Rem upgrades? wie heeft adviezen?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
crackedtooth
5th Gear member

Ik zoek voor mij huidige v70 t5 uit 2002 een upgrade van de remmen, niet omdat ze nu niet voldoen, maar wel omdat ik wat sneller optrek en dus ook eerder wat harder rijdt.. om dit te compenseren overweeg ik wat aan de remmen te doen...

een big brake set a 2500,- vind ik dan weer teveel van het goede..

** is een tweedehands R set van 2003+ te overwegen?.. of dom daaraan te denken bij remsetjes? (los van de blokken)

**wat zou een goede kosten/profijt verhouding (nieuw) uprade zijn om toch de remwerking beter te krijgen?

**of nog beter als iemand er in thuis is:
wat zouden bv 4 oplossingen zijn oplopend in kosten en hoeveel verbetering en welke zou elke oplossing geven tov stock remmen?

Ik ben benieuwd

PS (na in de T4 stock te hebben gereden, nu dus toch de rica ppc voor de T5 gekocht ivm mogelijkheid terugzetten en nog lopende aankoopgarantie....qua prijsvoorstel en feedback van anderen zou het anders hartogtuning geweest worden)
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Emiel
3rd Gear member

Lastig. Als je echt met vol vertrouwen de auto in wilt stappen is een echte BBK een pre, vind ik.

Er is wel vervangingsmateriaal beschikbaar, schijven, blokken. Remslangen van bv Goodridge is wel prettig, iets meer bite.

BBK is duur, maar echt, je zou eens met iemand mee moeten rijden die zo een set onder de auto heeft zitten. Dan snap je wel dat het zoveel geld kost.

Houd E-bayDE/marktplaats in de gaten, daar worden BBK weleens aangeboden. Een set van een R is erg mooi.
wimwerf
2nd Gear member

Probeer t eens op deze website...

Heb ik mn AP remmenset ook vandaan

Hij is wel engels overigens...

http://www.reyland.co.uk/
crackedtooth
5th Gear member

wimwerf schreef:Probeer t eens op deze website...

Heb ik mn AP remmenset ook vandaan

Hij is wel engels overigens...

http://www.reyland.co.uk/
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
T5Fred
3rd Gear member

Kijk eens bij de projecten "Freds V70-T5" Daar vindt je alles over dikke remmen voor weinig geld. Stuur desnoods een PM als je aanvullende info wilt. Voor rond de EUR 1000,- moeten we een heel eind in de richting kunnen komen.
V70-T5, 2001
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
rene 850
1st Gear member

kijk eens op www.hawkbrakes.nl
misschien hebben zij wat.
zie dat dit bericht al een poosje oud is maar,beter laat dan nooit :wink:
groeten rene
volvo 850 gle '92
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”