ik heb een volvo 245 uit 1980 die op LPG rijdt. Hij start ook op LPG, maar laatst ben ik begonnen om mijn benzinetank eens leeg te rijden, de benzine was zeker een jaar oud (jaja, te oud...). Toen ik echter een keer thuiskwam van een ritje op benzine wat verder prima gaat, vergat ik echter op de benzine uit het systeem te rijden en over te schakelen op gas, want op (deze) benzine start ie erg slecht (de motor is op gas afgesteld). Toen ik daarna wilde starten lukte het niet meer, en kreeg ik om de paar seconden plofjes ook nadat de benzine volgens mij allang weggestart had moeten zijn (paar minuten starten met knopje voor gas / benzine op 'niks'). toen ik daarna op gas wilde starten, kreeg ik even geen plofjes, maar daarna een enorme knal...

heeft dit iets te maken met een niet goed lopende ontsteking en wat zou de oplossing kunnen zijn? de verdelerkap is juist weer even opgepoetst, dus dat kan het niet zijn. Hij startte al iets minder goed (duurde vaak vijf seconden voordat ie aansloeg). Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt, groet,
Pim