Koppeling probleem

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
FrankBis
2nd Gear member

Bij mijn V40 (2001 - 92000 KM) komt de koppeling pas heel laat op.
Ook is de "slag" van de koppeling zeer klein t.o.v. de totale afstand die het koppelingspedaal aflegt. Gevolg, je moet goed je best doen wil je normaal zonder stotteren wegrijden. Dit lukt wel, maar prettig is dit niet. Wil/moet je even wat sneller optrekken, geheid dat dit met horten en stoten gebeurd.

Nu heeft de V40 een hydraulische koppeling en volgens de dealer (Slava Heemskerk Hillegom) is dit niet af te stellen.

Echter het verpest af en toe mijn rijplezier, is er echt niets aan te doen.

De dealer vertelde dat alleen de stand van het pedaal is aan te passen, maar lost dit iets op?
DeNNiS_
4th Gear member

mijne pakte ook heel laat op bij het los laten...

maar zolang hij niet slipt is het goed...

mijne is nu vervangen (slipte) en is nu beter maar dit kan heel normaal zijn
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Turbodesk
5th Gear member

Kijk eens onder de motorkap of de werkcilinder van de koppeling geen olie lekt. Soms kan je dit pas zien door het rubbertje iets naar achteren te duwen.
Ik had dit namelijk ook en het bleek bij mij dat de werkcilinder lek was. Dit moet zo spoedig mogelijk worden vervangen omdat de cilinder op de remvloeisof werkt en deze dus lanzaam leeg loopt.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
FrankBis
2nd Gear member

Hmm, ik zal eens een blik werpen in het motorruim. Kan je die zo zien zitten/ waar zit ie?
Don't drive faster, than you're guardian angel can fly!

Present:
Volvo V70 2.5T Momentum
Past:
Volvo V40 1.8 Europa
Fiat Bravo 155 HGT
Fiat Bravo 80 SX
Turbodesk
5th Gear member

Hij zit aan de rechterkant van de motor als je er voor staat. Boven de versnellingsbak. Er loopt vanaf het reservoir van de remvloeistof een leiding naar toe. Hij bediend een hendel die op de versnellingsbak zit.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
FrankBis
2nd Gear member

Net gekeken, ligt geen plasje olie op de versnellingsbak. Ik heb het rubbertje er ff
vanaf gepielt en zag een heel klein beetje olie. Kan geen kwaad denk ik. Ik zat het eens in de gaten houden.
Don't drive faster, than you're guardian angel can fly!

Present:
Volvo V70 2.5T Momentum
Past:
Volvo V40 1.8 Europa
Fiat Bravo 155 HGT
Fiat Bravo 80 SX
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”