Ik ben overgeschakeld van een 15 jaar oude occasie 850 GLT 2400 benzine naar een mooie S80 2400 benzine bouwjaar 4/2001. Eigenlijk had ik graag een D5 gekocht maar deze is zeer duur zeker vergeleken met een benzine. Ik vond er één bij een merkdealer van net geen 6 jaar oud en slechts 33000km(van een echt overleden vorige eigenaar). Met lichtgekleurd leder, 17 inch wielen, autom.airco,... kortom voor mij een nieuwe. Eerst viel de wegligging wat tegen want is veel zachter en deinerig. Gelukkig alleen voorwaarts maar niet zijdelings. Aanvankelijk dacht ik dat hij ondergemotoriseerd zou zijn wegens zwaarder dan een 850 en geen 170 pk meer, maar dat valt best mee. Op secundaire wegen met voortdurend schakelen naar mijn werk heb ik slechts 8,9 liter verbruik per 100 km.
Wat zijn jullie ervaringen met deze wagen? Hoe betrouwbaar is hij? Hoeveel km haal je eruit, evenveel als een 850 die met 220000 nog reed als een nieuwe? Ik lees zo weinig over deze versie in het forum... . De afwerking is er wel enorm op vooruit gegaan, echt luxueus, zeer stil(wel veel rolgeluiden banden) en te grote draaicirkel.