Hoi,
Zoals jullie zien ben ik nog nieuw op dit forum. Maar ik kon niet laten om te melden dat ik morgen een 440 GLT uit 1992 ga aanschaffen om te gebruiken als dagelijkse auto.
De auto heeft 161.000km gelopen, technisch lijkt ze erg goed te zijn en tijdens de proefrit ook alleen maar goeie ervaringen opgedaan.
Helaas heeft ze wel last van de bekende roestproblemen bij de achterschermen. Niet zo'n beetje ook... De bestuurderskant gaat nog wel, maar aan de passagierszijde is aan de onderkant (aansluiting dorpel) zelfs een hoekje uit. Dit moet dus aangepakt worden.
Wat mij wel verbaast is dat de auto geen elektrische ramen heeft, 1 elektrische spiegel, maar dan wel weer stoelverwarming. Het ontbreken van een ruitenwisser vind ik echt een gemis.
De Volvo zou mijn vierde auto worden (Renault 5 GTX, Renault 19 16v gingen hem voor) en ik houdt mijn Renault 11 TXE Electronic uit 1985 als project/youngtimer.
Mijn Volvo 440 GLT
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
je moet op zoek gaan naar een foto met grill in blokjes vorm, dat is het verscil in de grillen, de zwarte spijltjes wordt zelf gedaan.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 4th Gear member
- Berichten: 722
- Lid geworden op: 07.06.2006 - 19:38
- Locatie: H´sluis
de roest is altijd wel jammer aan de 4serie, maar ja dan heb je wat te doen aan de auto!!!en het verschill is idd gespoten en de ander niet, maar over de grill is zat te vinden op het forum!
440 1.8
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
- Headlong
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34
Oké ik dacht dat de verschillende grillen stonden voor een leeftijd/uitvoeringsverschil of iets dergelijks.Jaco S schreef:de roest is altijd wel jammer aan de 4serie, maar ja dan heb je wat te doen aan de auto!!!en het verschill is idd gespoten en de ander niet, maar over de grill is zat te vinden op het forum!
Wat is de meest gebruikelijke oplossing voor het rottende wielkast-randen probleem?
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Wanneer de roest niet meer oppervlakkig is maar echt begint te eten, nieuwe stukken inlassen.
Kost wat centen, maar dan heb je je 440 weer een heel nieuw leven gegeven.
Bekijk mijn projectsite even, dan kun je zien hoe mijn heupjes er aantoe zijn...
Kost wat centen, maar dan heb je je 440 weer een heel nieuw leven gegeven.
Bekijk mijn projectsite even, dan kun je zien hoe mijn heupjes er aantoe zijn...
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- Headlong
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34
Ik heb het even bekeken, ziet er inderdaad indrukwekkend uit! Ik vraag me echter af of de mijne er niet ernstiger aan toe is.Auk schreef:Wanneer de roest niet meer oppervlakkig is maar echt begint te eten, nieuwe stukken inlassen.
Kost wat centen, maar dan heb je je 440 weer een heel nieuw leven gegeven.
Bekijk mijn projectsite even, dan kun je zien hoe mijn heupjes er aantoe zijn...
Enig idee wat een las-operatie kost eigenlijk?
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Het mag wat kosten zoals ik aangaf,
ik heb zelf makkelijk gemaakt voor de lasser: 2 spatschermen gekocht, de carrosserie geschuurd tot op metaal.
Voor LASWERK en SPUITWERK kan je ongeveer 500 euro per kant bij een goed bedrijf. Maar bij een doe-het-zelf figuur, kan je het ook laten doen voor minder.
Dit zijn bedragen die bij ieder bedrijf uit een kunnen lopen!! Dus zoek altijd een beetje rond voor de resultaten.
ik heb zelf makkelijk gemaakt voor de lasser: 2 spatschermen gekocht, de carrosserie geschuurd tot op metaal.
Voor LASWERK en SPUITWERK kan je ongeveer 500 euro per kant bij een goed bedrijf. Maar bij een doe-het-zelf figuur, kan je het ook laten doen voor minder.
Dit zijn bedragen die bij ieder bedrijf uit een kunnen lopen!! Dus zoek altijd een beetje rond voor de resultaten.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 15:31
- Locatie: Elsloo
Dat van die spijltjes grille klopt niet hoor... de 440's van die modelserie hebben een (af-fabriek dan) grille met zwarte spijltjes, en de 460's hebben er een met zilveren spijltjes. Maar uiteraard zijn die grilles onderling uitwisselbaar en dat werd dan ook vaak gedaan.
Corolla 1.3DX 1985 - Volvo 340 Winner 1985 - Volvo 460GLE 2.0i 1993 - Volvo 360 1988 - Volvo 850GLT 20V 1993 - Toyota Corolla 1.6GT Twin Cam 1986 - Mazda 323 Formule 4 1985 - Volvo 360 GLS 1984 - Volvo 360 GL 1987 - Volvo 460 2.0i sportsline 1996 - Volvo 440 2.0i 1995 - en nu weer een Toyota Corolla 1994
- Headlong
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34
Dat is inderdaad nuttige informatie! Zo leer ik steeds meer Volvo-weetjes.lucrouvroye schreef:Dat van die spijltjes grille klopt niet hoor... de 440's van die modelserie hebben een (af-fabriek dan) grille met zwarte spijltjes, en de 460's hebben er een met zilveren spijltjes. Maar uiteraard zijn die grilles onderling uitwisselbaar en dat werd dan ook vaak gedaan.
Sinds vanochtend staat het exemplaar met de zwarte gril op mijn naam. Vanmiddag gewassen en gestofzuigd, de auto ziet er weer netjes uit zo! Morgen eens kijken of ik wat foto's kan maken tegen een leuke achtergrond.
- Kai
- 3rd Gear member
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 18:42
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
ik vind 1.250 euro voor een 440 uit 92 wel een hoop geld dat heb ik voor mijn 460 2 liter luxury line model '95 betaald
Volvo 460 2.0i luxury line '94
Volvo V70 2.5tdi comfort line '99
Volvo 66L 1100 marathon '80
Volvo V70 2.4 170PK '01
Volvo V70 2.5tdi comfort line '99
Volvo 66L 1100 marathon '80
Volvo V70 2.4 170PK '01
- Kai
- 3rd Gear member
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 18:42
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
dat stelt me gerust 

Volvo 460 2.0i luxury line '94
Volvo V70 2.5tdi comfort line '99
Volvo 66L 1100 marathon '80
Volvo V70 2.4 170PK '01
Volvo V70 2.5tdi comfort line '99
Volvo 66L 1100 marathon '80
Volvo V70 2.4 170PK '01
- Kanaleneiland_zuid
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 17.05.2007 - 10:30
- Locatie: Utrecht
dan ga ik mijn 440 uit '91 over een 1/2 jaartje ook maar inruilen tegen een jongere 460...Boonzaijer schreef:ik vind 1.250 euro voor een 440 uit 92 wel een hoop geld dat heb ik voor mijn 460 2 liter luxury line model '95 betaald

- Kanaleneiland_zuid
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 17.05.2007 - 10:30
- Locatie: Utrecht
dat klopt deels ook. dit is namelijk de grill van de oudere uitvoering:Headlong schreef:Oké ik dacht dat de verschillende grillen stonden voor een leeftijd/uitvoeringsverschil of iets dergelijks.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
- Locatie: Niekerk (wk)
- Contacteer:
Als ik het goed zie is dit trouwens een turbo en geen gewone 1700. Zit een turbodrukmeter in en de beruchte infocentre.
Hmmm.... terwijl de RDW zegt dat het een 75kw 1700 is. Een B18FP dus waarschijnlijk. Zijn wel heerlijke blokken, superzuinig!
Heel veel plezier ermee!
Wel leuk trouwens, kenteken is FG-ZZ-36, mijn oude 480 had FG-ZZ-51
Bijna broertjes
(of zusjes)
Hmmm.... terwijl de RDW zegt dat het een 75kw 1700 is. Een B18FP dus waarschijnlijk. Zijn wel heerlijke blokken, superzuinig!
Heel veel plezier ermee!
Wel leuk trouwens, kenteken is FG-ZZ-36, mijn oude 480 had FG-ZZ-51
Bijna broertjes

Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Inderdaad, k heb het over het hoofd gezien! :oops: Mijn excuses daarvoor!lucrouvroye schreef:Dat van die spijltjes grille klopt niet hoor... de 440's van die modelserie hebben een (af-fabriek dan) grille met zwarte spijltjes, en de 460's hebben er een met zilveren spijltjes. Maar uiteraard zijn die grilles onderling uitwisselbaar en dat werd dan ook vaak gedaan.
Auke
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- Headlong
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34
Wat betreft de Turbodrukmeter, dat is in ditgeval een Economy-meter. Grappig maar erg zenuwachtig. Het heeft inderdaad wel wat weg van een turbodrukmeter.Caerbannog schreef:Als ik het goed zie is dit trouwens een turbo en geen gewone 1700. Zit een turbodrukmeter in en de beruchte infocentre.
Hmmm.... terwijl de RDW zegt dat het een 75kw 1700 is. Een B18FP dus waarschijnlijk. Zijn wel heerlijke blokken, superzuinig!
Heel veel plezier ermee!
Wel leuk trouwens, kenteken is FG-ZZ-36, mijn oude 480 had FG-ZZ-51
Bijna broertjes(of zusjes)
Hier in ieder geval wat foto's van mijn auto:
-
- 4th Gear member
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40
de allervroegste GLT´s hadden in plaats van een economie meter of een turbodruk meter een voltmeter. er zijn dus drie soorten extra meters voor de 440/460.Headlong schreef:Wat betreft de Turbodrukmeter, dat is in ditgeval een Economy-meter. Grappig maar erg zenuwachtig. Het heeft inderdaad wel wat weg van een turbodrukmeter.Caerbannog schreef:Als ik het goed zie is dit trouwens een turbo en geen gewone 1700. Zit een turbodrukmeter in en de beruchte infocentre.
plezier ermee!
het infocentre was een optie op de GLT.
- Headlong
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 28.05.2007 - 20:34
Hmmm, de 440 die ik heb heeft zowel een Voltmeter als een Economy-meter. Naast het Infocentre heeft hij ook stoelverwarming, ik vermoed dat dit ook een optie was?
Ligt er standaard speaker bekabeling naar achteren in de 440? Ik heb vanmiddag even gekeken en kon helaas zo even snel niks vinden.
Ligt er standaard speaker bekabeling naar achteren in de 440? Ik heb vanmiddag even gekeken en kon helaas zo even snel niks vinden.