Beste volvo drivers,
Heb men oude S40 vervangen door nieuw model 2.0D safari green.
Het is een prachtige wagen, maar zit een beetje in de knoei met de plaats van de brandblusser. Deze ligt nu los in de kofferbak.
Mijn vraag is: waar is eigenlijk de juiste plaats om deze te monteren?
Brandblusser
- patrice
- 3rd Gear member
hallo,
mijn vraag is heb je deze wagen nieuw of tweedehands gekocht?
het lijkt me in beide gevallen niet normaal !
als ik mij niet vergis, moet je van de bestuurderszetel zonder enig probleem de brandblusser kunnen nemen in geval van nood.
ik veronderstel dat deze wagen tweedehands is aangekocht, ik kan mij niet voorstellen dat een volvo dealer de wagen met een losse brandblusser aan de klant brengt, maar dan vraag ik mij nog 1 ding af, als ze tweedehands is moet de auto door de keuring voor verkoop, en daar wordt alles normaal gezien (in belgië toch) serieus gecontroleerd, en krijgt de nieuwe eigenaar een rapport (dit is zo sinds 2007) met alle puntjes die gecontroleerd zijn bij de keuring, en ik verst NIET hoe jouw wagen door de keuring geraakt met een losse brandblusser, lijkt me zeer bizaar!
maar bon in u plaats zou ik gauw is langs de volvo garage gaan, en daar een hechtingsysteem kopen voor die brandblusser, ondertussen kunt ge is in de showroom kijken waar die op de andere s40 origineel geplaatst is.
ik kan het u spijtig genoeg niet vertellen, aangezien mijn volvo v50 pas einde week wordt geleverd.
tot later, en veel succes met je nieuwe s40!
mijn vraag is heb je deze wagen nieuw of tweedehands gekocht?
het lijkt me in beide gevallen niet normaal !
als ik mij niet vergis, moet je van de bestuurderszetel zonder enig probleem de brandblusser kunnen nemen in geval van nood.
ik veronderstel dat deze wagen tweedehands is aangekocht, ik kan mij niet voorstellen dat een volvo dealer de wagen met een losse brandblusser aan de klant brengt, maar dan vraag ik mij nog 1 ding af, als ze tweedehands is moet de auto door de keuring voor verkoop, en daar wordt alles normaal gezien (in belgië toch) serieus gecontroleerd, en krijgt de nieuwe eigenaar een rapport (dit is zo sinds 2007) met alle puntjes die gecontroleerd zijn bij de keuring, en ik verst NIET hoe jouw wagen door de keuring geraakt met een losse brandblusser, lijkt me zeer bizaar!
maar bon in u plaats zou ik gauw is langs de volvo garage gaan, en daar een hechtingsysteem kopen voor die brandblusser, ondertussen kunt ge is in de showroom kijken waar die op de andere s40 origineel geplaatst is.
ik kan het u spijtig genoeg niet vertellen, aangezien mijn volvo v50 pas einde week wordt geleverd.
tot later, en veel succes met je nieuwe s40!
Pegasus schreef:Beste volvo drivers,
Heb men oude S40 vervangen door nieuw model 2.0D safari green.
Het is een prachtige wagen, maar zit een beetje in de knoei met de plaats van de brandblusser. Deze ligt nu los in de kofferbak.
Mijn vraag is: waar is eigenlijk de juiste plaats om deze te monteren?
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
- kennethbril
- 3rd Gear member
bwaah ik heb de mijne ook in de koffer gegooid. vb de motor schiet in de fik en dan wil ik echt zo snel mogelijk uit de auto en de koffer is dan de verste plek van de motor en de veiligste. ik heb vanvoor gewoon een kleine zilvere gemonteerd (chromé) met vlammetjes is wel cool . je kan hem makkelijk kwijt bij je resevewiel :hothot:
Mijn volvo : V50 d5 black with toora's 18"; and bodykit
Pa zijn volvo V70 : full option D5 black
- lancer
- 6th Gear member
Volgens mij kan ik de nieuwe S40/V50 de brandblusser niet meer onder de stoel. Dat had ik ook gevraagd in eerste instantie. Nu is deze in de kofferbak gemonteerd. Rechtop staand tegen de achterkant van de rechter wielkast. ZO zit 'ie niet in de weg en is toch altijd bereikbaar
- pieter007
- 5th Gear member
- Contacteer:
origineel zat de mijne bevestigt voor de passagiers zetel met een beugel, echter was dit zo onhandig dat mijn vrienden er soms tegen tiktemet haar voet en zo floepte dan de beugel los , na een 3 tal weken eruit gehaalt beugel op zolder gelegd en de brandblusser bij het reservewiel
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
- V70ORD5
- 4th Gear member
Ik vraag me af wat voor zin een blussertje in je auto heeft.
9 van de 10 keer is de poeder zo oud dat het als een blok beton in de fles zit. Regelmatig de fles een paar keer op de kop houden helpt daar trouwens wel tegen.
Verder zijn die blussertjes zo klein dat je er nog niet een barbeque mee kan blussen, laat staan als je een serieus vuurtje hebt.
Om maar niet te praten over het soort blusser die gebruikt wordt...
Maar een blusser draagt wel bij aan het veiligheidsgevoel natuurlijk.
9 van de 10 keer is de poeder zo oud dat het als een blok beton in de fles zit. Regelmatig de fles een paar keer op de kop houden helpt daar trouwens wel tegen.
Verder zijn die blussertjes zo klein dat je er nog niet een barbeque mee kan blussen, laat staan als je een serieus vuurtje hebt.
Om maar niet te praten over het soort blusser die gebruikt wordt...
Maar een blusser draagt wel bij aan het veiligheidsgevoel natuurlijk.
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
- lancer
- 6th Gear member
Daarom moet iedereen er een bij hebben. Samen heb je voldoende 
Als je moet blussen onder de kap heb je volgens mij niet zo veel nodig, zolang je het poeder maar door een kier naar binnen spuit (liefst zonder de kap met je blote handen aan te raken)

Als je moet blussen onder de kap heb je volgens mij niet zo veel nodig, zolang je het poeder maar door een kier naar binnen spuit (liefst zonder de kap met je blote handen aan te raken)
- V70ORD5
- 4th Gear member
idd vooral je motorkap niet opentrekken. Komt er zuurstof bij en is het leed helemaal niet te overzien.lancer schreef:Daarom moet iedereen er een bij hebben. Samen heb je voldoende
Maar je gaat niet wachten met blussen tot er meedere blussers aanwezig zijn. De blussers worden 1 voor 1 leeg geblazen. Van een gezamenlijke aanval zal in de praktijk bij een autobrand niet veel terecht komen.
XC60 T8 2024
Naar mijn mening zijn er twee elementen aan de zaak:
1. Als er iets in, aan, rond, langs, ... mijn volvo gaat branden is de prioriteit: zo snel mogelijk uit en zo ver mogelijk weg van de Volvo; je gaan bezig houden met het nemen en gebruiken van een brandblusapparaat is de zaak voor jezelf enkel maar gevaarlijk maken. Mijn Volvo is omnium verzekerd; als er iets gebeurt; wordt dat terugbetaald.
2. In mijn V50 stond de brandblusser voor de passagierzetel; deze heb ik na de rit van de garage naar huis gedemonteerd en het toestel bij het reservewiel geplaatst aangezien mijn echtgenote zich bezeerde bij het in en uitstappen door de idiote plaatsting van het brandblustoetsel.
1. Als er iets in, aan, rond, langs, ... mijn volvo gaat branden is de prioriteit: zo snel mogelijk uit en zo ver mogelijk weg van de Volvo; je gaan bezig houden met het nemen en gebruiken van een brandblusapparaat is de zaak voor jezelf enkel maar gevaarlijk maken. Mijn Volvo is omnium verzekerd; als er iets gebeurt; wordt dat terugbetaald.
2. In mijn V50 stond de brandblusser voor de passagierzetel; deze heb ik na de rit van de garage naar huis gedemonteerd en het toestel bij het reservewiel geplaatst aangezien mijn echtgenote zich bezeerde bij het in en uitstappen door de idiote plaatsting van het brandblustoetsel.
- aggadomo
- 2nd Gear member
Ik heb ooit naast de snelweg een auto in brand zien schieten, we waren er toen vrij snel bij met zeker 20 brandblussers, en we hebben die onder de motorkap leeggespoten (zonder volledig te openen dus), maar de wagen is toch volledig uitgebrand; meer nog tegen dat de brandweer er was hebben ze zelfs niet meer geprobeerd om het vuur te blussen, maar gewoon laten uitbranden. Ik vrees dus dat er met zo een klein blussertje sowieso niet veel te beginnen valt; tegen dat je de rook opmerkt en de wagen opzij hebt gezet is de vlam al dermate groot dat die waarschijnlijk niet meer te blussen valt met zo'n brandblusser. Ik denk dat je gewoon best maakt dat iedereen uit de wagen geraakt en dat je dan maar zo snel mogelijk zo ver mogelijk van de wagen gaat afstaan.
- aggadomo
- 2nd Gear member
Over de positie van de brandblusser:
Bij mij zit hij onder/vlak voor de passagierszetel vooraan. Ik denk dat dit de standaardplaats is, maar ben niet onverdeeld tevreden over deze locatie.
Af en toe botst een passagier tegen de sluiting, en die is zo snel los...
Maar ik denk dat het in België verplicht is om de brandblusser binnen handbereik te hebben in de 'passagierskooi' en dat in de koffer leggen dus eigenlijk verboden is.
Bij mij zit hij onder/vlak voor de passagierszetel vooraan. Ik denk dat dit de standaardplaats is, maar ben niet onverdeeld tevreden over deze locatie.
Af en toe botst een passagier tegen de sluiting, en die is zo snel los...
Maar ik denk dat het in België verplicht is om de brandblusser binnen handbereik te hebben in de 'passagierskooi' en dat in de koffer leggen dus eigenlijk verboden is.
- V70ORD5
- 4th Gear member
Denk je dat, of weet je dat zeker?aggadomo schreef:Maar ik denk dat het in België verplicht is om de brandblusser binnen handbereik te hebben in de 'passagierskooi' en dat in de koffer leggen dus eigenlijk verboden is.
En hoe zit het dan met d'n Ollander die op doorreis is naar het zuiden.
Dient hij ook een blusser in zijn wagen te hebben?
XC60 T8 2024
- aggadomo
- 2nd Gear member
't is dus zeker:
5° De blustoestellen moeten op een steun staan en op een in het oog vallende en gemakkelijk te bereiken plaats zijn aangebracht. Ten minste één blustoestel moet zich binnen het bereik van de bestuurder bevinden. De blustoestellen moeten bedrijfsvaardig zijn.
(http://verkeerweb.be/tcontr/art70_76.html)
5° De blustoestellen moeten op een steun staan en op een in het oog vallende en gemakkelijk te bereiken plaats zijn aangebracht. Ten minste één blustoestel moet zich binnen het bereik van de bestuurder bevinden. De blustoestellen moeten bedrijfsvaardig zijn.
(http://verkeerweb.be/tcontr/art70_76.html)
- kennethbril
- 3rd Gear member
Belgie is gewoon een balle landje. Een deftige maglite ( zo'n grote zaklamp )
mag niet binnen handbereik liggen want dit kan gebruikt worden als wapen. Nu wat dan met een brandblusser? Is goed sprayen van op afstand, uw aanrander is zo blind als iets en in ademnood, en ge kunt daarna met uwen brandblusser goed op zijn bek slaan. Vraag maar aan de marokaan die vorige keer wat verkeersagressie had . Het was ineens een witte moslim. En neer ging hij na de holle tok van de brandblusser. Valt het op dat ik iets tegen da kutgeloof heb? think about it. :bad-words:
mag niet binnen handbereik liggen want dit kan gebruikt worden als wapen. Nu wat dan met een brandblusser? Is goed sprayen van op afstand, uw aanrander is zo blind als iets en in ademnood, en ge kunt daarna met uwen brandblusser goed op zijn bek slaan. Vraag maar aan de marokaan die vorige keer wat verkeersagressie had . Het was ineens een witte moslim. En neer ging hij na de holle tok van de brandblusser. Valt het op dat ik iets tegen da kutgeloof heb? think about it. :bad-words:
- V70ORD5
- 4th Gear member
Hmmm.... het eerste goede argument om een blusser in je auto te hebben...
XC60 T8 2024
- patrice
- 3rd Gear member
ja mss wel, dus had ik gelijk, altijd de brandblusser in handbereik houden hé
, want tegen dat ge dienen in de koffer gaat halen, hebben ze u toch al neergeknald!

V70ORD5 schreef:Hmmm.... het eerste goede argument om een blusser in je auto te hebben...
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
- kennethbril
- 3rd Gear member
Looooooooooooooooooooool ::lol: