Airco S80 overdruk??

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Bbert
Starter

Hallo mede volvorijders,

de airco van mijn s80 (2002/d5) was al een tijdje nogal lang maximaal aan het blazen na starten van de auto, totdat hij "stationair" draaide. Afgelopen weeekend op bezoek in Frankrijk biedt een bevriende garagehouder die net een prachtig volautomatisch blauw apparaat (Valeo?) hiervoor heeft om leeg te halen en weer af te vullen; programmert dus e.e.a. in en uurtje later printje uit de machien en "alles in orde".

Vanaf de terugreis hoor ik nu alleen zeer regelmatig (m.n. stationair draaien en starten, maar ook wel tijdens het rijden) een geluid alsof er te veel druk is? Alvorens bij dealer aan te kloppen, iemand een idee wat er aan de hand is en hoe dat het best is te verhelpen?

dank!
Bbert
C 30 T5
4th Gear member

Als de eerste bent die met het apperaat geholpen is zou ik hier maar even laten kijken of er niet te veel/weinig in zit ! ( denk dat het geluid is van stroomen van het koude middel door je systeem )
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”