vandaag in de nieuwe v50 gezeten

Geleverd vanaf 2003
patrice
3rd Gear member

hallo,
vandaag ben ik bij mijn volvo dealer is geweest,
en oh wat was ik blij toen ik zag dat er 6 of 7 nieuwe s40 en v50 waren.
showroom modellen, een beetje voor ieders smaak, maar allemaal zeer mooi!!
op het eerste zicht, zie je meteen dat het een my 2008 is, ze oogt veel sportiever, iets groter, meer volwassen, en vooral stoerder.
aan de binnenkant, is het middentunnel zeer mooi afgewerkt, veel praktischer, en ja, dat hout afwerking is helemaal niet mis, alhoewel ik toch liever aluminium zie, maar het oogt zeer design, en zeker in een beige interieur.
het leer is soepelder, en precies van betere kwaliteit.
dom misschien , maar de playmobil sleutel ziet er ook klasser uit.
het enigste minpunt aan de auto zijn de bumpers!
als ze niet volledig gespoten zijn is het helemaal niet mooi, maar ik zit er niet mee in, want op mijn versie zijn ze helemaal in koetswerkkleur!!
volgens de volvo verkoper, die twee dagen naar zweden is gegaan om testen te gaan doen met de nieuwe s40/v50 (en met de nieuwe xc 70 ook trouwens) bolt ze iets vinniger dan het vorig model!
conclusie: ik ben heeel blij dat ik iets gewacht hebt met de bestelling te plaatsen en dat ik nu my 2008 in mijn bezit zal hebben!
ps: normaal gezien komen de bestellingen goed op tijd binnen, meestal staan ze ongeveer 3 dagen vroeger (dan de opgegeven data) bij de dealer, volgens de verkoper is er heel veel kans dat mijn auto woensdag bij hen staat, (20 juni, ipv 25 juni)!
afwachten dus...
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
pieter007
5th Gear member
Contacteer:

ze rijden vinniger ? met dezelfde motor enz ?
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
kennethbril
3rd Gear member

De d5 blijft hetzelfde . de 2 liter diesel van psa citroen peugot gaat ook in de nieuwe blijven dus alles blijft hetzelfde . de 1.6 zou zelfs zuiniger zijn gemaakt. . Heeft iemand van volvo bij ons op de kaai verteld . :thumbleft:
Mijn volvo : V50 d5 black with toora's 18"; and bodykit
Pa zijn volvo V70 : full option D5 black
patrice
3rd Gear member

tja, met vinniger weet ik ook niet juist wat hij juist wou zeggen, maar mss hebben ze een beetje aan de versnellingsbak geprutst bij volvo, of een andere turbo geplaatst , kweet het ook niet, maar volgens de verkoper is er een beetje (positieve) verschil tussen oud en nieuw kwa rijgedrag. dat de 1.6d nog zuiniger wordt is in ieder geval goed meegenomen. wat ik echt hoop is dat er in de nieuwe minder electronica problemen zijn dan in de vorige, dat zou al heel positief zijn.
wat de look betreft heb ik niets te zeggen, juist dat ze heel mooi is, en de lichtblokken , vooral vooraan zijn heel geslaagd.
tov het vorig model, vind ik persoonlijk dat ze minstens even sportief oogt dan het vorig model met sportpak, ik dacht eerst ook van een sportpak te bestellen voor het nieuw model, maar ik denk niet dat ik het gaat doen, schoon kleurtje, met mooi velgskes erop en een spoilertje achteraan is voor mij al zeer goed.
de nieuwe r line voor de nieuwe v50 vind ik niet op en top, althans niet op foto.
wat ik zeker ok vind , is het nieuw centraal tunnel, zeeer mooi, en het midden armsteun vooraan is iets hoger
kennethbril schreef:De d5 blijft hetzelfde . de 2 liter diesel van psa citroen peugot gaat ook in de nieuwe blijven dus alles blijft hetzelfde . de 1.6 zou zelfs zuiniger zijn gemaakt. . Heeft iemand van volvo bij ons op de kaai verteld . :thumbleft:
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
BeePke
3rd Gear member

@ patrice: wat vind je niet mooi aan het R-Design Pack?
Ben aan het twijfelen of ik het Pack zou nemen of niet, enige minpunt vind ik de lichte kleur van de bekleding, maar volgens welingelichte bron kan je zonder opleg ook Offblack leder nemen als je dit al in pakketvorm hebt zitten op je wagen, anders mits opleg.

Voorlopig is mijn keuze gevallen op een 1.6D of 2.0D (afhankelijk van testrit volgend weekend want rijd nu met een 2.0D), Topline + R-Design Pack + Family Pack + Winter Pack + Elektrisch inklapbare spiegels + High Performance Audio. Iemand ervaring met die spiegels, plus- of minpunten? Kleur vermoedelijk Titanium Grey en indien R-Design Pack Serapis velgen anders 16" Cordelia of 17" Zaurak.

@ previous posts: wijziging in motor-"souplesse" wellicht deels te maken met vernieuwde luchtaanzuiging (enkel 4 cil)...
@dreamer@
4th Gear member
Contacteer:

En geen foto`s voor ons gemaakt?
Eindelijk!!! Nu nog mijn eerste volvo...
patrice
3rd Gear member

hallo, wel ik zie graag een sportpak op het moment dat de volledige bumpers nieuw zijn, ik vind het nu precies of die stukken ondereaan er later op gemonteerd zijn geweest, dat die dus van de ene of de andere tuning winkel komen, ik zie liever de M line van bmw bvb, een vriend heeft net een 530d gekocht met die m line, en daar zijn de bumpers voor en achteraan helemaal nieuw, en dit vormt een mooier geheel , dan juist een voorlip, en een achterlip, maar lelijk is die r line zeker niet, mijn vorige wagen was een toyota celica met een tuning kit op van carzone, dit waren ook enkel onderlipjes maar ik heb die meteen door een goede carrossier laten samenwerken in de bumpers, zo leek het alsof de volledige bumper nieuw was .
maar ik vind dat de nieuwe v50 zo sportief genoeg is, en daarom ga ik het ook niet wagen om de r line pack te kopen, enfin nu toch nog niet, ik zou het eerst is in het echt moeten zien ook, mss verander ik van mening!
groetjes en succes verder
BeePke schreef:@ patrice: wat vind je niet mooi aan het R-Design Pack?
Ben aan het twijfelen of ik het Pack zou nemen of niet, enige minpunt vind ik de lichte kleur van de bekleding, maar volgens welingelichte bron kan je zonder opleg ook Offblack leder nemen als je dit al in pakketvorm hebt zitten op je wagen, anders mits opleg.

Voorlopig is mijn keuze gevallen op een 1.6D of 2.0D (afhankelijk van testrit volgend weekend want rijd nu met een 2.0D), Topline + R-Design Pack + Family Pack + Winter Pack + Elektrisch inklapbare spiegels + High Performance Audio. Iemand ervaring met die spiegels, plus- of minpunten? Kleur vermoedelijk Titanium Grey en indien R-Design Pack Serapis velgen anders 16" Cordelia of 17" Zaurak.

@ previous posts: wijziging in motor-"souplesse" wellicht deels te maken met vernieuwde luchtaanzuiging (enkel 4 cil)...
pieter007
5th Gear member
Contacteer:

@ previous posts: wijziging in motor-"souplesse" wellicht deels te maken met vernieuwde luchtaanzuiging (enkel 4 cil)

wat hebben ze dan verandert ?
drowel
5th Gear member

toevallig een foto van de nieuwe wagen?
Edgar
5th Gear member

Vandaag ook even in de nw V50 gezeten, ik heb géén spijt!!!
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Pritchard
5th Gear member

Al die mensen met hun MY 2008: Yuck Fou :p:p:p:p
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
patrice
3rd Gear member

zouden sommige jaloers zijn!! :P
waarschijnlijk vergeten ze dat ze ooit op een dag ook zot waren van hun my 2003/2004! :twisted: niet mee inzitten mensen, ooit zullen jullie er ook eentje hebben, maar tegen dan heb ik mijn nieuw my 2010 al in de garage staan :P
Pritchard schreef:Al die mensen met hun MY 2008: Yuck Fou :p:p:p:p
BeePke
3rd Gear member

pieter007 schreef:@ previous posts: wijziging in motor-"souplesse" wellicht deels te maken met vernieuwde luchtaanzuiging (enkel 4 cil)

wat hebben ze dan verandert ?
Nieuw luchtinlaatsysteem: andere routing + andere aanzuigslang/luchtfilter (ook aanzuigslang thv van de grille).
pieter007
5th Gear member
Contacteer:

toevallig geen foto van ? :P

wil dit wel eens bekijken , want ik denk toch ook wel dat er aan de huidige route van de lucht iets te modificeren valt , zojuist een k&n erin gelegt

originele filter zag er na 10 000 km al redelijk vuil uit !
moosev50
3rd Gear member

Vandaag ook even snel wezen kijken. Wat mij opviel: chromen details aan de ventilatie openingen, handgreep in de bagageafdekking, praktische opbergvakken in de middenconsole (deelbaar deksel!) en nog steeds wat rare vakken in de deuren. Verder is het logo op de voorkant wel groot hoor!
V50 2.0D Brilllant Bleu[Verkocht]
BeePke
3rd Gear member

Ivm opbergruimte hebben ze toch wel geluisterd naar de klanten!!!
't Schijnt dat je kweetnie hoeveel cd's nu kwijt kunt in het opbergvak van de middenconsole, tot 10, eerst zien dan geloven...
2x Made in Belgium
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
Summum
6th Gear member

Ben vanavond ook even gaan kijken. Mooie facelift, de auto wordt er nog iets sportiever door. Vooral van binnen een mooie middentunnel met verbetérde opbergvakken. Ik denk dat 10 cd's wel bijna moet lukken. De opbergvakken in de portieren zijn iets groter geworden, maar nog steeds raar van vorm en niet echt praktisch.

Helaas had de dealer geen auto met eiken console staan. Hij vertelde wel dat die variant niet ieders smaak zal zijn, te hoog Ikea gehalte. Dit verklaart wel waarom we ze in Gent op de band ook niet zagen.

Minpuntje? Ja de handrem. Wat ziet dat er knullig uit zeg, lijkt of hij zo kan afbreken!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Paul
Geartronic member

Ja bij onze dealer hadden ze er ook geen staan met het hout. Durfde ze niet, maar ze hadden het met trainingen in Zweden gezien toen baalde ze wel eventjes!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
BeePke
3rd Gear member

Summum schreef:Minpuntje? Ja de handrem. Wat ziet dat er knullig uit zeg, lijkt of hij zo kan afbreken!
Ivm de handrem, is afgekeken van Saab, hebben net dezelfde vorm!
Is wel efkes wennen maar bij het rijden zit ie mooi weg :wink:
BeePke
3rd Gear member

Ivm het hout, tja, is ieders smaak, maar vind het toch stukken beter dan het imitatie-hout! Dit is echt hout, weliswaar een veredelde multiplex, hahaha, maar ik vind het wel iets hebben. Zelf ga ik voor de alu-look, met bijpassend stuur, versnellingspook en pedaalset.
2x Made in Belgium
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”