Na onlangs een mastercheckup gedaan te hebben bij Euromaster kwam ik erachter dat mijn achterste demper van mn uitlaat aan zn eind begint te komen.
Nu wil ik zelf een uitlaat gaan kopen om deze er dan ook zelf op te gaan zetten.
Is dit een lastig karwei en heeft iemand hier er misschien ervaring mee en kan die mij dan dus vertellen hoe het in zijn werk gaat.
Uitlaat demper vervangen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 722
- Lid geworden op: 07.06.2006 - 19:38
- Locatie: H´sluis
je eind pot is volgens mij niet moeilijk te vervangen, is los maken en er een ander er op te zetten, je moet wel dan één kopen die voor 480 is gemaakt anders klopt de ophang niet.
440 1.8
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
- seb8iaan
- 3rd Gear member
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 08.05.2007 - 14:58
- Locatie: Zoetermeer
ik wil de volgende uitlaat erop zetten:

met de volgende afmetingen:
Afmetingen:
Totale lengte:530 mm
Lengte demper:360 mm
Lengte eindstuk:170 mm
Diameter demper:140 mm
Diameter eindstuk:85 mm
Aansluiting:62 mm
Verloop stukken voor de diameter kan ik zo krijgen.
Er wordt vermeld dat dit op een volvo 480 past, maar heb het idee dat hij anders is dan wat ik onder de auto zie.

met de volgende afmetingen:
Afmetingen:
Totale lengte:530 mm
Lengte demper:360 mm
Lengte eindstuk:170 mm
Diameter demper:140 mm
Diameter eindstuk:85 mm
Aansluiting:62 mm
Verloop stukken voor de diameter kan ik zo krijgen.
Er wordt vermeld dat dit op een volvo 480 past, maar heb het idee dat hij anders is dan wat ik onder de auto zie.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Ik denk dat dat standaard potten zijn waar je ook nog zelf de beugels aan moet lassen
Wim
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40
gaat nooit passen want een 480 heeft de in en de uitgang van de demper aan dezelfde kant.
als je toch voor een normale uitlaat gaat kun je het beste voor een originele volvo uitlaat gaan die zijn vaak niet eens duurder dan merkloos (goedkoper heb ik ook al eens meegemaakt) en van een veel betere kwaliteit.
dit geld trouwens ook voor accu´s
als je toch voor een normale uitlaat gaat kun je het beste voor een originele volvo uitlaat gaan die zijn vaak niet eens duurder dan merkloos (goedkoper heb ik ook al eens meegemaakt) en van een veel betere kwaliteit.
dit geld trouwens ook voor accu´s
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Idee heb ik ook, bij mij zit de accu uit 1994 er nog in. Doet t nog perfect.
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
- Locatie: Niekerk (wk)
- Contacteer:
Net als 440GL zegt; gaat NOOIT passen. De 480 heeft de einddemper dwars achterin liggen.
Wil je toch een sportdemper, zou ik voor een RVS uitlaat van Europeantuning gaan. de naam van het uitlaatmerk zelf ben ik even kwijt....
De einddemper zelf vervangen is goed te doen, maar kan ook enorm lastig zijn.
Zorg voor goed materiaal (goed merk uitlaat), want anders passen de pijpen niet 100% in elkaar, met als gevolg dat je uitlaat langzaam weer uit elkaar trilt. Zie je ERG veel bij 480's helaas. Je kan het herkennen aan een erg laag hangende uitlaat.
Wil je toch een sportdemper, zou ik voor een RVS uitlaat van Europeantuning gaan. de naam van het uitlaatmerk zelf ben ik even kwijt....
De einddemper zelf vervangen is goed te doen, maar kan ook enorm lastig zijn.
Zorg voor goed materiaal (goed merk uitlaat), want anders passen de pijpen niet 100% in elkaar, met als gevolg dat je uitlaat langzaam weer uit elkaar trilt. Zie je ERG veel bij 480's helaas. Je kan het herkennen aan een erg laag hangende uitlaat.
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.