hallo, waar de toyota's gemaakt zijn maakt niet zoveel uit hoor, na 1 starlet, 2 corrola's, 1 yaris t sport, 1 rav 4 , 1 celica ts, en 1 previa kan ik moielijk zeggen dat toyota kwaliteitsprobleempjes heeft hoor, ik bol samen met mijn vrouw ongeveer 45000 km per jaar en we zijn nog nooit naar de garage moeten gaan, enkel voor onderhoud en basta... weer kilometertjes bollen, mijn schoonvader heeft ook een avensis waarmee hij op 3 jaar tijd 100000 km heeft gereden, en mijn tante heeft een corrola en ook zij hebben nog nooit het minste probleem gehad..., maar natuurlijk stel ik de betrouwbaarheid van de volvo's niet teleur. ik denk trouwens dat ze zeker meer betrouwbaar zijn dan de meeste duitse merken. ik ben er gewoon zeker van de japanse wagens de electronica meer onder de knie hebben dan de andere merken. spijtig genoeg hebben ze ook negatieve punten, vooral drie als je het mij vraagt:
1) gerafineerd design kennen ze niet (behalve lexus dan)
2) fatsoenlijke zetels maken is niet hun specialiteit
3) kwa afwerking, moeten ze zeker is bij volvo of audi bijsholing gaan volgen
aangezien ik pas woensdag mijn eerste volvo ga halen, kan ik natuurlijk nog niet mee spreken van de betrouwbaarheid van deze wagen, maar ik merk gewoon op dat hier op het forum toch redelijk veel geklaagt wordt over de wagens, en aangezien dat volvo toch niet goedkoop is wou ik graag een even betrouwbare wagen dan mijn vorige toyota's!
de ideale wagen is voor mij een volvo met toyota techniek eronder en een audi interieur! met zo een mix zijn we zeker dichtbij de perfectie, maar perfectie bestaat spijtig genoeg niet
ik blijf in ieder geval bijna zeker dat we een goede keus gedaan hebben, alleen al voor het comfort (vooral van de zetels) ben ik bereid om haar een paar minpunten te vergeven!
en met de aankoop van een v50 zal er toch nog een belgische familie morgen werk hebben, en dit is toch ook belangrijk voor ons klein landje, die meer en meer afziet van de oostblok landen... :evil:
bolvo schreef:Uit een 100.000 km duurtest van het Duits blad Autobild met een Avensis 2.2 diesel 170 pk, bleek dat inmiddels zelfs Toyota wel wat kwaliteitsprobleempjes heeft. Zo was bij het volledig demonteren van de auto overmatige slijtage in de bak geconstateerd en als ik het goed heb onthouden, zelfs wat roest in de kokers. Ook was het interieur niet geheel rammelvrij te noemen. Ik zou de betrouwbaarheid van de Volvo dus niet zomaar ter discussie durven stellen. Elk merk heeft wel eens wat vrees ik. De V50 wordt in Belgie gebouwt, de Avensis in Engeland, de Corolla Averso zelfs in Turkije. Het is in blijft allemaal relatief. Volvo is bv weer erg hardleers bij de aankoop van goede aircocomponenten. Geen probleem als je de auto tot 180.000 km rijdt, maar ja; dat is nou net wanneer ze voor mij betaalbaar worden. Oh ja: uitstraling kost soms ook nog eens geld....
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso