Achterbanken xc70/v70

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
xc70-fan
2nd Gear member

Is er een technish verschil tussen een achterbank van een xc70 en een v 70.

ik weet het klinkt niet als een belangrijke vraag maar volgens mij is er geen verschil en volgens de dealer wel.
een kritische maar blijde volvorijder
Guestuser

Je wil helemaal niet weten hoeveel verschillende er zijn :shock:

Wat daadwerkelijk technisch het verschil in banken is tussen al die nummers weet ik zo ook niet. Dan is dit net ff iets anders en dan dat weer. Als dealer zijnde kan ik me best voorstellen dat ze hier een beetje huiverig mee zijn.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Het ligt aan het bouwjaar.
Maar in zijn algemeenheid is de bekleding anders, bij een 40/20/40 variant heb je een extra bevestiging nodig om het middelste deel te bevestigen.
xc70-fan
2nd Gear member

ik ben niet bezig met de 40-20-bank maar met de 60-40 bank zit te twijfelen over de aanschaf ervan. het gaat met name om het bagagenet. ik hoorde van een vriend dat het problemen geeft en de ene dealer vertelde dat het geen problemen geeft. een andere dealer wel.
in mijn huidige v70 is het net keurig ingebouwd en dat wil ik ook zo in mijn xc 70 volgens mijn dealer is dat geen probleem. volgens die van mijn vriend geeft het wel een probleem.

heeft iemand een bagagenet in plaats van dat stalen rek.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

xc70-fan schreef:ik ben niet bezig met de 40-20-bank maar met de 60-40 bank zit te twijfelen over de aanschaf ervan. het gaat met name om het bagagenet. ik hoorde van een vriend dat het problemen geeft en de ene dealer vertelde dat het geen problemen geeft. een andere dealer wel.
in mijn huidige v70 is het net keurig ingebouwd en dat wil ik ook zo in mijn xc 70 volgens mijn dealer is dat geen probleem. volgens die van mijn vriend geeft het wel een probleem.

heeft iemand een bagagenet in plaats van dat stalen rek.
??? dat bagagenet hebben alle V70´s vanaf het nieuwe model standaard, op de modellen daarvoor is het simpel te monteren en zal iets van € 350,-- kosten
Ben
Executive Member
Contacteer:

Bart, ik heb een MY03 en een stalen hek. Ik heb het niet even opgezocht maar was dat een extra?
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ben schreef:Bart, ik heb een MY03 en een stalen hek. Ik heb het niet even opgezocht maar was dat een extra?
Nee op een Xc was dat stalen rek idd altijd standaard, dit in verband met de 40/20/40 rugleuning, het is overigens vrij simpel te demonteren.
Ik kan me haast niet indenken dat je bij b.v. Elferink niet zo´n net kan krijgen uit een schade V70 nw. model.
Maar... wat schort er aan dat rek? (ik prefereer het rek boven het net)
Enne... het net kan dus niet op de 40/20/40 rugleunig, het past alleen op de 60/40 uitvoering.
xc70-fan
2nd Gear member

het stalen rek gaat erom veiligheidsredenen uit indien er extra kinderzitjes worden geplaatst.

in plaats daarvan kan je een andere veiligheidsnet kopen wat volgens mijn vriend niet helemaal de verwachtingen waar maakt.
bij de bestelling ging hij uit van een net wat inrolbaar is in de achterbank kreeg hij nu net wat separaat erin is gehangen om een laten wij zeggen niet volvo waardige manier. voor de duidelijkheid dat ligt niet aan de dealer maar aan de extra accesoire zelf.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Jij doelt op het net met spanbanden? (dat zit in een XC90 ook zo)
het is gezien stevigheid en functionaliteit best een goed net.
"Niet Volvowaardig" is een beetje een onzorgvuldige (lees stupide) omschrijving, het is opvouwbaar en daardoor gemakkelijk op te bergen..
Dat is bij een 40/20/40 rugleuning idd de enige optie.
Ben
Executive Member
Contacteer:

xc70-fan schreef:het stalen rek gaat erom veiligheidsredenen uit indien er extra kinderzitjes worden geplaatst.
Hmm. Ik heb én een kinderbankje én een stalen rek.
Immers ... VOLVO4LIFE
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ben schreef:
xc70-fan schreef:het stalen rek gaat erom veiligheidsredenen uit indien er extra kinderzitjes worden geplaatst.
Volvo adviseert om veiligheids redenen om dit niet te combineren, het is jouw auto, dus moet je dat natuurlijk zelf weten.
Ik ken een 850 estate met verzonken lpg icm een 3e bankje, het zou mijn keuze niet zijn.
Ben
Executive Member
Contacteer:

bart simpson schreef:
Ben schreef:
Volvo adviseert om veiligheids redenen om dit niet te combineren, het is jouw auto, dus moet je dat natuurlijk zelf weten.
Ik ken een 850 estate met verzonken lpg icm een 3e bankje, het zou mijn keuze niet zijn.
Het zat er zo in toen ik 'm kocht. Ik zal het bankje denkelijk nooit gebruiken want mijn zonen passen daar helemaal niet meer op :lol:
ik kan me inderdaad herinneren dat ik er in het boekje iets over heb gelezen. Ik zal het er later vandaag eens bijzoeken. Wordt vervolgd.
Immers ... VOLVO4LIFE
xc70-fan
2nd Gear member

Er is iets misgegaan met de posting.
afgelopen weekend met mijn vriend geken naar de mogelijkheden van het netje maar de oplossing die in mijn huidige v70 is perfect.

mijn inziens kan die zonder problemen inde xc 70 ingebouwd worden.

het huidge net wat geleverd is is niets mis mee maar kent een paar nadelen

1. je kan het verwijden en inderdaad opvouwen zeker als je het niet vaak gebruikt. maar door de extra zittingen verlies je veel opbergruimte om het er in te plaattsen dus er ligt het los ind e auto

2. het grote probleem is dat de onderste roe van het net boven de laadvloer is. wil je een gedeelte van de achterbank naar beneden klappen

daarom is het volgens mij niet een volvo waardige oplossing, zoals die wel wordtg eboden in mijn huidige v70

het zijn geen schokkende problemen maar meer irritaties in het dagelijks gebruik van een volgens mijn vriend een fijne toerwagen. Mijn delaer komt ook niet met een juist aanwoord en ons inziens is een achterbank een achterbank en zijn wij geen verschillen tussen de v70 achterbank en de xc 70 achterbank
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

xc70-fan schreef:daarom is het volgens mij niet een volvo waardige oplossing, zoals die wel wordt geboden in mijn huidige v70
Het is Volvo waardig doordat het de enige practische (en daardoor veilige) oplossing is.
xc70-fan schreef:Mijn delaer komt ook niet met een juist aanwoord en ons inziens is een achterbank een achterbank en zijn wij geen verschillen tussen de v70 achterbank en de xc 70 achterbank
Als het inde XC een 40/60 rugleunig is dan zijn ze ook gelijk, dus dan zou die oplossing die in de bovenkant van de rugleuning zit ook moeten passen.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”