggen dat reinigen van de laserlens altijd verbetering geeft. Een CD-mechaniek bestaat uit zoveel onderdelen die een CD-error kunnen veroorzaken.
De motor voor het ronddraaien van de CD wil ook nog wel een een dood punt hebben.
Dan kun je inderdaad het probleem krijgen dat na het uitzetten van het contact de CD niet meer wil opstarten. Haal je de CD er uit/in dan komt de motor weer los en werkt deze weer even.
Daarom vervang ik meestal naast de laser-unit ook de discmotor. Immers ze hebben allebei evenveel draai-uren achter de rug.
Je zult de radio eruit moeten halen. Bij een HU1205 zul je toch wel een en ander van het CD-mechaniek los moeten maken om goed bij de laserlens te komen.
Overigens wil niet zeggen dat reinigen van de laserlens altijd verbetering geeft. Een CD-mechaniek bestaat uit zoveel onderdelen die een CD-error kunnen veroorzaken.
De motor voor het ronddraaien van de CD wil ook nog wel een een dood punt hebben.
Dan kun je inderdaad het probleem krijgen dat na het uitzetten van het contact de CD niet meer wil opstarten. Haal je de CD er uit/in dan komt de motor weer los en werkt deze weer even.
Daarom vervang ik meestal naast de laser-unit ook de discmotor. Immers ze hebben allebei evenveel draai-uren achter de rug.
-
- 5th Gear member
Eigen zaak? of in eigen tijd?louis schreef:Resetten heeft geen zin.
-
- 2nd Gear member
kben net terug van de volvo garage, ze hebben de lazer afgekuist en er zo een update cd ingestoken, deze kon hij wel lezen.
maar enkele dvd's geprobeert en lukt niet.
nu stelden ze me inruil voor en voor zon 270 euro ging ik een andere hebben ze zullen nog bellen
maar enkele dvd's geprobeert en lukt niet.
nu stelden ze me inruil voor en voor zon 270 euro ging ik een andere hebben ze zullen nog bellen
-
- 2nd Gear member
voila, mijn navigatiesysteem werkt weer!
ik heb mijn rti systeem ingewisselt tegen een andere.
het totaal bedrag was 570.90 euro btw inbegrepen
toch wel een serieus bedrag!
misschien een tip: als hij werkt blijf er van en haal de dvd niet uit!
ik heb mijn rti systeem ingewisselt tegen een andere.
het totaal bedrag was 570.90 euro btw inbegrepen
toch wel een serieus bedrag!
misschien een tip: als hij werkt blijf er van en haal de dvd niet uit!
- Forza Volvo
- 2nd Gear member
Toch wel duur zo,n dvd-systeem!!!!! Heb hetzelfde gehad maar dan met de cd-wisselaar en was wel geteld 209 euro kwijt.
Hans
Hans
V 70 T5 Mobilytiline
- Oceanracer
- Geartronic member
Het ergste is nog, dat het ondanks de hoge kosten kennelijk niet erg lang meegaat...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Forza Volvo
- 2nd Gear member
Wat bedoel je daarmee???? Neem aan dat deze ook weer zo,n 6 a 7 jaar meegaat toch???Oceanracer schreef:Het ergste is nog, dat het ondanks de hoge kosten kennelijk niet erg lang meegaat...
V 70 T5 Mobilytiline
- Oceanracer
- Geartronic member
Dacht dat een DVD-systeem vanaf 2002 leverbaar was. Voor ca € 4.000,-. Zou toch jammer zijn, dat zoiets niet langer dan 5 jaar werkt, nietwaar?!!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- Frumpy
- 5th Gear member
Is ook logisch, omdat bij de DVD-uitvoering de DVD-speler is geintegreerd in de RTI-regeleenheid.Forza Volvo schreef:Toch wel duur zo,n dvd-systeem!!!!! Heb hetzelfde gehad maar dan met de cd-wisselaar en was wel geteld 209 euro kwijt.
Hans
Bij de CD-uitvoering zijn dit twee losse componenten.