Ik rijd een V70 2,5 TDI uit 1997 met 313K op de teller. Als ik met de airco aan rijd merk ik om de paar seconde dat er iets aanslaat en dat het vermogen afneemt. Een paar seconde later slaat dat iets weer uit.
Ik vermoed dat het niet de airco is maar de dynamo die om de paar seconde aanspringt. Zou dit kunnen en is dit normaal? Is het zinvol om de dynamo te vervangen?
De auto start wel altijd in een keer.
Dank voor jullie hulp.
motor houdt in met airco aan
- Donic
- 2nd Gear member
Hoi,
Voorzover ik weet is het de airco. Elders op het forum is daar ook wel eens e.e.a. over geschreven. Het blijkt dat de airco's van Volvo om de zoveel tijd even aanslaan. Ik heb het bij mijn V70 ook. Je merkt duidelijk dat ie aanslaat en dat je vermogensverlies hebt. Het is niet anders.
Gr.
Voorzover ik weet is het de airco. Elders op het forum is daar ook wel eens e.e.a. over geschreven. Het blijkt dat de airco's van Volvo om de zoveel tijd even aanslaan. Ik heb het bij mijn V70 ook. Je merkt duidelijk dat ie aanslaat en dat je vermogensverlies hebt. Het is niet anders.
Gr.
Volvo 360 GLT 2.0
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
- bleuriders
- 2nd Gear member
zover wat ik weet van een 850 kennis, is de dynamo 100 amph en is dit verholpen met een 125 amph.
Volgens mij hebben alle standaard auto's dit en is het helaas te zwak bemeten.
daardoor voel je het in en uitschakelen van de airco tijdens het rijden.
Volgens mij hebben alle standaard auto's dit en is het helaas te zwak bemeten.
daardoor voel je het in en uitschakelen van de airco tijdens het rijden.
-
- 2nd Gear member
Inderdaad, geen zorgen maken. Die aircosystemen van volvo zijn nu eenmaal niet modulerend. Dat houdt inderdaad in dat de compressor regelmatig in- en uitschakelt. Dat kun je voelen als je met een constante snelheid rijdt.
Ik vond het in mijn vorige volvo best hinderlijk. M'n huidige (D5) heeft er nagenoeg geen last van.
Ik vond het in mijn vorige volvo best hinderlijk. M'n huidige (D5) heeft er nagenoeg geen last van.
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD