ABS regel unit defect.

Plaats reactie
peterenjac
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 14.05.2005 - 00:19
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

Hebben er hier nog meer mensen last van een defecte regelunit van de ABS.?
Dat ding kost 715 euro ex btw en ex montage.
Ik laat hem nu reparaeren bij Marcel in Den Haag (via marktplaats gevonden) voor 208 euro in BTW.
gr peter
kuiper
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35

Ja, ik heb hetzelfde probleem gehad (zie mijn vorige berichten hierover op dit forum). Kostte inderdaad € 725,-- (nov 2003) excl. BTW dus dat is in ieder geval niet duurder geworden :P Met software regelen etc. kwam het overigens toch nog op € 1.147,-- incl. BTW. Daarna was het probleem wel opgelost. Bij mij ging het om een t-6 met ca. 210 k. Er waren maanden aan vooraf gegaan met diagnoses etc. Lampjes die te pas en te onpas gingen branden, weer uitgingen etc. Heel vervelend allemaal.

Groet,

Dirk Kuiper
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is



C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
thuuR
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 09.03.2005 - 22:38
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Als je ooit een soldeerbout in je handen hebt gehad, kun je hem ook zelf maken.

Solderingen van de stekker in de unit breken door. Getuigen niet van de beste kwaliteit IMHO.

Alles opnieuw vastsolderen (doorsolderen) en als je foutmeldingen van de pomp krijgt, die stekker ook opnieuw solderen.

Kost je een half uurtje en een paar cent aan tin :roll:


Problem solved 8)


Gr ;)
Volvo V70 T5 '97 18T MTE 383.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
peterenjac
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 14.05.2005 - 00:19
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

Regelunit is nu gemaakt(lees omgeruild)Kwestie van doorsolderen en met koperen busje versterkt.Volvo dealer zei ook iets van software inladen maar regelunit reset vanzelf en ben nu van alle klachten af.
gr peter
Guestuser

Als je een nieuwe regelunit gaat plaatsen moet in deze unit software geladen worden ja. Zoals ik begrijp heb je de oude gerepareerd en deze is dus reeds voorzien van software. Zo uit het hoofd heb je ook geen reload nodig nu, dus het zou goed moeten zijn.
peterenjac
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 14.05.2005 - 00:19
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

Klopt helemaal wat je zegt,alles is nu (gelukkig) weer in orde
gr peter
Gast

Bij mij ging vanmiddag ook het lampje van de ABS branden. En er kwam een melding van op de boordcomputer. Eerste brande het lampje van de tractiecontrole ook maar dat ging weer uit naar 1 keer opnieuw starten. Is dit dan die regelunit die kapot is???
kuiper
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35

Ja, dat waren de verschijnselen. Zie alle bijdragen bij dit topic.

Kuiper
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is



C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
Gast

Lampje is toch weer uit. Na een poosje stilstaan weer gestart en toen sprong het uit. Ik zal het in de gaten houden.
peterenjac
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 14.05.2005 - 00:19
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

Die gaat binnenkort weer aan daar kun je op rekenen,als de lampjes branden doet je cruise control het ook niet meer en na een tijdje krijg je de melding "stop auto zsm defect remmen"
Niet in panioek raken ,de auto remt nog prima.
Als je de unit even doorsoldeert of laat doorsolderen is er niets meer aan de hand.
Absoluut niet naar de dealer gaan voor dit probleem want dat kost je onnodig veel geld.
Succes
gr peter
Gast

Dat denk ik ook wel, dat het lampje weer gaat branden. Waar zou je dat kunnen laten doorsolderen? Daar begin ik zelf maar niet aan, vervangen is inderdaad erg duur lees ik hierboven.
thuuR
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 09.03.2005 - 22:38
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Je kunt eerst proberen de stekker aan de controller schoon te maken. En nathuurlijk moet je zeker zijn dat je niet een 'echte' foutmelding te pakken hebt (sensor defect/los stekkertje, ABS krans gebroken, etc.etc.). Eerst laten uitlezen is mijn advies dan ook. Bij de 850 wil het contactslotje wel eens slijten door overgewichtige sleutelbossen, een symptoom is meestal als eerste een brandend ABS/TRACS lampje. Door de sleutel ietsjes terug te draaien gaat het meestal weer goed. Maar bij de S80 nog niet van gehoord.

Doorsolderen kan iedereen die wel eens wat gesoldeerd heeft (geen gasleidingen uiteraard :roll: ). Vraag maar eens rond in je kennissenkring. :o

Het lampje zal wel uitblijven, maar of de computer zich reset lijkt me niet. De foutcode is opgeslagen en zal met uitlezen verschijnen, totdat de computer handmatig gereset wordt. Misschien als je een controller 2 dagen eruit laat dat het fout-opslag-geheugen wel leeg wordt, dat weet ik niet.


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97 18T MTE 383.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
Gast

Lampje is dus weer aangesprongen. Ik ga morgen direkt bellen met de dealer want dit valt volgens mij onder de garantie, het was een Select-Used-Car en daar zit een jaar op.
peterenjac
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 14.05.2005 - 00:19
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

Je kunt de contactjes heel makkelijk zelf doorsolderen en na montage van de unit kun je alles resetten door je accupool even los te maken.(spreekt uit ervaring)
Op marktplaats staat iemand die het voor je kan doen bij onderdelen volvo heeft hij reghelmatig een advertentie.
Let op: Koop geen gebruikte via internet want de nummers moeten exact overeenkomen met jouw kastje.
gr peter
Gast

Ik heb hem gisteren laten uitlezen bij de dealer met dat nieuwe VADIS systeem en daar kwam uit dat er een onregelmatige storing aanwezig was bij de sensor (ABS) van het linkervoorwiel. Ze hebben alle sensors nagekeken door met de wielen te draaien en ze deden het toen allemaal. De fout was ook gelijk weer weg. De lampjes sprongen de morgen na dat ik het berichtje had geplaatst al uit! Ik zal het eens in de gaten houden op Martkplaats. Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

lingsper schreef:Lampje is toch weer uit. Na een poosje stilstaan weer gestart en toen sprong het uit. Ik zal het in de gaten houden.
Dat had ik ook. Mijn ABSsensor was stuk. Is nu vervangen maar het lampje bleef de eerste keer na het starten branden. Was door de garage al aangegeven, dat dit heel normaal is, soms moet er even mee gereden worden. Met uitleesapparatuur is de lees code hersteld en toe was het probleem opgelost. Er is dus niets aan de hand!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Fijn he, al die electronica! :D

Had met mijn vorige S80 nooit problemen. Totdat een klojo het nodig vond om met een snelheid van 100 km/u op de achterkant van mijn stilstaande auto te knallen. Moet zeggen dat het wel een meesterwerk is qua veiligheid.

Met mijn huidige S80, die ik pas een maand heb, heb ik nu al een paar kleinigheidjes gehad, maar nog wel in de garantie.
Hoop niet dat dit een voorbode is van nog meer ellende.
Guestuser

Er wordt gesteld dat eenieder die een soldeerbout kan vasthouden enkele problemen kan oplossen. Maar waar zitten deze regelunits, zodat ik deze kan doorsolderen ? Aangezien ik een veelheid aan fouten heb die onregelmatig terugkeren en de garage geen oplossingen kan aanbieden anders dan "fout in de regelunit"en "ik kan hier niets mee" wil ik dit toch wel proberen. Overigens ik ga ook even kijken naar de trekhaak aansluiting die ook al werd geopperd als mogelijke probleemveroorzaker.
peterenjac
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 14.05.2005 - 00:19
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

regelunit zit rechts achter als je voor de motorkap staat en is met 4 torxboutjes los te halen.Je kunt zonder de abs unit wel rijden maar heb je geen veiligheidsvoorzieningen meer.Tip:zet wel je stekker even vast met tapr oid als je gaat rijden zodat ie niet door je motorruimte fladdert.Succes
gr peter
thuuR
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 09.03.2005 - 22:38
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Anders kun je ook eens kijken op de site van die gozer op marktplaats ;)


Openmaken (eerst evt. borgveertjes verwijderen), licht insnijden met een Stanley mesje en dan door de kit heen 'breken' met een grote platte schroevedraaier.

Handel naar eigen inzicht en voorzichtig met je vingers 8)


Daarna: Even de verwarming of een aarde-punt vastpakken (ivm statische ontlading), siliconenlaag verwijderen rondom BEIDE stekkersolderingen (dus ook de pompstekker), tin verwijderen en solderingen opnieuw maken.


Suc6


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97 18T MTE 383.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
Plaats reactie

Terug naar “S80”