In mijn S80 geen display meer van de kmstand en dagteller.Backlight = een lampje als als achtergrond, zodat de display zelf geen stroom moet leveren voor de verlichting.
Daar de meeste displays werken met backlight heb ik maar de console boven het stuur gedemonteerd en inderdaad daar zitten enkel lampjes in. 2 grijze voor de 2 kleine displays (type Toshiba V-2) en 2 blauwe voor de 2 grotere displays. nu nog naar de dealer om er eentje te gaan halen en alles zal terug in orde zijn.
Informatief: ik weet niet of de accu moet afgekoppeld worden, ik heb het in ierder geval niet gedaan. Wel zorgen dat de sleutel uit het contact is. wat raar was is dat de airco opsprong van zodra ik de plug verwijderde van de console; plug terug erop en de airco stopte terug. Weet er iemand of je zonder risico of problemen de accu op elk ogenblik kan loskoppelen?
Beschrijving van de handelingen (waar ik handig gebruik heb van gemaakt) zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=13966
Verlichting in dashboard
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6350
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Daar zijn diverse meningen over, maar over het algemeen wordt geadviseerd om aangeraden om dit te doen VOORDAT je aan de electronica toekomt.elmass schreef:Weet er iemand of je zonder risico of problemen de accu op elk ogenblik kan loskoppelen?
Graag gedaan.elmass schreef:Beschrijving van de handelingen (waar ik handig gebruik heb van gemaakt) zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=13966
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
En de accu pas loshalen als de auto al een minuut of 5 niet meer op contact staat. Op die manier zijn ondertussen door de diverse computertjes alle data naar de chips weggeschreven.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Begrijp ik het goed dat je het aircopaneel in de middenconsole los gekoppeld hebt zonder de accuspanning er af te halen?elmass schreef:Informatief: ik weet niet of de accu moet afgekoppeld worden, ik heb het in ierder geval niet gedaan. Wel zorgen dat de sleutel uit het contact is. wat raar was is dat de airco opsprong van zodra ik de plug verwijderde van de console; plug terug erop en de airco stopte terug. Weet er iemand of je zonder risico of problemen de accu op elk ogenblik kan loskoppelen?
Zoja, kan dit gevolgen geven, soms storingen waarvoor je naar de dealer moet om ze te verwijderen.
Ook zijn er verhalen op dit forum bekend dat het aircopaneel (climatcontrol) de geest geeft gegeven ("opgeblazen").
Als je de accuspanning eraf haalt (- pool) en deze er later weer op wil zetten, zorg dat dan de contactsleutel in stand II staat.
Dit om piekspanningen te voorkomen, je zal niet de eerste zijn die zijn aircopaneel opblaast.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 14.04.2007 - 18:13
- Locatie: vlaams brabant
Het aircopaneel heb ik niet aangeroerd, ik heb enkel de console met de tellers en de DIM losgekoppeld. Toen ik daar de plug van los trok begon de airco te blazen ( zonder sleutel op het contact). Dit leek mij vreemd, verder heb ik geen problemen.
Heb misschien geluk gehad.
Heb misschien geluk gehad.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 24.08.2006 - 22:08
Wellicht de droogblaasfunktie van de airco die ook geactiveerd zou zijn als je niets zou hebben gedemonteerd?
- cammaro
- 2nd Gear member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 22.04.2006 - 18:52
- Locatie: hoofddorp
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Na het loskoppelen van de tellers begon de airco na een tijdje vol te blazen. Met zweet op me rug snel de teller terug geplaatst en de airco ging uit daarna alles gecontroleerd en bij mij deed alleen de buitentempratuurmeter het niet meer en de verlichting van de knop voor de raambedienging. MAAAAAAAAAAAAAAR na 3 dagen sprong opeens de temperatuur display weer aan en ook de verlichting voor de raambediening. raar. :roll:
volvo c70 saffron pearl
2.3 t5 lekker roffelen
2.3 t5 lekker roffelen
En wat hebben we hier van geleerd?.....................
Bij dit sleutel werk, altijd de - pool van de accu.
Voorkomen is immers beter dan genezen.

Bij dit sleutel werk, altijd de - pool van de accu.
Voorkomen is immers beter dan genezen.