Ben laatst met mijn c30 door de wasstraat gegaan (met voorgaande auto's zonder probleem), auto was schoon maar spoiler was los. Deze zit ook lullig met dubbelzijdig tape geplakt en niet geschroefd. Zijn er nog meer met deze ervaring?
Het is trouwens een eersteklas wasstraat die echt zonder krassen wast.
auto schoon, spoiler los
- Poolrev
- 5th Gear member
Sja, dat kon ik je van tevoren ook wel vertellen dat dit zou gaan gebeuren...
Spoiler steekt uit en wordt hierdoor door de sensoren van de borstels niet opgemerkt, is feitelijk hetzelfde verhaal dus met een externe antenne op je auto.
Het heeft niets te maken met de montage van de spoiler, want geen enkele auto met een soortgelijke spoiler is 'wasstraat-proof'. Zie bijvoorbeeld de MINI Cooper S, die staat fier boven aan de lijst van wasstraat-onvriendelijke auto's.
Spoiler steekt uit en wordt hierdoor door de sensoren van de borstels niet opgemerkt, is feitelijk hetzelfde verhaal dus met een externe antenne op je auto.
Het heeft niets te maken met de montage van de spoiler, want geen enkele auto met een soortgelijke spoiler is 'wasstraat-proof'. Zie bijvoorbeeld de MINI Cooper S, die staat fier boven aan de lijst van wasstraat-onvriendelijke auto's.
- robbertos
- 2nd Gear member
Dus als ik het goed begrijp kan ik niet door de wasstraat met mijn c30? Dat zou toch te gek zijn dan moet ik hem altijd met de hand wassen. In het boekje staat ook dat je er de eerste tijd niet doorheen moet gaan i.v.m de verse lak. Maar er staat niet dat je er nooit in kan.
Huidige auto
Volvo V40 D2 R-Design, black sapphire, Premium sound, Verlichtingspack 2, Verwarmbare voorstoelen, Extra getint glas, Keyless start, verwarmbare voorruit, R-Design plus line, Business Pack pro, 18"; Midir, BLIS, Driver alert en lane keeping aid, Heico verlagingsveren
Vorige auto's:
VW Scirocco 1.4tsi DSG gechipt naar 210PK
Volvo C30 Momentum
Peugeot 206
Ford Fiesta
Volvo V40 D2 R-Design, black sapphire, Premium sound, Verlichtingspack 2, Verwarmbare voorstoelen, Extra getint glas, Keyless start, verwarmbare voorruit, R-Design plus line, Business Pack pro, 18"; Midir, BLIS, Driver alert en lane keeping aid, Heico verlagingsveren
Vorige auto's:
VW Scirocco 1.4tsi DSG gechipt naar 210PK
Volvo C30 Momentum
Peugeot 206
Ford Fiesta
- blastaway
- 5th Gear member
wat een onzin!
Je moet gewoon door de wasstraat kunnen. Zou lekker zijn voor menig lease rijder die te lui zijn om zelf te wassen en wel representatief moeten zijn.
Suwen die hap!
Je moet gewoon door de wasstraat kunnen. Zou lekker zijn voor menig lease rijder die te lui zijn om zelf te wassen en wel representatief moeten zijn.
Suwen die hap!
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70n 2000 2.5D
- Poolrev
- 5th Gear member
Een gewaarschuwd mens telt voor 2 zou ik zeggen, dus het is op je eigen risico.
Bovendien, je auto blijft mooier wanneer je 'm (op de goede manier) met de hand wast.
Ik denk trouwens dat De V50 en V70 rijders die ook een spoiler op hun wagen hebben, dit ook kunnen beamen
.
Bovendien, je auto blijft mooier wanneer je 'm (op de goede manier) met de hand wast.
Ik denk trouwens dat De V50 en V70 rijders die ook een spoiler op hun wagen hebben, dit ook kunnen beamen
- blastaway
- 5th Gear member
Ik was mijn auto altijd met de hand.
Only Meguiars en dan om de 2 weken het 5 stappenplan!
Only Meguiars en dan om de 2 weken het 5 stappenplan!
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70n 2000 2.5D
Dit is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.
Ik ga altijd door de wasstraat. En altijd zonder problemen mijn bodykit zit er nog steeds op!! Ik haaaat met de hand wassen
Ik ga altijd door de wasstraat. En altijd zonder problemen mijn bodykit zit er nog steeds op!! Ik haaaat met de hand wassen

-
- 4th Gear member
Het is ook onzin om te beweren dat met de hand wassen beter is dan een wasstraat. Bij het met de hand wassen veeg je het vuil vaak over de auto heen, waardoor je miniscule krassen maakt. De wasautomaat 'klopt' het vuil er vaak af.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Heej Poolrev:
Mijn V70 (MET spoiler) en mijn Cooper S (MET spoiler) gaan al tijden zonder problemen door de wasstraat (ook eentje met die niet krassende vilt-borstels).
Onzin dus dat die spoilers er zomaar af horen te vallen, en niet alleen omdat mijn spoilers blijven zitten: er gaan honderden auto's met spoilers door de wasstraat. Bovendien zit de spoiler van een V70 ook geschroeft, en niet alleen gelijmt of gekit, een knappe jongen die dat ding er zomaar af krijgt..
Succes met het wassen van je auto!
Mijn V70 (MET spoiler) en mijn Cooper S (MET spoiler) gaan al tijden zonder problemen door de wasstraat (ook eentje met die niet krassende vilt-borstels).
Onzin dus dat die spoilers er zomaar af horen te vallen, en niet alleen omdat mijn spoilers blijven zitten: er gaan honderden auto's met spoilers door de wasstraat. Bovendien zit de spoiler van een V70 ook geschroeft, en niet alleen gelijmt of gekit, een knappe jongen die dat ding er zomaar af krijgt..
Succes met het wassen van je auto!
Some people just aren't made for life on the road..
- Poolrev
- 5th Gear member
Er is een verschil tussen met de hand wassen en met de hand wasseneXite schreef:Het is ook onzin om te beweren dat met de hand wassen beter is dan een wasstraat. Bij het met de hand wassen veeg je het vuil vaak over de auto heen, waardoor je miniscule krassen maakt. De wasautomaat 'klopt' het vuil er vaak af.
Veel wasstraten missen de hoekjes en nog meer plekken, waardoor het vuil daar verzamelt. En ik heb niet beste ervaringen met wasstraten, krassen krijg je er altijd door...
@ScubaBart: goed om te horen dat het bij jou wel goed gaat. Maar de MINI Cooper S staat niet voor niets bovenaan in de statistieken. En er zijn uiteraard ook veel grote verschillen tussen de verschillende wasstraten.
Een collega van mij heeft met één van zijn vorige auto's, een Jeep Cherokee nog grotere pech gehad. De wasstraat rukte zijn volledige voorbumper eraf...
Misschien Leuk topic: Top Wasstraten in Nederland? Ik begin! Loogman in Amstelveen! (of is het net Aalsmeer?) Hoe dan ook ergens op de grens van Aalsmeer en Amstelveen
Is de beste wasstraat in Nederland! De inweekboog op zich is al een wasstraat!

- Herror
- 2nd Gear member
Ik ben gisteren nog bij mijn C30 gaan kijken (staat nog bij de dealer) en heb even gevraagd hoe dat zit met de achterspoiler.
Deze bestaat uit de spoiler met nog een stuk ervoor dat op het laatste gedeelte van het dak zelf zit (met het 3e remlicht erin) en dat gedeelte is gewoon vastgeschroefd. Dus niks met tape (en dat hoort natuurlijk ook niet bij een merk als Volvo).
Ik heb overigens wel een MY08 waarbij de dakspoiler affabriek erop gezet is (dus niet als assecoire)
Deze bestaat uit de spoiler met nog een stuk ervoor dat op het laatste gedeelte van het dak zelf zit (met het 3e remlicht erin) en dat gedeelte is gewoon vastgeschroefd. Dus niks met tape (en dat hoort natuurlijk ook niet bij een merk als Volvo).
Ik heb overigens wel een MY08 waarbij de dakspoiler affabriek erop gezet is (dus niet als assecoire)
- Bakboord1
- 4th Gear member
Mijn spoiler op mijn V50 steekt lijkt mij meer uit dan van een C30 en mijn auto komt de wasstraat probleemloos door.
Zou het ook normaal zijn als een spoiler eraf valt als je harder dan 120 km/u rijdt of tijdens een wolkbreuk? De druk die de spoiler dan krijgt is ook niet gering.
Ik denk eerder aan een montagefout en moet er niet aan denken een spoiler te "vangen" op de snelweg. Laat staan als motorrijder.
Zou het ook normaal zijn als een spoiler eraf valt als je harder dan 120 km/u rijdt of tijdens een wolkbreuk? De druk die de spoiler dan krijgt is ook niet gering.
Ik denk eerder aan een montagefout en moet er niet aan denken een spoiler te "vangen" op de snelweg. Laat staan als motorrijder.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
tsja... ik ben teruggekomen van mijn eerdere reactie... Ik ervaar nu hetzelfde... niet dat de spoiler eraf ligt... maar hij zit wel los! een nadere bestudering wijst uit dat hij vastgelijmd lijkt te zijn