Omdat de achterbanden gecupt waren en nog voldoende profiel hadden heb ik ze vandaag laten trimmen; dit is het "slijpen" van het rubber loopvlak totdat ze weer helemaal rond zijn.
En ik moet zeggen: het "zingen" van de achterbanden is helemaal weg, het is daar lekker stil geworden. Ik weet wel dat dit altijd weer terugkomt maar dat zal dan ook wel zijn als de banden bijna versleten zijn! Kosten waren 50 euro voor 2 banden incl. balanceren. Dus heel wat goedkoper dan nu al vervangen.
Maar....., omdat het nu veel stiller is toch een vreemd geluid vanuit de voorzijde van de V70 gehoord

Het is een soort windgeruis of resonantie wat het sterkste is bij ca. 70 km/u, bij 120..130 hoor je het veel minder. IK heb al de ophanging en alle rubbers laten checken en dat was allemaal goed. Geluid blijft hetzelfde als je de koppeling intrapt dus het komt niet van de motor. In bochten blijft het geluid hetzelfde dus lagers zijn het ook niet.
Nog tips?
Rob.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco