Mijn V70 trilt nog steeds, ondanks allerlei onderzoeken door de garage etc. O.a. meedere keren balanceren etc. Nieuw Michelin Primacy. Met winterbanden (en nieuwe velgen Mimas) was probleem vrijwel weg. ZOuden dus ook de bestaande velgen kunnen zijn.
Mijn vraag is echter of het mogelijk is om aan de wielen aan de auto uit te balanceren en wel bij een AWD? Geeft dat problemen? Of kan het niet?
Balanceren aan de auto van banden op AWD
- C 30 T5
- 4th Gear member
Op een brug hangen wielen vrij en dan zelf de aandrijving doen tot +/- 80 -100 Km/u , beetje bandenboer heeft hiervoor de app wel in huis, meestal 2 voorwielen te gelijk ,en dan de 2 achterwielen met gas loslaten niet direct remmen maar rustig uit laten drijven.
PS is de aandrijfas van voor naar achter als eens verwijderd en dan mee rijden ?
En helaas somige blijven voelbaar, is er niet uit te krijgen.
PS is de aandrijfas van voor naar achter als eens verwijderd en dan mee rijden ?
En helaas somige blijven voelbaar, is er niet uit te krijgen.
- Donic
- 2nd Gear member
Bedankt voor je reactie.
Ga eerst mijn huidige velgen (die in niet vertrouw qua zuiverheid) vervangen door die van mijn winterbanden. Die zijn nieuw, en zien er ook beter uit. Als dat niets oplevert ga ik weer verder zoeken.
Ga eerst mijn huidige velgen (die in niet vertrouw qua zuiverheid) vervangen door die van mijn winterbanden. Die zijn nieuw, en zien er ook beter uit. Als dat niets oplevert ga ik weer verder zoeken.
Volvo 360 GLT 2.0
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
- Donic
- 2nd Gear member
Vandaag mijn zomerbanden laten overzetten op mijn nieuwe (winterbanden)velgen (Mimas). En eindelijk is mijn trillen weg (bij alle snelheden). Ik kan eindelijk na bijna een jaar trillingvrij rijden en genieten van de echte kwaliteiten van deze auto.
Tijdens het winterseizoen was ik het al kwijt en dat kwam dus door de velgen, en niet de banden. De bestaande velgen (één of meerdere) hebben dus een afwijking die het trillen veroorzaakt. Met balanceren etc. raak je dit dus niet kwijt blijkbaar, want er is meerdere malen uitgebalanceerd. Weer wat geleerd.
Dit was dus een goede gok.
Tijdens het winterseizoen was ik het al kwijt en dat kwam dus door de velgen, en niet de banden. De bestaande velgen (één of meerdere) hebben dus een afwijking die het trillen veroorzaakt. Met balanceren etc. raak je dit dus niet kwijt blijkbaar, want er is meerdere malen uitgebalanceerd. Weer wat geleerd.
Dit was dus een goede gok.
Volvo 360 GLT 2.0
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001