Pagina 1 van 1

Amerikaanse of Europese auto 245

Geplaatst: 05.06.2007 - 10:40
door Crimson
Ik heb even de zoek functie gebruikt maar kwam niets tegen.

Zijn er nadelen aan het kopen van een Amerikaanse auto? Los van de uiterlijke verschillen als dubbele koplamp en interieur, lijkt het mij dat rubbers en dergelijke eerder uitdrogen. In principe zou de carroserie beter moeten zijn (afhankelijk van herkomst).

Ik zou graag de voor -en nadelen weten.

Johan

Geplaatst: 05.06.2007 - 11:56
door Battlecruiser
Brandstofgeslurp.

Uit Californië komen roestvrije exemplaren, maar vaak is de lak slecht door de zon.

Veel onderdelen heel lastig verkrijgbaar

Geplaatst: 05.06.2007 - 11:57
door geestschrijver
Crimson, de aanbeveling "Californische auto" is meer dan eens een wassen neus, want een zeeklimaat is ook niet echt bevorderlijk voor de levensduur van plaatwerk en dergelijke. Hoe dat specifiek bij de Volvo's zit weet ik niet. Amerikaanse Volvo's zijn wel vaak completer, volgens mij. Die koplampen, daar moet je van houden, ik vind het zelf wel chic staan.

Informeer eens op www.volvolvo.nl, daar zijn er in ieder geval een paar met een Amerikaanse 245.

Geplaatst: 05.06.2007 - 12:19
door Pimguin
ik heb er ook een, hier is een fotootje:

Afbeelding

Lak is idd niet zo best meer, er moet ondertussen ook behoorlijk wat werk aan het plaatwerk geleverd worden, dus een Amerikaan die een tijd in Nederland is heeft geen garanties wat dat betreft, hangt van de auto en het onderhoud af. Nog nooit problemen met onderdelen gehad, maar das logisch, heb hem een jaar en nog nooit een echt probleem gehad, dus dan hoef je ook niet te zoeken... :D

Rijd trouwens op LPG tussen de 1:8 en 1:11,5 (volle tank op snelweg leeggereden met 85 km p/u...)

Geplaatst: 05.06.2007 - 20:49
door volvorider
Zoek een amerikaans model dat niet over de plas is geweest.

Geplaatst: 05.06.2007 - 21:15
door geestschrijver
Die heb jij al!

Geplaatst: 05.06.2007 - 22:09
door volvorider
Ja, maar Crimson nog niet.....

Geplaatst: 05.06.2007 - 22:12
door geestschrijver
Nee, dat bedoel ik. Omdat jij 'm al hebt.

Geplaatst: 05.06.2007 - 22:59
door volvorider
geestschrijver schreef:Nee, dat bedoel ik. Omdat jij 'm al hebt.
Ja, ja....maar er zijn er vast nog wel meer....(geen L.E. natuurlijk :lol: )

Geplaatst: 05.06.2007 - 23:19
door erik265
Ik heb zelf een 265 diesel uit Californië. Het lak- en plaatwerk is in uitstekende staat, maar het hangt er ook van af hoe de auto daar onderhouden is. Ik heb ook genoeg Californische roestbakken gezien, dus de herkomst is niet altijd een garantie. Maar de kans is wel groter dat je een roestvrijer exemplaar aantreft.

Nadeel van het Californische klimaat is de uitdroging van rubbers en scheuren in (lederen) stoelen en in je dashboard. Maar kleine scheuren in het dashboard zijn ook wel makkelijk op te vullen/bij te werken.

Alhoewel veel onderdelen gelijk zijn aan Europese modellen, kan het zijn dat sommige dingen nét even anders zijn. Via bv. Ebay kun je nog aan veel Amerikaanse onderdelen komen en er zijn in Nederland ook wel personen die onderdelen uit Amerika halen.

Let er wel op dat de dubbele (sealed beam) koplampen in Nederland niet door de APK komen, dus die moet je vervangen door lampen met een E1-keurmerk. Kijk eens op www.volvolvo.nl voor meer informatie hierover.

Succes met je zoektocht!

Geplaatst: 06.06.2007 - 08:03
door geestschrijver
O, is het nu ineens toch weer een 265?

Crimson, ik kan van harte bevestigen dat de auto van Erik er fris bij staat!

Geplaatst: 06.06.2007 - 08:10
door V480-S60
Geestschrijver, Plaag die Erik nu niet zo. 8) 8)

Die amerikanen hebben altijd al een identiteitscrisis gehad. Dat weet je toch 8)

Maar inderdaad Crimson,
Erik is ervaringsdeskundige en kan je er veel meer over vertellen. En je kan de belevenissen van een 200 serie rijder natuurlijk ook volgen op www.volvolvo.nl

Maar blijf hier wel actief want dat is ook leuk met betrekking tot de andere modellen. 8)

Geplaatst: 08.06.2007 - 20:11
door vierzestig
Bij mercedes, en dus ga ik er maar vanuit ook bij volvo, hebben de auto's die in de VS geleverd zijn niet dezelfde anti-roestbehandeling gehad als de auto's die voor de Europese markt bestemd waren

Het gevolg kan dus zijn dat wanneer zo'n auto in ons klimaat terecht komt het roestvirus een stuk sneller toeslaat

Aanrader is dus om zo'n auto meteen een uitgebreide anti-roestbehandeling te geven alvorens er hier de weg mee op te gaan

Geplaatst: 08.06.2007 - 23:24
door volvorider
Ga daarom voor een amerikaanse uitvoering uit europa!

Geplaatst: 09.06.2007 - 11:33
door Pimguin
vandaar dat die van mij zo fanatiek roest..

Geplaatst: 13.06.2007 - 23:52
door erik265
V480-S60 schreef:Geestschrijver, Plaag die Erik nu niet zo. 8) 8)

Die amerikanen hebben altijd al een identiteitscrisis gehad. Dat weet je toch 8)
Ach, ik weet wie het zegt :roll: :wink:

265 klinkt in ieder geval beter dan "GL diesel". En mijn 265 noemt zichzelf ook 265 volgens het chassisnummer.

Ik raak er bijna zelf van in een identiteitscrisis :? ](*,)

Een behandeling met textyl of dinitrol is zeker aan te raden. Het kost wat, maar het is een goede investering in de levensduur van je wagen,

Geplaatst: 17.06.2007 - 21:44
door Crimson
Bedankt voor alle reacties.

Ik ben er zo goed als uit. Het wordt een Europese wagen. Met een beetje geluk ben ik vanaf volgende week de nieuwe eigenaar. Foto's en gegevens volgen!

Crimson

Geplaatst: 22.06.2007 - 20:00
door erik265
Crimson,

Is het gelukt? Ik ben benieuwd wat het is geworden.

Geplaatst: 24.06.2007 - 13:17
door Crimson
Nieuwe aanwinst!

245 uit 1980, auto kwam 3 weken geleden uit Zweden. Behoudens de handerlaar, ben ik de 2e eigenaar.
134000 km aantoonbaar en ziet er goed uit, carroserie behoeft wat aandacht, interieur is perfect.

Straks eerst lak bijwerken, grote beurt uit voorzorg, tectielbeurt en daarna gas installeren.

Ben er erg blij mee!

Crimson

Geplaatst: 24.06.2007 - 16:49
door V480-S60
Gefeliciteerd.

Graag a.s.a.p. foto's