Road trip Belgie - Z-Spanje

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
Christophe
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01.02.2005 - 16:34
Locatie: GENT
Contacteer:

Hallo iedereen

We zijn van plan om met een groepje van 4 personen naar Spanje (Altea) te gaan in de 2 eerste weken van Augustus. We hebben daar een villa gehuurd.

Nu moeten we nog ons vervoer regelen. Vliegtuig is uitgesloten. We gaan zeker met de wagen maar de vraag is dewelke... Ik ben in het bezit van een V70 D5 2003 met een 84.000km op de teller (privé wagen, serieus gespaard om die te bemachtigen). Mijn vriend heeft een Renault Megane (bedrijfswagen). Nu zitten we een beetje in discussie welke wagen we zullen nemen.

Wat zouden jullie doen? Ik wil wel graag mijn Volvo nemen (voor comfort/luxe/audio) maar ik vind het een beetje vervelend dat ik als ik ga terugkomen dat er zo'n dikke 4000km bij zal komen op de teller. Het is zo'n 3700km heen en terug + ongeveer 300km ter plaatse. Het voordeel van die Renault is dat het een bedrijfswagen is (maar er is weinig comfort in vergelijking met de V70 hehe). Ook als er kosten zijn aan de wagen dat is het voor de rekening van het bedrijf in kwestie. Maar als ik kosten heb aan mijn wagen dat is het weliswaar allemaal voor mijn rekening....

Ik weet wel dat die wagen dit wel aankan. Ik ga niet beginnen zeiken over de kwaliteit van Volvo hehe, maar,
zijn er bepaalde risico's van kosten met zo'n een trip? Bijvoorbeeld airco die kapotgaat of iets anders? Ik herinner mij nog dat mijn pa zijn airco kapot ging als ie naat spanje reed (was toen wel nog in een 855). Is het ook verstandig om zo lange kilometers met cruise control?

Wat zouden jullie kiezen in mijn plaats. De Volvo of de Megane? Easy answer is Volvo, weet ik. Maar als jullie rekening houden met de situatie (bedrijfs-prive-wagen etc).

Groeten

Christophe
Volvo V70 D5 2003
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Als je auto goed onderhouden is zie ik geen enkele reden om daarmee niet naar Spanje te tuffen. Alles kan stuk en dat gebeurt altijd op een moment dat het je niet uitkomt. Maar als je daar constant aan denkt kan je geen meter meer in je auto rijden.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Je maakt je toch geen serieuze zorgen om die paar KM´s? Daar zijn die dingen voor gemaakt hoor!

Kostentechnisch zou ik zeggen: Megane, Comforttechnisch zou ik zeggen: V70. Dat lijkt me dan ook de enige afweging die je moet maken. Verder begrijp ik dat meerder personen in het gezelschap een baan hebben, dus moet je het enkel nog even hebben over de verdeling van kosten. Zorgen maken over zaken die kapot gaan tijdens de reis heeft natuurlijk geen enkele zin. Goede reisverzekering waarin ook de auto is opgenomen, is wel iets om te hebben... en een creditcard!!

Mijn broer en een vriend gingen vorig jaar even een weekendje naar Madrid met een Laguna van de zaak. Bij Antwerpen (ze kwamen uit A´dam) hebben zij een ander vervoermiddel moeten kiezen. Maar ja, het was wel een auto van de zaak. Schiet je dus niets mee op, ook die kan je vakantie goed verzieken.

Trouwens, ga jij op locatie in twee weken maar 300 KM rijden? Ik ben redelijk recent nog 1 week naar Zuid-Frankrijk geweest (1000km enkele reis) en toen ik terug kwam had ik toch ruim 2500KM erop geragd. Nu houd ik wel van een tourtje.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40925
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Keuze is makkelijk: Volvo en iets anders. Anders zou ik gwoon niet meegaan :lol:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Johan Braziltraveller
4th Gear member
Berichten: 935
Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
Locatie: Eindhoven

4000 km zijn ogenschijnlijk veel kilometers maar als er ook maar ietwat discomfort is zegge; slechte stoelen dan worden dat wel 4000 heule lange kilometers...persoonlijk kies ik liever voor comfort dan voor ietwat goedkoper vervoer.
VOLVO 440 1.8i '96
Gebruikersavatar
davidoff
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 16.01.2005 - 20:47

ik zou ook echt voor de v70 gaan, die 4000 km meer of minder merk je toch niet bij zo'n D5, ik weet niet welke van de 2 auto's een airco heeft maar ik neem aan dat die v70 die wel heeft. bij zo een reis zou ik toch echt voor het comfort kiezen, en niet bang zijn dat er veel kosten zullen komen, ben laatst nog met 2 auto's op en neer getuft naar polen en bij beide auto's nul komma nul problemen en dat waren er 2 die al ruim 10 jaar oud zijn met bijna 3 ton op de teller, en die wegen zijn iets slechter dan die in spanje denk ik.
ik zou me geen zorgen maken hoor.

groetjes Davidoff
Toch een mooi stukje Zweedse degelijkheid van Hollandse bodem.
Gebruikersavatar
CeeBee
5th Gear member
Berichten: 2248
Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
Locatie: Westland

Ga zelf over 2 weken naar Spanje , kan kiezen uit een Corsa (met airco), of m'n R.
Wat zal ik doen??

Moeilijke keuze........................................... 8)

Gewoon met je d5 gaan.
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40925
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Een D5 heb je toch om kilometers mee te maken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Christophe
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01.02.2005 - 16:34
Locatie: GENT
Contacteer:

ok ok :shock:
WHAT WAS I THINKING :-x

V70 zal het zijn. Het is altijd al een kleine droom geweest om een lange trip te maken met mijn wagen. De langste die ik ooit gedaan heb was naar Eurodisney (600km in totaal hehehe). Wil hem gewoon zo weinig mogelijk verslijten...

Die megane heeft niets van comfort in vergelijking met Volvo. Die heeft ook geen leder, geen gps, slechte airco etc. Mijn wagen wel.

Er zullen wel een aantal regels zijn voor de 3 andere personen
- niet eten in de wagen!!!
- niet met volle macht de deuren dicht doen (mijn vriendin heeft het nog altijd niet geleerd grrr, word ik echt razend van)
- niet roken (ja de 3 anderen zijn rokers :roll: )
- genieten van de muziekkeuze van de bestuurder :lol:

Is het een gewoonte om voor vertrek om eens naar de garage te gaan voor een checkup? Of wordt dit meestal erna gedaan om het weer op te peppen.

Groeten

Christophe
Volvo V70 D5 2003
Gebruikersavatar
Johan Braziltraveller
4th Gear member
Berichten: 935
Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
Locatie: Eindhoven

=D> :hello1: =D> :hello1: =D> :hello1: =D> :hello1: =D> :hello1: =D> :hello1:

May the force be with you.. :notworthy:
VOLVO 440 1.8i '96
Cinq
3rd Gear member
Berichten: 400
Lid geworden op: 20.05.2005 - 16:56
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Christophe schreef: Er zullen wel een aantal regels zijn voor de 3 andere personen
- niet eten in de wagen!!!
- niet met volle macht de deuren dicht doen (mijn vriendin heeft het nog altijd niet geleerd grrr, word ik echt razend van)
- niet roken (ja de 3 anderen zijn rokers :roll: )
- genieten van de muziekkeuze van de bestuurder :lol:
Je moet jezelf wel afvragen of het met zoveel regels ook voor de rest nog leuk blijft. Als je moet kiezen tussen comfort met stress maar minder comfort en veel meer lol, zou ik toch voor dat laatste gaan.
Christophe schreef: Is het een gewoonte om voor vertrek om eens naar de garage te gaan voor een checkup? Of wordt dit meestal erna gedaan om het weer op te peppen.
Hoe doe je het normaal met onderhoud? Netjes alle beurten bij de dealer of alleen naar de garage met problemen? Als het al heel lang geleden is dat de boel is nagekeken, dan kan het nooit kwaad om dat voor het vertrek te laten doen.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40925
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Christophe schreef:Er zullen wel een aantal regels zijn voor de 3 andere personen
- niet eten in de wagen!!!
- niet met volle macht de deuren dicht doen (mijn vriendin heeft het nog altijd niet geleerd grrr, word ik echt razend van)
- niet roken (ja de 3 anderen zijn rokers :roll: )
- genieten van de muziekkeuze van de bestuurder :lol:
Ik zou ze niet eens mee willen hebben. Lekker alleen gaan. Mogen zij met het Melochem
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
kuiper
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35

Je leeft maar 1 keer (sorry, dat geloof ik nou eenmaal). En daarin moet je doen wat het leukste is en niet wat het meest economische is. Als je dat laatste wilde had je die V70 nooit moeten kopen. Het gaat juist om dit soort ritten en om vakanties. Je krijgt spijt als haren op je hoofd als je over al die fijne zuidelijke weggetjes rijdt met iets anders dan de V70.

Dat je er nog over twijfelde. Shame on you! :lol:

Dirk
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is



C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
Gebruikersavatar
davidoff
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 16.01.2005 - 20:47

een verstandig besluit, net wat kuiper zegt jah, lekker rondtouren daar in een v70 is natuurlijk veel leuker dan met die megane en als je nog niet van die lange ritten hebt gemaakt met de volvo dan is dit een uitstekende gelegenheid om je auto meer te gaan waarderen wanneer hij je weer veilig thuis heeft gebracht. en uit zo'n auto stap je een stuk fitter dan uit een kleinere hoor haha. geniet er maar van zou ik zeggen.

fijne vakantie en een fijne reis!!

groetjes Davidoff
Toch een mooi stukje Zweedse degelijkheid van Hollandse bodem.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40925
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

PS

En die D5 vindt het heerlijk om lange stukken te rijden. :D
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Lucien
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 20.01.2005 - 22:01

Lijkt me duidelijk.

Gelukkig heeft het hart en verstand gewonnen van de geldbuidel.

Veel plezier!
Greetz,

Lucien
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Dat zijn nog eens besluiten. Met die regels kan ik (zelfs als roker (rook niet in de auto!)) wel leven, al heb ik moeite met het muziekgedeelte... kan natuurlijk niet. Daar haal je de Franse grens niet mee zonder gedonder.

Verder is het altijd wel verstandig bepaalde zaken te controleren voor vertrek: vloeistofniveaus, banden en bandenspanning. Maak je je zorgen over je airco kan je die even laten nakijken (was laatst een actie bij de dealer voor 20 euro).

Ik wens je alvast een goede vakantie! 8)

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
BartT5R
2nd Gear member
Berichten: 198
Lid geworden op: 21.09.2004 - 08:48
Locatie: Essen/Belgie

C.
gewoon de Volvo nemen, wat ik deed was een hoofdtelefoon meenemen voor mijn MP3 speler, dan kan je snachts lekker luid muziek luisteren terwijl de rest slaapt. :D

Verder, mag je vriend wel met zijn Megane naar Spanje rijden? Vaak wordt dat zelfs niet toegestaan. :!:

Suc6, en maak een paar mooie foto's voor het Forum.


Cya

Bart (die net terug is en alweer uitkijkt naar de volgende vakantie, misschien naar de VROM in augustus)
Gebruikersavatar
Christophe
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01.02.2005 - 16:34
Locatie: GENT
Contacteer:

Och. Ik denk niet dat er zoveel problemen gaan zijn ivm met de muziek. Ik hoor namelijk alle soorten graag en mijn koffer staat dus vol met cd's. Genoeg keuze om iedereen te plezieren.

Ja Bart, die Megane mag gebruikt worden voor persoonlijke reizen maar na jullie reacties en een beetje denken zal dit niet zo rap gebeuren. 8) V70 heeft nu prioriteit hihi.

Ik moet eens op onderhoud gaan eind juni. De wagen zal wel nog lekker rijden als ik eind juli vetrek. Airco check zal ik ook zeker doen, just to be on the safe side.

Ja mensen, ik zie het weer volledig zitten WOOHOO 8) !!!! Lekker rondcruisen vrooom vrooom :twisted: . Ben ik blij dat ik die thread hier gestart heb anders zou het waarschijnlijk de Megane zijn geweest...We can't let that happen eh eh eh.

Greetz

Christophe
Volvo V70 D5 2003
Cinq
3rd Gear member
Berichten: 400
Lid geworden op: 20.05.2005 - 16:56
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Christophe schreef:Ben ik blij dat ik die thread hier gestart heb anders zou het waarschijnlijk de Megane zijn geweest...We can't let that happen eh eh eh.
Ooh, je wist al wat je wilde maar wou het gewoon nog even bevestigd zien door de forum members... :P
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”