Pagina 1 van 1
Uitlaat demper vervangen
Geplaatst: 01.06.2007 - 11:02
door seb8iaan
Na onlangs een mastercheckup gedaan te hebben bij Euromaster kwam ik erachter dat mijn achterste demper van mn uitlaat aan zn eind begint te komen.
Nu wil ik zelf een uitlaat gaan kopen om deze er dan ook zelf op te gaan zetten.
Is dit een lastig karwei en heeft iemand hier er misschien ervaring mee en kan die mij dan dus vertellen hoe het in zijn werk gaat.
Geplaatst: 01.06.2007 - 14:29
door Jaco S
je eind pot is volgens mij niet moeilijk te vervangen, is los maken en er een ander er op te zetten, je moet wel dan één kopen die voor 480 is gemaakt anders klopt de ophang niet.
Geplaatst: 01.06.2007 - 14:37
door seb8iaan
ik wil de volgende uitlaat erop zetten:

met de volgende afmetingen:
Afmetingen:
Totale lengte:530 mm
Lengte demper:360 mm
Lengte eindstuk:170 mm
Diameter demper:140 mm
Diameter eindstuk:85 mm
Aansluiting:62 mm
Verloop stukken voor de diameter kan ik zo krijgen.
Er wordt vermeld dat dit op een volvo 480 past, maar heb het idee dat hij anders is dan wat ik onder de auto zie.
Geplaatst: 01.06.2007 - 22:47
door wpee
Ik denk dat dat standaard potten zijn waar je ook nog zelf de beugels aan moet lassen
Wim
Geplaatst: 02.06.2007 - 18:39
door 440GL
gaat nooit passen want een 480 heeft de in en de uitgang van de demper aan dezelfde kant.
als je toch voor een normale uitlaat gaat kun je het beste voor een originele volvo uitlaat gaan die zijn vaak niet eens duurder dan merkloos (goedkoper heb ik ook al eens meegemaakt) en van een veel betere kwaliteit.
dit geld trouwens ook voor accu´s
Geplaatst: 02.06.2007 - 22:50
door mightyspawn
Idee heb ik ook, bij mij zit de accu uit 1994 er nog in. Doet t nog perfect.
Geplaatst: 03.06.2007 - 02:06
door Caerbannog
Net als 440GL zegt; gaat NOOIT passen. De 480 heeft de einddemper dwars achterin liggen.
Wil je toch een sportdemper, zou ik voor een RVS uitlaat van Europeantuning gaan. de naam van het uitlaatmerk zelf ben ik even kwijt....
De einddemper zelf vervangen is goed te doen, maar kan ook enorm lastig zijn.
Zorg voor goed materiaal (goed merk uitlaat), want anders passen de pijpen niet 100% in elkaar, met als gevolg dat je uitlaat langzaam weer uit elkaar trilt. Zie je ERG veel bij 480's helaas. Je kan het herkennen aan een erg laag hangende uitlaat.