Tikken bij optrekken en remmen

Plaats reactie
evd
2nd Gear member

Bij het remmen en optrekken hoor en voel ik iets tikken linksvoor het lijkt dan of er iets niet helemaal goed vast zit of spelling heeft. Ik las ergens iets over spoorstangen die dan vervangen zouden moeten worden?! Zou dit het probleem kunnen zijn of kent iemand deze klachten ook?
Oceanracer
Geartronic member

Ik zit meer aan de welbekende steekassen te denken. Gebruik even de zoekfunctie en je wordt overstelpt met informatie. Dit is een voorproefje:

Geciteerd:
Vandaag ben ik bij twee Volvo dealers geweest inzake mijn "tik-krak"probleem. Daarnaast heb ik een Volvo dealer telefonisch benaderd. De oorzaak van de klacht is duidelijk, alle drie Volvo dealers trekken dezelfde conclusie. De bout waarmee de aandrijfas vast zit is de boosdoener. Echter hebben deze Volvo dealers, met uitzondering van 1 nog nooit van een orgineel gemodificeerde bouten set gehoord m.b.t. bovengenoemde probleem. Let wel dit zijn “echte” Volvo dealers. De dealers komen onafhankelijk van elkaar met diverse oplossingen:

Volvo dealer (1): Naafkapje er af, bout los, gat vol pompen met vet, vervolgens de bout weer aandraaien met momentsleutel. Tevens niet op de hoogte van modificatie setje.

Volvo dealer (2): Naafkapje er af, bout los, bout vastzetten met lock-tite vervolgens de bout weer aandraaien met momentsleutel. Nadeel: bij reparaties in de toekomst moet de lock-tite eerst los gebrand worden. (kost meer tijd) Tevens niet op de hoogte van modificatie setje.

Volvo dealer (3): Naafkapje er af, bout los, oude bout vernietigen, gemodificeerde bout, plaatsen en vervolgens de bout aandraaien met momentsleutel.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “S80”