Beste mensen,
Soms heb ik dat m`n S60 iets weerstand heeft met schakelen..soms heb ik ook het gevoel dat hij soms iets later schakeld..dan ik schakel binnenin de auto.
Ik hoorde van sommige mensen dat dit veroorzaakt kan worden door een versleten motorrubbertje onder de bak (zie foto)
Echter begrijp ik het verband niet aangezien ik niks zie bewegen tijdens het schakelen. Ik weet wel dat het rechter rubber in het steuntje compleet weg is gesleten...stomme beugeltje kost 100e inch btw...en wil deze alleen vervangen als het echt nodig is.
Waarom zou dit beugeltje het euvel kunnen zijn?
Ik hoorde dat de S60 geschakeld wordt door een kabel..weet iemand hier meer over..of je dit kan laten afstellen indien het beugeltje niet de oorzaak ik?
Bedankt
Gr Tommy
Minder soepel schakelen, verband met versleten motorsteun?
- tommytommy
- 4th Gear member
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 3rd Gear member
Hoi Tommy,
Afstellen zou inderdaad mogelijk moeten zijn.
Ikzelf worstel ook al een tijd met moeilijk schakelen, maar bij mij ligt het zeer waarschijnlijk aan een versleten drukgroep of de beruchte smering van de prise-as. Dat het bij mij aan de koppeling ligt concludeer ik uit het feit dat schakelen meestal goed gaat, maar bijna onmogelijk is nadat ik een tijdje met stilgestaan heb met de bak in z'n vrij en de koppeling los.
Groet,
Jan
Afstellen zou inderdaad mogelijk moeten zijn.
Ikzelf worstel ook al een tijd met moeilijk schakelen, maar bij mij ligt het zeer waarschijnlijk aan een versleten drukgroep of de beruchte smering van de prise-as. Dat het bij mij aan de koppeling ligt concludeer ik uit het feit dat schakelen meestal goed gaat, maar bijna onmogelijk is nadat ik een tijdje met stilgestaan heb met de bak in z'n vrij en de koppeling los.
Groet,
Jan