Beste allemaal,
Ik vraag me af hoe moeilijk of makkelijk het is om de "Parrot CK3100 Bluetooth HF-kit black edition" zelf in een C30 in te bouwen. Ik las iets van dat er een adapter geplaatst moet worden rechts bij het achterwiel (??). En verder? Heb je geen losse bedrading ergens lopen dan?
Wat kost het om een Parrot via de Volvo-dealer te kopen + in te bouwen?
Het gaat om High Perfomance Audio.
Parrot zelf inbouwen
- robbertos
- 2nd Gear member
Hallo Herror,
Ik ben toevallig ook bezig met het inbouwen en het is vrij simpel. Je moet inderdaad een iso stekker aansluiten op de versterker welke achter je rechteracherbox zit. Hier voor moet je de middenarmsteun, achterzit gedeelte, rechter rugleuning en zijpanelen loshalen. Is vrij eenvoudig. Bijna alles is klik. Ik heb deze beschrijving gebruikt vanaf punt 51 tot 62.
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... code=nl-NL
Bedrading van het display en microfoontje zal je weg moet werken naar voren toe.
Mijn volvo dealer vroeg 500 euro inclusief inbouw. Ik heb zelf de parrot besteld bij pdaplus.nl Je hebt dan ook een iso kabel nodig zie volgende link:
http://www.pdaplus.nl/catalog/kram-iso2 ... p-794.html
Deze is voor tussen de versteker waar je weer de parrot op aansluit. Erg simpel en klik klik.
Als je vragen hebt hoor ik het wel.
Groet,
Robbert
Ik ben toevallig ook bezig met het inbouwen en het is vrij simpel. Je moet inderdaad een iso stekker aansluiten op de versterker welke achter je rechteracherbox zit. Hier voor moet je de middenarmsteun, achterzit gedeelte, rechter rugleuning en zijpanelen loshalen. Is vrij eenvoudig. Bijna alles is klik. Ik heb deze beschrijving gebruikt vanaf punt 51 tot 62.
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... code=nl-NL
Bedrading van het display en microfoontje zal je weg moet werken naar voren toe.
Mijn volvo dealer vroeg 500 euro inclusief inbouw. Ik heb zelf de parrot besteld bij pdaplus.nl Je hebt dan ook een iso kabel nodig zie volgende link:
http://www.pdaplus.nl/catalog/kram-iso2 ... p-794.html
Deze is voor tussen de versteker waar je weer de parrot op aansluit. Erg simpel en klik klik.
Als je vragen hebt hoor ik het wel.
Groet,
Robbert
-
- Starter
Op het Autoweek forum staat ook een thread over het inbouwen van een Parrot. Hier wordt naast de Parrot en de ISO kabel ook nog gesproken over de KRAM Mutebox en de KRAM verlengkabel. Voegt dit nog wat toe of is het overbodig? In dezelfde thread wordt ook aangegeven dat het wegwerken van de kabel die van achter naar voor in de auto loopt, een flinke klus is. Hoe heb jij de kabel weggewerkt?robbertos schreef: Bedrading van het display en microfoontje zal je weg moet werken naar voren toe.
Mijn volvo dealer vroeg 500 euro inclusief inbouw. Ik heb zelf de parrot besteld bij pdaplus.nl Je hebt dan ook een iso kabel nodig ....
Tot slot, waar heb je de microfoon gemonteerd (binnenspiegel?) en heb je de draad hiervan ook weggewerkt?
- Maarten
- 5th Gear member
als het goed is zit er in de parrot al een mutebox,dus lijkt mij een (extra)mutebox een beetje overdreven.
heb zelf een v40 met een HU 1205 en een parrot CK-3100 black,en heb alleen een iso stekker erbij hoeven zetten,en verder was alles plug and play.
en de radio mute ook netjes als de telefoon gaat.
weet natuurlijk niet of dit verhaal ook op gaat voor de nieuwe types,maar er is vast wel iemand op dit forum met die combinatie.
succes
heb zelf een v40 met een HU 1205 en een parrot CK-3100 black,en heb alleen een iso stekker erbij hoeven zetten,en verder was alles plug and play.
en de radio mute ook netjes als de telefoon gaat.
weet natuurlijk niet of dit verhaal ook op gaat voor de nieuwe types,maar er is vast wel iemand op dit forum met die combinatie.
succes
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
- lancer
- 6th Gear member
Ik heb van de week de bekleding ff uit de kofferbak van m'n S40 gehaald. De parrot box ligt gewoon los in de ruimte onder de versterker met een stuk schuimrubber er omheen. Voordat je alles dicht maakt, wel ff de installatie checken. In de kabelboom zat nl. een fout. Schakelstroom was constante stroom en v.v.. Dit is makkelijk om te wisselen daar er op beide draden een zekeringhouder zit.
Als de parrot de instellingen kwijt raakt na het afschakelen van de schakelstroom, dan zitten de draden verkeerd. De schakelstroom blijft er nog even op staan, na uitname van de sleutel (minuutje of zo). M'n Parrot 3200 zegt bij het goed aansluiten "Goodbye" en gaat dan uit.
Let wel dat een deel van de instellingen op flash staat (b.v. pairings) en een deel in RAM (b.v. achtergrond keuze). De eerste blijft bewaard , de tweede gaat verloren.
Als de parrot de instellingen kwijt raakt na het afschakelen van de schakelstroom, dan zitten de draden verkeerd. De schakelstroom blijft er nog even op staan, na uitname van de sleutel (minuutje of zo). M'n Parrot 3200 zegt bij het goed aansluiten "Goodbye" en gaat dan uit.
Let wel dat een deel van de instellingen op flash staat (b.v. pairings) en een deel in RAM (b.v. achtergrond keuze). De eerste blijft bewaard , de tweede gaat verloren.
-
- Starter
Helemaal duidelijk. Enige waar ik nog benieuwd naar ben, is hoe je de kabel van achter naar voor in de auto hebt weggewerkt en waar je de microfoon hebt gemonteerd. Kan je dat draadje via de binnenverlichting, hemelbekleding en A-stijl wegwerken?lancer schreef:Ik heb van de week de bekleding ff uit de kofferbak van m'n S40 gehaald. De parrot box ligt gewoon los in de ruimte onder de versterker met een stuk schuimrubber er omheen.............
- lancer
- 6th Gear member
De kap van de A-stijl kan er af. Bij de parrot zit een U vormige klip voor de microfoon. Deze heb ik links boven de binnenspiegel om de voorkant van de hemelbekleding geschoven (is wel even prutsen, als je je vingers er tussen duwt voel je nog een rand, daar moet je hem onderdoor proberen te steken. Daarna kun je de draad gewoon tussen hemelbekleding en dak duwen en vervolgens langs de A stijl naar beneden (passagierskant). Daarna de kap er weer op drukken (zit volgens mij met 2 of 3 clips vast; staat ook in voorgaande Volvo handleiding). De kap van de binnenverlichting hoeft er niet eens perse af (alleen als je de draad wat dieper wilt leggen).
Voordeel van de montage zo is dat de mic tegen een zwarte achtergrond zit en dus bijna niet opvalt. Let wel op dat 'ie niet achter de zonneklep valt als deze uitgeklapt is.
Voordeel van de montage zo is dat de mic tegen een zwarte achtergrond zit en dus bijna niet opvalt. Let wel op dat 'ie niet achter de zonneklep valt als deze uitgeklapt is.
-
- Starter
Helemaal duidelijk, bedankt voor de info. Ik ga ermee aan de slag. Heb je de Parrot bediening aan de linker-of rechterkant van het stuur gemonteerd. Heb al diverse mogelijkheden gezien (o.a. met de Brodit houders), maar ben benieuwd naar de ervaringen...
- lancer
- 6th Gear member
IK heb hem rechts van de console zitten. Uit het directe zichtveld (die dingen geven toch best veel licht) en onder handbereik
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Onderaan. Hij is inmiddels wel wat netter op het blokje gemonteerd en iets hoger, zodat de bovenkant gelijk is aan de bovenkant van de radio. Deze is trouwens door de garage ingebouwd. In m'n prive auto heb ik het deels zelf gedaan.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Onderaan. Hij is inmiddels wel wat netter op het blokje gemonteerd en iets hoger, zodat de bovenkant gelijk is aan de bovenkant van de radio. Deze is trouwens door de garage ingebouwd. In m'n prive auto heb ik het deels zelf gedaan.
- robbertos
- 2nd Gear member
Ik ben vandaag de parrot volledig ingebouwd in mijn c30. Ik heb de mutebox welke op de versterker rechtsachter moest worden aangelsoten onder het zitgedeelte van de achterbank gelegd. Vanaf daar heb ik de kabels van de microfoon en display weg gewerkt achter de rechter dorpel tot het midden van de voorstoel. Daar zit een naad in het tapijt waaronder ik de kabel heb gestopt richting de middenconsol/bekerbouder. Ik heb de kabels daar aan de onderkant er in gestopt en de kabel voor het display in mijn bekerhouder laten uitkomen en die voor de microfoon in het opbervakje achter de radio unit. Mijn microfoon zit nu links van mijn radio onder mijn dashboard. Mijn dislpay monteer en ergens in of bij mijn bekerhouder.MattMax schreef:Helemaal duidelijk. Enige waar ik nog benieuwd naar ben, is hoe je de kabel van achter naar voor in de auto hebt weggewerkt en waar je de microfoon hebt gemonteerd. Kan je dat draadje via de binnenverlichting, hemelbekleding en A-stijl wegwerken?lancer schreef:Ik heb van de week de bekleding ff uit de kofferbak van m'n S40 gehaald. De parrot box ligt gewoon los in de ruimte onder de versterker met een stuk schuimrubber er omheen.............