Beste mensen,
Ik heb het onderstaande probleem met mijn XC90 2.5T met geartonic. Het bouwjaar is 2003 en hij heeft nu 83K gereden.
Tijdens versnellen (voornamelijk op de snelweg) houdt de auto in en begint te hikken. Vlak na zo'n 'hik' blaast de dumpvalve af en hoor ik een pffft.. geluid. Ook is hij niet vooruit te branden op de snelweg. fixeren in een vast verzet heeft geen effect.
Tijdens accelleratie vanuit stilstand is dit probleem er niet.
Heeft iemand een idee? Inmiddels is de LMM al vervangen maar dit had achteraf geen effect.
Alle hulp is welkom. Alvast bedankt!
XC90 2.5T probleem
- gertsan
- 3rd Gear member
Ik heb het nog eens gevraagd. Haar turbo was inderdaad kapot en er bleef een of ander palletje hangen. Ik wil niet zeggen dat het dat is maar het feit dat je geen vermogen hebt lijkt op een turboprobleem. Dat een Geartronic daar dan moeite mee heeft lijkt me opzich zelf logisch. Die denkt dat er andere dingen gebeuren dan dat er werkelijk gebeuren. Als je in een geartronic een tijdje fors optrekt maar dan plotseling heel verzichtig heb je ook wel eens dat hij "raar"doet.
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
-
- Starter
Hmm, hoop dat het niet de turbo is. Maar vanuit stilstand trekt hij wel goed. Valt dit met elkaar te rijmen?
- pedro sr.
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hey Martijn 
Vraag je niets meer aan mij hahaha,
Check even welke boostvalve je hebt, de aansturing van de wastegate met 3 slangen, als je een zwarte hebt i.p.v. een grijze kan dat het probleem zijn.
Pedro.

Vraag je niets meer aan mij hahaha,
Check even welke boostvalve je hebt, de aansturing van de wastegate met 3 slangen, als je een zwarte hebt i.p.v. een grijze kan dat het probleem zijn.
Pedro.
.
--------------------------- Tune your Volvo -------------------------------
--------------------------- Tune your Volvo -------------------------------
-
- Starter
Ha Pedro!
Zodra de auto weer in het land is zal ik direct kijken. Dan op termijn maar eens een afspraak plannen bij jou om wat meer fut uit het blok te toveren.

Zodra de auto weer in het land is zal ik direct kijken. Dan op termijn maar eens een afspraak plannen bij jou om wat meer fut uit het blok te toveren.
- Edgar
- 5th Gear member
En... al wat meer fut uit het blokmartijnroorda schreef:Ha Pedro!![]()

Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
-
- Starter
jazeker, Pedro heeft hte probleem op weten te lossen. De oorzaak was idd een defecte boostvalve.
Gisteren de auto weer opgehaald en het rijdt echt stukken beter. Vooral op de snelweg trekt hij er stevig aan.
Een aanrader dus!
Pedro bedankt.
Gisteren de auto weer opgehaald en het rijdt echt stukken beter. Vooral op de snelweg trekt hij er stevig aan.
Een aanrader dus!
Pedro bedankt.