wat vinden jullie van de betrouwbaarheid van jullie s40/v50?

Geleverd vanaf 2003
patrice
3rd Gear member

hallo
aangezien ik een overtuigde toyota bestuurder ben, en dit sinds mijn 18 (ben er ondertussen 28 ) en NOOIT enig probleem ben tegen gekomen, vroeg ik mij af of jullie ook overtuigde volvo bestuurders zijn?!
en dat heb ik het niet over look, comfort,... maar wel echt over de betrouwbaarheid van de wagen zelf.
de v50 vond ik persoonlijk wel mooi, maar toch ging ik bijna weer voor een toyota tekenen, toen mijn vrouw mij van gedacht heeft doen veranderen ( ze was direct verkocht door de comfortabele zetels, het sober en modern interieur, en het feit dat volvo toch een premium merk is) .
hopelijk had ze gelijk om mij in de richting van een volvo daeler te duwen, want ik moet eerlijk zeggen dat ik graag voor mijn geld heb, bij toyota was dat altijd ok, hopelijk bij volvo ook , want ik ga graag bij de garage binnen om auto's te bestellen, maar niet voor problemen op te lossen. graag jullie mening over dit topic!
groetjes vanwege een bijna overtuigde toekomstige volvo bestuurder :P
JW71
2nd Gear member

Ik rij nu met mijn 4-de volvo (340, 440, V40 & V50) en heb zelf nog nooit een andere auto gehad. De auto's hebben me nooit laten staan en ben nog nooit stil gevallen. Misschien dat ik geluk heb gehad maar echt nog nooit erge dingen gehad, alles kon altijd makkelijk opgelost worden.
Het zijn geweldige reis auto's, met superstoelen. Ik kan makkelijk 1000 km achter elkaar rijden, dus de hele dag in de auto zitten zonder problemen, en dat kan ik van de meeste auto's niet zeggen.
Bovendien zouden ze bovengemiddeld veilig moeten zijn, al heb ik dat gelukkig zelf nog nooit hoeven te ervaren.
V60 D4 Kinetic
Lex
2nd Gear member

Dag Patrice. Ik zit in bijna dezelfde situatie als jij. Ik heb ook vrijwel mijn hele leven Japans gereden. Vele Mazda's en twee Toyota's. Het is zoals je schrijft: nooit tussentijds naar de dealer. Nu rijd ik Volvo V50 en ik ben, net als jij, erg benieuwd naar de betrouwbaarheid. Inmiddels heb ik twee keer een probleem met de electronica gehad. Beide keren gingen bij een eerste poging de ramen en de deur niet open ( van binnenuit. Ik voelde mij dus even opgesloten ). Tweede poging functioneerde alles wel. Ik moet je bekennen dat de schrik mij om het hart sloeg. Juist dit soort incidentele electronica storinkjes vind ik erg hinderlijk ( daarom bijvoorbeeld nooit een Renault gekocht, terwijl de modellen mij wel aanspreken ).

Bij dit soort incidentele storingen heeft het, naar mijn idee, weinig zin om naar de dealer te gaan. Als je daar aan komt werkt alles immers naar behoren.........

Maar, voor de duidelijkheid: de auto bevalt verder uitstekend. De wegligging, rij eigenschappen en de stoelen vind ik geweldig. Omdat ik mijn auto privé rijd, staat ook het lage dieselverbruik van deze 1.6D mij ten zeerste aan. Ik heb inmiddels 1.200 km met de auto gereden en volgens de boardcomputer heb ik een verbruik van 5,4 ltr op 100 km. Volgens eigen berekening kwam ik uit op 1 op 17,8. Om een dergelijke zuinige auto onder Toyota te vinden, zou ik voor de Prius moeten kiezen.................( Nééééé, er zijn grenzen!!! ).

Oh ja, tot slot: ik vind de V50 ook gewoon erg mooi!!! ( ook niet onbelangrijk ).

Succes met het maken van de juiste keuze.
lancer
6th Gear member

5 Volvo's (S40 MY98/MY05/MY07/MY07) S70(MY97), 0x langs de weg. Wel eens wat klein gedoe met airco of electronica, maar altijd iets wat niet dringend was.
eXite
4th Gear member

Twee S40's (1.6D 2005 en T5 2005) en eigenlijk altijd kleinigheidjes. Met de T5 heb ik alleen een rammeltje bij de handrem van het linker achterwiel, daar wordt nog naar gekeken en met de 1.6D heb ik ooit een losgeschoten turboslang gehad. Verder nooit iets, afgezien van rammeltjes en kraakjes in het interieur.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Chaka
1st Gear member

Je kunt uitgaan van het gegeven dat elk stuk mechaniek en electronica (uiteindelijk) defect raakt door m.n. kwaliteit van de toegepaste materialen en montage, slijtage door verbruik/ gebruik en externe invloeden (gebruiker, klimaat, schade). Door het kopen van een product die gemaakt is door een fabrikant die hoogwaardiger materialen gebruikt, kun je normaliter één mogelijke oorzaak sterk reduceren.
De slijtage heb je als rijder deels zelf in de hand, al wordt dit ook weer door de productkwaliteit bepaald.
De externe invloeden is een variabele die niet altijd te beinvloeden is.

Tenslotte is er ook nog zoiets als geluk. Als je bv. net na een lange autorit met zeer warme schijfremmen staat, en ijskoud (regen)water komt bij de remschijven, kan je pech hebben. (Eigen ervaring).
Pierke
1st Gear member

Nu mijn tweede volvo besteld... een V50
De S40 waar ik nu mee rij (sedert 3 jaar -> een lease) is vrijwel gedurende 3 jaar perfect verlopen met uitzondering van 1x een kapotte turbo, maar volgens de dealer had ik gewoon net iets te lang gewacht met onderhoud... stupid me.

Voor de rest geen enkel probleem gehad... maar zou ook niet mogen natuurlijk aangezien ie nog maar 3 jaar oud is.
V50 1.6D MY08 - Black Sapphire - Offblack leder (Topline) - met brilhouder! :)
S40 2.0D MY03 - Silver
patrice
3rd Gear member

hallo pierke, hopelijk heb ik evenveel geluk! ik moet toegeven dat ik soms schrik krijg, je hoort hier toch redelijk veel klachten op het forum, maar bon, de ene wagen is de andere niet hé! :roll:
ik heb wel 5 jaar waarborg gekregen van de garage houder, en dat is dus een pluspunt, weet iemand of andere dealers dat ook doen??
Pierke schreef:Nu mijn tweede volvo besteld... een V50
De S40 waar ik nu mee rij (sedert 3 jaar -> een lease) is vrijwel gedurende 3 jaar perfect verlopen met uitzondering van 1x een kapotte turbo, maar volgens de dealer had ik gewoon net iets te lang gewacht met onderhoud... stupid me.

Voor de rest geen enkel probleem gehad... maar zou ook niet mogen natuurlijk aangezien ie nog maar 3 jaar oud is.
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
Bakboord1
4th Gear member

Mensen die klagen hoor je altijd veel eerder dan tevreden mensen.

Gisteren is er contact opgenomen met de leasemaatschappij om van mijn twee jaar oude V50 af te komen. Ik heb een probleem dat de dealer niet opgelost krijgt en ik raak het beu een onoplosbaar probleem te hebben met mijn auto.

Als je echter een goed functionerend exemplaar hebt (en daar rijden er meer van rond dan van mijn type V50) dan heb je een bijzonder stijlvolle auto met het mooiste interieur in deze klasse. Na twee jaar vind ik mijn auto nog steeds bijzonder mooi.

Ik heb geen ervaring met toyota maar mijn V50 met vijf cilinders is stil en daarnaast kraak en rammelvrij na twee jaar.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
patrice
3rd Gear member

dat is juist, maar mag ik u vragen wat dat onopgelost probleem is bij u?
en hopelijk vinden ze een goede oplossing, mss een andere v50, dan heb je direct geluk om vervroegd met een nieuw model te rijden, en dat de v50 een van de mooiste interieurs heeft in haar klasse is zeer juist, sober en eenvoud is meestal het mooist.
wat de toyota betreft mag ik helemaal niets zeggen, juist dat ik heel tevreden ben van de wagen (ik hou trouwens nog altijd mijn previa bij) aangezien de v50 voor mijn vrouw is, ik zal dus goed kunnen vergelijken hoe beide wagens verouderen! groetjes en succes!! :!:
Bakboord1 schreef:Mensen die klagen hoor je altijd veel eerder dan tevreden mensen.

Gisteren is er contact opgenomen met de leasemaatschappij om van mijn twee jaar oude V50 af te komen. Ik heb een probleem dat de dealer niet opgelost krijgt en ik raak het beu een onoplosbaar probleem te hebben met mijn auto.

Als je echter een goed functionerend exemplaar hebt (en daar rijden er meer van rond dan van mijn type V50) dan heb je een bijzonder stijlvolle auto met het mooiste interieur in deze klasse. Na twee jaar vind ik mijn auto nog steeds bijzonder mooi.

Ik heb geen ervaring met toyota maar mijn V50 met vijf cilinders is stil en daarnaast kraak en rammelvrij na twee jaar.
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
kennethbril
3rd Gear member

overgrootvader volvo , grootvader Volvo , vader volvo , en ik zou dan met zo een duits of japanees autoke gaan rijden ??? Mij ni gezien , Volvo rules en als ge echt problemen hebt . Volvo gent is toch ni zo ver . daar is een garage bij de fabriek en daar vinden ze alles . Vermant group is ook een kei in vinden van foutjes. Die garage ruled. groetjes
Mijn volvo : V50 d5 black with toora's 18"; and bodykit
Pa zijn volvo V70 : full option D5 black
patrice
3rd Gear member

ok met uw argument, maar toch liever een duitse klasse wagen, of een japanse trouwe wagen , dan een franse klodde wagen hé :P
want die hebben geen kwaliteiten volgens mij, en dan moet je ze nog aan een fatsoenlijke prijs proberen te verkopen, een vriend heeft twee jaar geleden een peugeot 407 sw 1.6 hdi gekocht met allerlei snufjes erop, mooi is ze niet, betrouwbaar ook niet (dit is de reden van verkoop) maar nieuw heeft het hem wel 25000 euro gekost en nu krijgt hij er nog amper 11500 euro voor, 10200 van de garage houder , nog een geluk dat hij een particulier heeft gevonden om zijn rammelkar over te kopen!
hopelijk leest die particulier dit niet!! slukes
kennethbril schreef:overgrootvader volvo , grootvader Volvo , vader volvo , en ik zou dan met zo een duits of japanees autoke gaan rijden ??? Mij ni gezien , Volvo rules en als ge echt problemen hebt . Volvo gent is toch ni zo ver . daar is een garage bij de fabriek en daar vinden ze alles . Vermant group is ook een kei in vinden van foutjes. Die garage ruled. groetjes
glitz
3rd Gear member

Een mooi voorbeeld van betrouwbaarheid van volvo is mij toch wel overkomen. 8 jaar geleden had ik een oude 440 serie gekoecht uit het jaar 1990 voor 400 gulden. Aangezien ik toen de tijd niet echt veel centen te makken had heb ik die auto nooit een beurt kunnen geven. De auto bleef echter altijd goed presteren, ik ging er 2x per jaar op vakantie mee ( wintersport en zomervakantie ) welke ik uitspaarde door geen onderhoud aan de auto te laten doen;-)
Maar in ieder geval de auto heeft mij 8 jaar kunnen plezieren, en heeft tot op moment dat ik hem inruilde ( voor 500 euro nb! hahaha! ) het altijd gedaan. Hij zag er niet meer uit en de kleppen waten verbrand maar hij bleef het doen.
Ik ga als ik tijd heb maar eens een boek schrijven over die auto.....wat een bak zeg!
bolvo
Starter

Uit een 100.000 km duurtest van het Duits blad Autobild met een Avensis 2.2 diesel 170 pk, bleek dat inmiddels zelfs Toyota wel wat kwaliteitsprobleempjes heeft. Zo was bij het volledig demonteren van de auto overmatige slijtage in de bak geconstateerd en als ik het goed heb onthouden, zelfs wat roest in de kokers. Ook was het interieur niet geheel rammelvrij te noemen. Ik zou de betrouwbaarheid van de Volvo dus niet zomaar ter discussie durven stellen. Elk merk heeft wel eens wat vrees ik. De V50 wordt in Belgie gebouwt, de Avensis in Engeland, de Corolla Averso zelfs in Turkije. Het is in blijft allemaal relatief. Volvo is bv weer erg hardleers bij de aankoop van goede aircocomponenten. Geen probleem als je de auto tot 180.000 km rijdt, maar ja; dat is nou net wanneer ze voor mij betaalbaar worden. Oh ja: uitstraling kost soms ook nog eens geld....
BeePke
3rd Gear member

Al 9 Volvo's achter de kiezen, allen leasing, 7x V40, 2x V50, telkens 1 jaar rondbollen, geen noemenswaardige(technische) problemen, wel wat afwerkingsfoutjes hier en daar, maar niets onoverkomelijk!
2x Made in Belgium
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
aggadomo
2nd Gear member

kennethbril schreef:overgrootvader volvo , grootvader Volvo , vader volvo , en ik zou dan met zo een duits of japanees autoke gaan rijden ??? Mij ni gezien , Volvo rules en als ge echt problemen hebt . Volvo gent is toch ni zo ver . daar is een garage bij de fabriek en daar vinden ze alles . Vermant group is ook een kei in vinden van foutjes. Die garage ruled. groetjes
En hoe geraak je in die garage bij de fabriek ? Ik heb niet de indruk dat er daar ook maar één particuliere wagen binnen komt... zelfs niet als een dealer er mee komt.
BeePke
3rd Gear member

Er is geen garage bij de fabriek! Een audit en een repair-gebouw, ja, maar geen garage, de dichtsbijzijnde garage is Van Schoubroeck in Evergem (via het veer).
2x Made in Belgium
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
patrice
3rd Gear member

hallo, waar de toyota's gemaakt zijn maakt niet zoveel uit hoor, na 1 starlet, 2 corrola's, 1 yaris t sport, 1 rav 4 , 1 celica ts, en 1 previa kan ik moielijk zeggen dat toyota kwaliteitsprobleempjes heeft hoor, ik bol samen met mijn vrouw ongeveer 45000 km per jaar en we zijn nog nooit naar de garage moeten gaan, enkel voor onderhoud en basta... weer kilometertjes bollen, mijn schoonvader heeft ook een avensis waarmee hij op 3 jaar tijd 100000 km heeft gereden, en mijn tante heeft een corrola en ook zij hebben nog nooit het minste probleem gehad..., maar natuurlijk stel ik de betrouwbaarheid van de volvo's niet teleur. ik denk trouwens dat ze zeker meer betrouwbaar zijn dan de meeste duitse merken. ik ben er gewoon zeker van de japanse wagens de electronica meer onder de knie hebben dan de andere merken. spijtig genoeg hebben ze ook negatieve punten, vooral drie als je het mij vraagt:
1) gerafineerd design kennen ze niet (behalve lexus dan)
2) fatsoenlijke zetels maken is niet hun specialiteit
3) kwa afwerking, moeten ze zeker is bij volvo of audi bijsholing gaan volgen
aangezien ik pas woensdag mijn eerste volvo ga halen, kan ik natuurlijk nog niet mee spreken van de betrouwbaarheid van deze wagen, maar ik merk gewoon op dat hier op het forum toch redelijk veel geklaagt wordt over de wagens, en aangezien dat volvo toch niet goedkoop is wou ik graag een even betrouwbare wagen dan mijn vorige toyota's!
de ideale wagen is voor mij een volvo met toyota techniek eronder en een audi interieur! met zo een mix zijn we zeker dichtbij de perfectie, maar perfectie bestaat spijtig genoeg niet :P
ik blijf in ieder geval bijna zeker dat we een goede keus gedaan hebben, alleen al voor het comfort (vooral van de zetels) ben ik bereid om haar een paar minpunten te vergeven!
en met de aankoop van een v50 zal er toch nog een belgische familie morgen werk hebben, en dit is toch ook belangrijk voor ons klein landje, die meer en meer afziet van de oostblok landen... :evil:
bolvo schreef:Uit een 100.000 km duurtest van het Duits blad Autobild met een Avensis 2.2 diesel 170 pk, bleek dat inmiddels zelfs Toyota wel wat kwaliteitsprobleempjes heeft. Zo was bij het volledig demonteren van de auto overmatige slijtage in de bak geconstateerd en als ik het goed heb onthouden, zelfs wat roest in de kokers. Ook was het interieur niet geheel rammelvrij te noemen. Ik zou de betrouwbaarheid van de Volvo dus niet zomaar ter discussie durven stellen. Elk merk heeft wel eens wat vrees ik. De V50 wordt in Belgie gebouwt, de Avensis in Engeland, de Corolla Averso zelfs in Turkije. Het is in blijft allemaal relatief. Volvo is bv weer erg hardleers bij de aankoop van goede aircocomponenten. Geen probleem als je de auto tot 180.000 km rijdt, maar ja; dat is nou net wanneer ze voor mij betaalbaar worden. Oh ja: uitstraling kost soms ook nog eens geld....
pieter007
5th Gear member
Contacteer:

heb je je auto bij vermant gekocht ?

waar ergens ?
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
teejay
Starter

in 95.000 km 1x stilgestaan met een losgeschoten turboslang. Dat schijnt volgens de dealer bij modellen < MY2006 bij de 1.6D met enige regelmaat voorgekomen te zijn, inmiddels is er een modificatie uitgevoerd. En wereld van verschil t.o.v. mijn vorige auto, een Seat Leon.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”