Pagina 1 van 2

Mijn Volvo 440 GLT

Geplaatst: 31.05.2007 - 21:37
door Headlong
Hoi,

Zoals jullie zien ben ik nog nieuw op dit forum. Maar ik kon niet laten om te melden dat ik morgen een 440 GLT uit 1992 ga aanschaffen om te gebruiken als dagelijkse auto.

De auto heeft 161.000km gelopen, technisch lijkt ze erg goed te zijn en tijdens de proefrit ook alleen maar goeie ervaringen opgedaan.

Helaas heeft ze wel last van de bekende roestproblemen bij de achterschermen. Niet zo'n beetje ook... De bestuurderskant gaat nog wel, maar aan de passagierszijde is aan de onderkant (aansluiting dorpel) zelfs een hoekje uit. Dit moet dus aangepakt worden.

Wat mij wel verbaast is dat de auto geen elektrische ramen heeft, 1 elektrische spiegel, maar dan wel weer stoelverwarming. Het ontbreken van een ruitenwisser vind ik echt een gemis.

De Volvo zou mijn vierde auto worden (Renault 5 GTX, Renault 19 16v gingen hem voor) en ik houdt mijn Renault 11 TXE Electronic uit 1985 als project/youngtimer.

Geplaatst: 31.05.2007 - 23:00
door Headlong
Wat is eigenlijk het verschil tussen een 440 Phase1 met deze gril:
Afbeelding

en deze gril:
Afbeelding

Geplaatst: 31.05.2007 - 23:16
door sjoerdb
je moet op zoek gaan naar een foto met grill in blokjes vorm, dat is het verscil in de grillen, de zwarte spijltjes wordt zelf gedaan.

Geplaatst: 01.06.2007 - 08:39
door Jaco S
de roest is altijd wel jammer aan de 4serie, maar ja dan heb je wat te doen aan de auto!!!en het verschill is idd gespoten en de ander niet, maar over de grill is zat te vinden op het forum!

Geplaatst: 01.06.2007 - 12:46
door Headlong
Jaco S schreef:de roest is altijd wel jammer aan de 4serie, maar ja dan heb je wat te doen aan de auto!!!en het verschill is idd gespoten en de ander niet, maar over de grill is zat te vinden op het forum!
Oké ik dacht dat de verschillende grillen stonden voor een leeftijd/uitvoeringsverschil of iets dergelijks.

Wat is de meest gebruikelijke oplossing voor het rottende wielkast-randen probleem?

Geplaatst: 01.06.2007 - 20:32
door Auk
Wanneer de roest niet meer oppervlakkig is maar echt begint te eten, nieuwe stukken inlassen.

Kost wat centen, maar dan heb je je 440 weer een heel nieuw leven gegeven.

Bekijk mijn projectsite even, dan kun je zien hoe mijn heupjes er aantoe zijn...

Geplaatst: 01.06.2007 - 21:19
door Headlong
Auk schreef:Wanneer de roest niet meer oppervlakkig is maar echt begint te eten, nieuwe stukken inlassen.

Kost wat centen, maar dan heb je je 440 weer een heel nieuw leven gegeven.

Bekijk mijn projectsite even, dan kun je zien hoe mijn heupjes er aantoe zijn...
Ik heb het even bekeken, ziet er inderdaad indrukwekkend uit! Ik vraag me echter af of de mijne er niet ernstiger aan toe is.
Enig idee wat een las-operatie kost eigenlijk?

Geplaatst: 01.06.2007 - 23:39
door Auk
Het mag wat kosten zoals ik aangaf,

ik heb zelf makkelijk gemaakt voor de lasser: 2 spatschermen gekocht, de carrosserie geschuurd tot op metaal.

Voor LASWERK en SPUITWERK kan je ongeveer 500 euro per kant bij een goed bedrijf. Maar bij een doe-het-zelf figuur, kan je het ook laten doen voor minder.

Dit zijn bedragen die bij ieder bedrijf uit een kunnen lopen!! Dus zoek altijd een beetje rond voor de resultaten.

Geplaatst: 02.06.2007 - 13:25
door lucrouvroye
Dat van die spijltjes grille klopt niet hoor... de 440's van die modelserie hebben een (af-fabriek dan) grille met zwarte spijltjes, en de 460's hebben er een met zilveren spijltjes. Maar uiteraard zijn die grilles onderling uitwisselbaar en dat werd dan ook vaak gedaan.

Geplaatst: 02.06.2007 - 16:35
door Headlong
lucrouvroye schreef:Dat van die spijltjes grille klopt niet hoor... de 440's van die modelserie hebben een (af-fabriek dan) grille met zwarte spijltjes, en de 460's hebben er een met zilveren spijltjes. Maar uiteraard zijn die grilles onderling uitwisselbaar en dat werd dan ook vaak gedaan.
Dat is inderdaad nuttige informatie! Zo leer ik steeds meer Volvo-weetjes.

Sinds vanochtend staat het exemplaar met de zwarte gril op mijn naam. Vanmiddag gewassen en gestofzuigd, de auto ziet er weer netjes uit zo! Morgen eens kijken of ik wat foto's kan maken tegen een leuke achtergrond.

Geplaatst: 03.06.2007 - 12:22
door Kai
ik vind 1.250 euro voor een 440 uit 92 wel een hoop geld dat heb ik voor mijn 460 2 liter luxury line model '95 betaald

Geplaatst: 03.06.2007 - 15:51
door Headlong
Boonzaijer schreef:ik vind 1.250 euro voor een 440 uit 92 wel een hoop geld dat heb ik voor mijn 460 2 liter luxury line model '95 betaald
Ik geef je groot gelijk. Ik heb dat er dan ook zeker niet voor betaald. :D

Geplaatst: 04.06.2007 - 17:27
door Kai
dat stelt me gerust :D

Geplaatst: 04.06.2007 - 17:33
door Kanaleneiland_zuid
Boonzaijer schreef:ik vind 1.250 euro voor een 440 uit 92 wel een hoop geld dat heb ik voor mijn 460 2 liter luxury line model '95 betaald
dan ga ik mijn 440 uit '91 over een 1/2 jaartje ook maar inruilen tegen een jongere 460... :D

Geplaatst: 04.06.2007 - 17:36
door Kanaleneiland_zuid
Headlong schreef:Oké ik dacht dat de verschillende grillen stonden voor een leeftijd/uitvoeringsverschil of iets dergelijks.
dat klopt deels ook. dit is namelijk de grill van de oudere uitvoering:

Geplaatst: 04.06.2007 - 17:36
door Caerbannog
Als ik het goed zie is dit trouwens een turbo en geen gewone 1700. Zit een turbodrukmeter in en de beruchte infocentre.
Hmmm.... terwijl de RDW zegt dat het een 75kw 1700 is. Een B18FP dus waarschijnlijk. Zijn wel heerlijke blokken, superzuinig!
Heel veel plezier ermee!

Wel leuk trouwens, kenteken is FG-ZZ-36, mijn oude 480 had FG-ZZ-51
Bijna broertjes :D (of zusjes)

Geplaatst: 04.06.2007 - 18:53
door Auk
lucrouvroye schreef:Dat van die spijltjes grille klopt niet hoor... de 440's van die modelserie hebben een (af-fabriek dan) grille met zwarte spijltjes, en de 460's hebben er een met zilveren spijltjes. Maar uiteraard zijn die grilles onderling uitwisselbaar en dat werd dan ook vaak gedaan.
Inderdaad, k heb het over het hoofd gezien! :oops: Mijn excuses daarvoor!

Auke

Geplaatst: 04.06.2007 - 19:47
door Headlong
Caerbannog schreef:Als ik het goed zie is dit trouwens een turbo en geen gewone 1700. Zit een turbodrukmeter in en de beruchte infocentre.
Hmmm.... terwijl de RDW zegt dat het een 75kw 1700 is. Een B18FP dus waarschijnlijk. Zijn wel heerlijke blokken, superzuinig!
Heel veel plezier ermee!

Wel leuk trouwens, kenteken is FG-ZZ-36, mijn oude 480 had FG-ZZ-51
Bijna broertjes :D (of zusjes)
Wat betreft de Turbodrukmeter, dat is in ditgeval een Economy-meter. Grappig maar erg zenuwachtig. Het heeft inderdaad wel wat weg van een turbodrukmeter.

Hier in ieder geval wat foto's van mijn auto:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 04.06.2007 - 20:20
door 440GL
Headlong schreef:
Caerbannog schreef:Als ik het goed zie is dit trouwens een turbo en geen gewone 1700. Zit een turbodrukmeter in en de beruchte infocentre.
plezier ermee!
Wat betreft de Turbodrukmeter, dat is in ditgeval een Economy-meter. Grappig maar erg zenuwachtig. Het heeft inderdaad wel wat weg van een turbodrukmeter.
de allervroegste GLT´s hadden in plaats van een economie meter of een turbodruk meter een voltmeter. er zijn dus drie soorten extra meters voor de 440/460.

het infocentre was een optie op de GLT.

Geplaatst: 04.06.2007 - 20:36
door Headlong
Hmmm, de 440 die ik heb heeft zowel een Voltmeter als een Economy-meter. Naast het Infocentre heeft hij ook stoelverwarming, ik vermoed dat dit ook een optie was?

Ligt er standaard speaker bekabeling naar achteren in de 440? Ik heb vanmiddag even gekeken en kon helaas zo even snel niks vinden.