Dit kwam ik tegen op een ander forum, altijd wel makkelijk.
Ik heb t zelf nog niet geprobeerd.
-----------------------------------------------------------------------------------
Quote:
Aangezien ik niet meer naar mijn dealer ga voor mijn onderhoud brand dat servicelampje dus altijd enkele minuutjes als ik de auto gestart heb. Het begon op mijn zenuwen te werken en aangezien er een tweede lampje op mijn dash begon te branden in de vorm van een motor ben ik dus naar de dealer geweest. De fouten werden eens uitgelezen en de computer gaf aan dat mijn gloeikaarsen defect waren. Kon normaal niet gezien de leeftijd van de auto dus kon het zijn dat de relais had blijven kleven en waardoor de kaarsen zijn opgebrand. Nieuwe Relais en 4 nieuwe gloeibougies plus werk zo'n 320 euries . De reden waarom ik had blijven kunnen starten was door mijn zware batterij (optima blue).
Anyway toen die technieker gedaan had vroeg ik of hij dat servicelampje ook kon uitschakelen en toen deed hij het volgende:
contact aanleggen (1ste positie) en vervolgens dat staafje waarmee je je dagteller op nul zet indrukken. Blijven indrukken en je contactsleutel in 2de positie zetten (niet starten). Je blijft je dagteller indrukken tot het servicelampje begint te knipperen (ongeveer een 5tal seconden wachten). Dagteller loslaten en contact afleggen en het servicelampje is uitgeschakeld.
Als het interval is ingesteld op bijvoorbeeld 10000 km dan kan je als je je onderhoud zelf doet bijvoorbeeld zelf je servicelampje terug laten resetten (dus terug vanaf 0 km laten tellen) door middel van bovenstaande methode.
Indien dit al eens gepost geweest is sorry daarvoor. Ik weet wel niet of het werkt op andere modellen.''
-----------------------------------------------------------------------------------
Succes ermee
Service lampje uitschakelen
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Is het misschien mogelijk om op het forum een vraagbaakpagina te maken?
Het zou wel handig zijn om bv.deze info die immers heel geregeld gevraagd wordt, daarin snel toegankelijk te maken.
Het zou wel handig zijn om bv.deze info die immers heel geregeld gevraagd wordt, daarin snel toegankelijk te maken.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 2nd Gear member
Ik doe normaal elke 5000km nieuwe olie op de motor dus een klein onderhoud.
Is het mogelijk het controle lampje dat bijv op 10000 staat ingesteld te zetten zodanig dat het op 5000km gaat branden?
Is het mogelijk het controle lampje dat bijv op 10000 staat ingesteld te zetten zodanig dat het op 5000km gaat branden?
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
via deze methode kun je alleen m resetten naar de vorige termijn. Wil je dit zul je toch langs de dealer moeten, die kan kiezen tussen 10-15-20 etc. Of 5 ook tot de mogelijkheden behoord weet ik niet.blacklizard schreef:Ik doe normaal elke 5000km nieuwe olie op de motor dus een klein onderhoud.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
Ik heb het geprobeerd de service lampje uit te schakkelen op de manier dat hier wordt beschreven maar dat lukt niet.
Zijn er nog andere manieren?
Zijn er nog andere manieren?
-
- 2nd Gear member
Het lijkt wel overgenomen van Volkswagen! Of heeft Volkswagen het van Volvo overgenomen. In ieder geval had ik er ook al iets over geschreven, het servicelampjereset apparaatje bij digicar.nl (of mag ik dit niet noemen, sorry, ik weet het niet meer). Feit blijft werkt dit op alle Volvo's op deze manier of is dit alleen bij bepaalde typen zo? Dat zou ik dus graag willen weten, bij welke typen Volvo dit zo werkt.
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Da's wel een heel duidelijke webseite! Heel gründlich en dus bedankt!
Volvo Rules the Road
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ja ja , unsere Deutsche Freunde... 

Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Frequently Asked Questions.
Volvo Rules the Road
Ik ben daar ook wel voor. Er zijn toch veel vragen die op veel types van toepassing zijn en die dan weer in het ene en dan weer in het andere topic worden gesteld. Dus Ben??? :?:bart schreef:Dit soort informatie en andere handige dingen en vragen die vaak gestelt worden zouden eigenlijk in apparte rubriek moeten komen
FAQ => Frequentally asked questions
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Zie mijn posting van 12 juni...
Volvo Rules the Road
-
- Starter
Nog meer info vwb het resetten van service reminder tekst in het boordcomputer display:
Resetting the service reminder indicator (SRI), model years 2002-
The service reminder indicator (SRI) informs the driver that it is time for the car to be serviced. The text message is displayed for 120 s each time the ignition is switched on.
Proceed as follows to reset the service reminder indicator (SRI):
-Ignition position I
-Press and hold in the reset button for the trip odometer
-Ignition position II.
Note! Turn the key to position II within 2 seconds.
-Hold the reset button for the trip meter pressed in until the original value has been reset.
Note! For all vehicles from the 2003 model year a general yellow lamp will light when the reset button must be released.
-Release the reset button for the trip odometer within 4 seconds. The instrument gives an audible signal when resetting has succeeded
-If the trip meter is already reset the reset button should be held in for a minimum of 10 seconds and a maximum of 14 seconds.
Note! If the reset button for the trip odometer is not released within 4 seconds, the service reminder indicator (SRI) is not reset.
Resetting the service reminder indicator (SRI), model years 2002-
The service reminder indicator (SRI) informs the driver that it is time for the car to be serviced. The text message is displayed for 120 s each time the ignition is switched on.
-Ignition position I
-Press and hold in the reset button for the trip odometer
-Ignition position II.
-Hold the reset button for the trip meter pressed in until the original value has been reset.
Note! For all vehicles from the 2003 model year a general yellow lamp will light when the reset button must be released.
-Release the reset button for the trip odometer within 4 seconds. The instrument gives an audible signal when resetting has succeeded
-If the trip meter is already reset the reset button should be held in for a minimum of 10 seconds and a maximum of 14 seconds.
Note! If the reset button for the trip odometer is not released within 4 seconds, the service reminder indicator (SRI) is not reset.
Fritsieh
V70 Ocean line LPI
V70 Ocean line LPI
-
- Starter
En nog wat info voor het uitlezen van storingen via de boordcomputer:
Diagnostic Information for S60, V70 and S80
To show diagnostic information in the text window:
�� Turn key to position II or start the engine.
�� Press and hold down [READ] on the turn signal lever, and press the rear fog lightbutton 3 times quickly.
�� Press [READ] to advance to the next item.
Text Window Description
CHECKING DTCS = Checking the Diagnostics Trouble Codes.
DTCS IN VEHICLE = Diagnostics Trouble Codes present in vehicle.
BCM DTC SET = Brake Control Module.
SAS CHECKING = Steering Wheel Angle Sensor.
SRS CHECKING = Safety Restraint System
ECM DTC SET = Engine Control Module
AUM READY = Audio Module
CEM DTC SET = Center Control Module
DIM READY = Driver Information Module
DDM DTC SET = Driver Door Module
CCM CHECKING = Climate Control Module
PDM DTC SET = Passenger Door Module
PSM CHECKING = Front Seat Module
REM CHECKING = Rear Electric Module
SWM READY = Steering Wheel Module
UEM READY = Upper Electronic Module
Diagnostic Information for S60, V70 and S80
To show diagnostic information in the text window:
�� Turn key to position II or start the engine.
�� Press and hold down [READ] on the turn signal lever, and press the rear fog lightbutton 3 times quickly.
�� Press [READ] to advance to the next item.
Text Window Description
CHECKING DTCS = Checking the Diagnostics Trouble Codes.
DTCS IN VEHICLE = Diagnostics Trouble Codes present in vehicle.
BCM DTC SET = Brake Control Module.
SAS CHECKING = Steering Wheel Angle Sensor.
SRS CHECKING = Safety Restraint System
ECM DTC SET = Engine Control Module
AUM READY = Audio Module
CEM DTC SET = Center Control Module
DIM READY = Driver Information Module
DDM DTC SET = Driver Door Module
CCM CHECKING = Climate Control Module
PDM DTC SET = Passenger Door Module
PSM CHECKING = Front Seat Module
REM CHECKING = Rear Electric Module
SWM READY = Steering Wheel Module
UEM READY = Upper Electronic Module
Fritsieh
V70 Ocean line LPI
V70 Ocean line LPI
-
- 3rd Gear member
wel erg kort na elkaar hetzelfde verhaal verteld. :?
reden te meer voor een sticky FAQ tread
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=2379
reden te meer voor een sticky FAQ tread
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=2379
nauticbluepearl schreef:bij sommige auto's is er een truckje voor. Voor mijn 2000 V70N is het mij met handleiding gelukt.
Ik weet niet (experts commentaar aub) of de S80 compu op dezelfde manier te misleiden/resetten is. zie mijn reactie bij de S60.
dit recept is u gratis verstrekt door baattnietdanschaadttniet.nlModel Year <2001
* Ignition position I
* Press and hold in the reset button for the trip odometer
* Ignition position II
* The service reminder indicator (SRI) starts flashing when the reset button for the trip odometer has been pressed for 10 seconds
* Release the reset button for the trip odometer within 5 seconds. The instrument gives an audible signal when resetting has succeeded.
Note! If the trip meter reset button is not released within 5 seconds the indicator is not reset.
However the indicator will stop flashing.
Resetting the service reminder indicator (SRI), model years 2002 -
The service reminder indicator (SRI) informs the driver that it is time for the car to be serviced.
The text message is displayed for 120 seconds each time the ignition is switched on.
Ignition position I
* Press and hold in the reset button for the trip odometer
* Ignition position II.
* Hold the reset button for the trip meter pressed in until the original value has been reset
Note! For all vehicles from the 2003 model year a general yellow lamp will light when the reset
button must be released.
* Release the reset button for the trip odometer within 4 seconds. The instrument gives an
audible signal when resetting has succeeded
* If the trip meter is already reset the reset button should be held in for a minimum of 10 seconds and a maximum of 14 seconds.