de titel zegt het al een beetje.
op lpg tottert hij tussen ongeveer 1000 en 2000 rpm
bij optrekken heeft hij de neiging om af te slaan en file rijden in zn 2 is een ramp.
ook ploft hij in de uitlaat(dan denk ik ontsteking).
boven de +- 1800/2000 rpm is er niets meer aan de hand en ook stationair loopt ie prima het is echt als je wegrijd.
schakel ik over op benz. is er niets meer aan de hand.??
het is een 1.7 carb. en zover ik weet niet gehinderd door electronica/computers.
wie kan mij helpen??
sander
440 gl k6 1.7 1989
-
- 4th Gear member
Aangezien je geen computergestuurde gasinstallatie hebt, zit het niet in de stappenmotor. Ik gok dat je probleem in een vervuilde mixer zit. Er loopt van de verdamper een slang naar je carburateur. Trek je carburateur uit elkaar en zoek de mixer op (aluminum rond ding met gaatjes in de binnenkant waar de gasslang in gaat). Als deze zwart van het vuil is, er af halen en met bv benzine schoon maken. 
Have fun!

Have fun!
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- Starter
[quote="YannickvanRooyen"] Trek je carburateur uit elkaar en zoek de mixer op (aluminum rond ding met gaatjes in de binnenkant waar de gasslang in gaat)./quote]
ik heb het luchtfilter open gehad,en daar zitten twee gaspit achtige gaten met gaatjes(excuseer de uitleg)
ik denk dat je die bedoel.
deze was buitenom zwart en baggervet.
voor de binnenkant maar een nachje in de peut en spoellen.
maar als dat ding vervuild is,hoe zit het dan met de rest van de instalatie?
de verdamper ( dat ronde ding rechts voor de wielkast neem ik aan) kan ik die ook openmaken om schoon te maken.
er zitten ook 3 stelschroeven op, kan daar nog iets mee doen.
iets verrijken bv?
bvd
sander
ik heb het luchtfilter open gehad,en daar zitten twee gaspit achtige gaten met gaatjes(excuseer de uitleg)
ik denk dat je die bedoel.
deze was buitenom zwart en baggervet.
voor de binnenkant maar een nachje in de peut en spoellen.
maar als dat ding vervuild is,hoe zit het dan met de rest van de instalatie?
de verdamper ( dat ronde ding rechts voor de wielkast neem ik aan) kan ik die ook openmaken om schoon te maken.
er zitten ook 3 stelschroeven op, kan daar nog iets mee doen.
iets verrijken bv?
bvd
sander
-
- 4th Gear member
ze noemen het volgensmij "sludge". dat ronde ding kan/moet je ook schoon maken inderdaad, zit die rommel ook in. Die stelschroeven, zou ik gewoon wel eventjes afblijven. Er van uit gaande dat die goed staan ingesteld. Eerst je verdamper en slangen schoon maken, dan naar de rest kijken 
Er loopt als het goed is wel koelwater door je verdamper, dus pas op

Er loopt als het goed is wel koelwater door je verdamper, dus pas op

1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- Starter
oke thnx
we gaan het rustig bekijken
en zal de vorderingen melden
sander
we gaan het rustig bekijken
en zal de vorderingen melden
sander