Amerikaanse of Europese auto 245

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Crimson
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 01.06.2007 - 11:11
Locatie: Bergen (N-H)

Ik heb even de zoek functie gebruikt maar kwam niets tegen.

Zijn er nadelen aan het kopen van een Amerikaanse auto? Los van de uiterlijke verschillen als dubbele koplamp en interieur, lijkt het mij dat rubbers en dergelijke eerder uitdrogen. In principe zou de carroserie beter moeten zijn (afhankelijk van herkomst).

Ik zou graag de voor -en nadelen weten.

Johan
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Brandstofgeslurp.

Uit Californië komen roestvrije exemplaren, maar vaak is de lak slecht door de zon.

Veel onderdelen heel lastig verkrijgbaar
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
geestschrijver
5th Gear member
Berichten: 1638
Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Crimson, de aanbeveling "Californische auto" is meer dan eens een wassen neus, want een zeeklimaat is ook niet echt bevorderlijk voor de levensduur van plaatwerk en dergelijke. Hoe dat specifiek bij de Volvo's zit weet ik niet. Amerikaanse Volvo's zijn wel vaak completer, volgens mij. Die koplampen, daar moet je van houden, ik vind het zelf wel chic staan.

Informeer eens op www.volvolvo.nl, daar zijn er in ieder geval een paar met een Amerikaanse 245.
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]

Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Pimguin
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 31.05.2007 - 11:56

ik heb er ook een, hier is een fotootje:

Afbeelding

Lak is idd niet zo best meer, er moet ondertussen ook behoorlijk wat werk aan het plaatwerk geleverd worden, dus een Amerikaan die een tijd in Nederland is heeft geen garanties wat dat betreft, hangt van de auto en het onderhoud af. Nog nooit problemen met onderdelen gehad, maar das logisch, heb hem een jaar en nog nooit een echt probleem gehad, dus dan hoef je ook niet te zoeken... :D

Rijd trouwens op LPG tussen de 1:8 en 1:11,5 (volle tank op snelweg leeggereden met 85 km p/u...)
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Zoek een amerikaans model dat niet over de plas is geweest.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
geestschrijver
5th Gear member
Berichten: 1638
Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Die heb jij al!
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]

Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Ja, maar Crimson nog niet.....
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
geestschrijver
5th Gear member
Berichten: 1638
Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Nee, dat bedoel ik. Omdat jij 'm al hebt.
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]

Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

geestschrijver schreef:Nee, dat bedoel ik. Omdat jij 'm al hebt.
Ja, ja....maar er zijn er vast nog wel meer....(geen L.E. natuurlijk :lol: )
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
erik265
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 25.06.2006 - 21:43
Locatie: Zuidhorn

Ik heb zelf een 265 diesel uit Californië. Het lak- en plaatwerk is in uitstekende staat, maar het hangt er ook van af hoe de auto daar onderhouden is. Ik heb ook genoeg Californische roestbakken gezien, dus de herkomst is niet altijd een garantie. Maar de kans is wel groter dat je een roestvrijer exemplaar aantreft.

Nadeel van het Californische klimaat is de uitdroging van rubbers en scheuren in (lederen) stoelen en in je dashboard. Maar kleine scheuren in het dashboard zijn ook wel makkelijk op te vullen/bij te werken.

Alhoewel veel onderdelen gelijk zijn aan Europese modellen, kan het zijn dat sommige dingen nét even anders zijn. Via bv. Ebay kun je nog aan veel Amerikaanse onderdelen komen en er zijn in Nederland ook wel personen die onderdelen uit Amerika halen.

Let er wel op dat de dubbele (sealed beam) koplampen in Nederland niet door de APK komen, dus die moet je vervangen door lampen met een E1-keurmerk. Kijk eens op www.volvolvo.nl voor meer informatie hierover.

Succes met je zoektocht!
1980 GL Diesel (USA)
Gebruikersavatar
geestschrijver
5th Gear member
Berichten: 1638
Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

O, is het nu ineens toch weer een 265?

Crimson, ik kan van harte bevestigen dat de auto van Erik er fris bij staat!
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]

Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20825
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Geestschrijver, Plaag die Erik nu niet zo. 8) 8)

Die amerikanen hebben altijd al een identiteitscrisis gehad. Dat weet je toch 8)

Maar inderdaad Crimson,
Erik is ervaringsdeskundige en kan je er veel meer over vertellen. En je kan de belevenissen van een 200 serie rijder natuurlijk ook volgen op www.volvolvo.nl

Maar blijf hier wel actief want dat is ook leuk met betrekking tot de andere modellen. 8)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
vierzestig
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 02.06.2007 - 21:21
Locatie: Eindhoven

Bij mercedes, en dus ga ik er maar vanuit ook bij volvo, hebben de auto's die in de VS geleverd zijn niet dezelfde anti-roestbehandeling gehad als de auto's die voor de Europese markt bestemd waren

Het gevolg kan dus zijn dat wanneer zo'n auto in ons klimaat terecht komt het roestvirus een stuk sneller toeslaat

Aanrader is dus om zo'n auto meteen een uitgebreide anti-roestbehandeling te geven alvorens er hier de weg mee op te gaan
Volvo 460 2.0i sports-line dark grey november 1995
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Ga daarom voor een amerikaanse uitvoering uit europa!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Pimguin
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 31.05.2007 - 11:56

vandaar dat die van mij zo fanatiek roest..
Gebruikersavatar
erik265
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 25.06.2006 - 21:43
Locatie: Zuidhorn

V480-S60 schreef:Geestschrijver, Plaag die Erik nu niet zo. 8) 8)

Die amerikanen hebben altijd al een identiteitscrisis gehad. Dat weet je toch 8)
Ach, ik weet wie het zegt :roll: :wink:

265 klinkt in ieder geval beter dan "GL diesel". En mijn 265 noemt zichzelf ook 265 volgens het chassisnummer.

Ik raak er bijna zelf van in een identiteitscrisis :? ](*,)

Een behandeling met textyl of dinitrol is zeker aan te raden. Het kost wat, maar het is een goede investering in de levensduur van je wagen,
1980 GL Diesel (USA)
Crimson
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 01.06.2007 - 11:11
Locatie: Bergen (N-H)

Bedankt voor alle reacties.

Ik ben er zo goed als uit. Het wordt een Europese wagen. Met een beetje geluk ben ik vanaf volgende week de nieuwe eigenaar. Foto's en gegevens volgen!

Crimson
Gebruikersavatar
erik265
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 25.06.2006 - 21:43
Locatie: Zuidhorn

Crimson,

Is het gelukt? Ik ben benieuwd wat het is geworden.
1980 GL Diesel (USA)
Crimson
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 01.06.2007 - 11:11
Locatie: Bergen (N-H)

Nieuwe aanwinst!

245 uit 1980, auto kwam 3 weken geleden uit Zweden. Behoudens de handerlaar, ben ik de 2e eigenaar.
134000 km aantoonbaar en ziet er goed uit, carroserie behoeft wat aandacht, interieur is perfect.

Straks eerst lak bijwerken, grote beurt uit voorzorg, tectielbeurt en daarna gas installeren.

Ben er erg blij mee!

Crimson
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20825
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Gefeliciteerd.

Graag a.s.a.p. foto's
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”