Grotere maten velgen i.c.m. autom. niveauregeling V70 '00

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
redleader
1st Gear member

Ik heb een vraag die wellicht meerdere keren al gesteld is, maar ik ben er nog niet uit. Ik wil een grotere maat velgen onder mijn V70 (nieuwe type) zetten, maar ik heb automatische niveauregeling en er wordt weleens gezegd dat je dan niet te groot kunt/moet gaan. Wat is hiervan waar en wat is de max. maat die ik eronder kan zetten? Ik wil eigenlijk naar minimaal 18 of 19 inch, maar sommigen zeggen dat je eigenlijk maar beter 17" eronder kan zetten. Ik vind mijn auto ook iets te zompig, dus iets strakker en harder in het onderstel zou ik niet zo erg vinden, geloof ik. Kan ik hem inderdaad met een grotere maat velg strakker op de weg krijgen?
redleader
1st Gear member

Is deze vraag niet goed of weet niemand het antwoord?
C 30 T5
4th Gear member

niveauregeling heeft niets te maken velgmaat , als de totale hoogte maar ongeveer gelijk blijft met orgineel de stuurslagbegrenzers moeten ook aangepast worden
met 18 of 19 inch word de zijkant van de band ook stugger en dus iets meer stabiliteit in de auto.
Tip zit deze vraag eens in het V70 topic word volgens mij meer gelezen als banden ¿?
redleader
1st Gear member

Kan de operator dit topic hier dan weer verwijderen? Heb hem net in de V70-rubriek geplaatst....
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”