Editionpakketten op de C30???

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
pimp
2nd Gear member

Over een paar maanden wil ik een nieuwe auto gaan kopen en vroeg me af of iemand weet of er ook editionpakketten leverbaar worden op de c30.
Mij lijkt het wel logisch dat deze er binnenkort komen aangezien het een zaken auto is en de verkopen nog niet helemaal lopen zoals gepland.
Ouders: C70 convertible 2.4t automaat en V60 T5 summum powershift. Zelf: BMW 125i cabrio en MINI Countryman Cooper S All4
Guestuser

hmmmm.... Volgens mij komen de editionpakketten alleen op modellen die al een paar jaar lopen...

Maar het is een goeie vraag... Ik ben erg benieuwd

Hoezo trouwens gaan de verkopen niet als gepland? Waar heb je dat vandaan?
pimp
2nd Gear member

Mijn dealer gaf aan dat ze meer gehoopt hadden, vooral het aantal nieuwe klanten (niet volvorijders) valt erg tegen. Maar ja, dat is wat mijn dealer zei.
Ouders: C70 convertible 2.4t automaat en V60 T5 summum powershift. Zelf: BMW 125i cabrio en MINI Countryman Cooper S All4
Auk
6th Gear member

Naar mijn mening worden de editionpakketten inderdaad alleen op modellen geleverd die al een paar jaar op de markt zijn. Bijvoorbeeld op het moment dat er een wijziging in het model gaat komen, dan bieden ze de boel voor een vriendelijke prijs aan zodat het aantrekkelijker wordt om een goed aangeklede Volvo voor weinig geld aan te schaffen...

Dat is wat ik denk, 100% zekerheid is er niet...

(naar mate je de site van Volvo als startpagina iedere dag wel bezoekt zie je de verschillen gauw komen, opmerkelijk dat ze de XC editions nooit met de bekende "edition" pakketten verkopen. We kennen alleen de echt bekende Ocean Race, Sport en de in USA leverbare "lifestyle" en "adventure" editions...
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Poolrev
5th Gear member

pimp schreef:Mijn dealer gaf aan dat ze meer gehoopt hadden, vooral het aantal nieuwe klanten (niet volvorijders) valt erg tegen. Maar ja, dat is wat mijn dealer zei.
Hmm, ligt er maar net aan hoe je 't bekijkt denk ik. Als je de verkoopstatistieken bekijkt, is de C30 inmiddels de best verkochte auto uit zijn klasse (A3, 1-serie e.d.). En het is één van de hoogste nieuwe binnenkomers in de top-100 van best verkochte modellen :wink: .
Herror
2nd Gear member

Er komt wel binnenkort een R-design pakket ... maarja, dat is niet wat jij bedoeld denk ik :)

De verkopen gaan volgens mij ook best aardig. In België zie je hem trouwens wel heeeel veel op de openbare weg .. volgens mij verkoopt ie daar nog beter dan hier in Nederland.
SummumRider
2nd Gear member

Denk dat het wel een beetje tegenvalt ja. Las laatst dat er qua doelgroep ook hele andere kopers zijn: veel ouderen waarvan de kinderen het huis uit zijn, ipv de beoogde yuppen en dink's. Ben zelf nog Mini-rijder, val dus in de doelgroep (o was het maar alvast week 33), maar wat ik aan C30's zie rijden is steevast oud(er) en grijs... (ben zelf 39 en het grijs begint te komen).

Ik moet zeggen: in het begin zag ik redelijk veel C30's (regio Amersfoort - Hilversum), maar nu stokt de aanvoer een beetje ;-). Maar ach, laten we eerlijk zijn: als je niet perse Volvo wilt rijden dan is er ook wel heeeeel veel keuze! 't Is net als met de Mini denk ik: in het begin een paar, toen relatief weinig en nu is een Mini ook niet bijzonder meer. Dus: komt wel goed met die C30, ik voorspel haar een betere toekomst dan de 480!
Het hebben van de zaak is 't einde van het vermaak... bye bye
Annoni
2nd Gear member

Tja, zal per dealer dan wel verschillend zijn met de ervaringen betreffende de verkoop van de C30.

De "mijne" wist me een aantal weken geleden nog te vertellen dat er veel verkocht worden en eigenlijk vooral aan klanten die nog geen Volvo klanten waren en dan met name nog veel uit de hoek waar zij ze ook nog niet zo veel verwacht hadden, nl. de golf en astra rijders ( zelf had ik voor m'n c30 ook een golf )

Dat staat dus weer haaks op de geluiden van de andere dealers, nou ja wat mij betreft mag ie ook best wel een beetje exclusief blijven hoor!

Vandaag is trouwens mijn voorruit gesneuveld, snik! ::cry:
MichelR
6th Gear member

Hoe is dat gebeurt Annoni?.

Sterkte er mee tenmisnte.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Annoni
2nd Gear member

Hey MichelR.

Niets spectaculairs hoor, steentje op de ruit, kleine beschadiging die ik wilde laten repareren om doorscheuren te voorkomen alleen de reparatie mislukte en de ruit scheurde al door voordat er nog maar druk op was gezet...

Ik vind het wel balen hoor, een nieuwe ruit in een auto die net 5 weken oud is.
Pimparnie
Starter

Hmmm, bij mij is er ook een steen tegen aangekomen en er kan gelijk al een nieuwe ruit in... Maar goed, dat doe ik wel als hij naar zijn eerste beurt gaat :-)
Guestuser

Ik heb ook weer wat leuks.... een fluitend geluid :S Als ik de ventilator (tweede van rechts, derde van links, de linker van de twee middelste ;)) dichtdraai begint hij mooi te fluiten naar me...geprobeerd om dit te verhelpen maar tot op heden nog zonder resultaat:'(
Poolrev
5th Gear member

Annoni schreef:Ik vind het wel balen hoor, een nieuwe ruit in een auto die net 5 weken oud is.
Ach, had ik ook toen ik m 'n MINI Cooper net had, kon ook na een paar weken alweer een nieuwe ruit in door een steentje :wink: .
Paul
Geartronic member

Zullen we weer beetje on-topic gaan heren?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Annoni
2nd Gear member

Sorry, mijn schuld vrees ik, dames dwalen wel eens af h`e... ::lol:
Plaats reactie

Terug naar “C30”