UPDATE: [nu met fotos!] Hoe is het mogelijk... een verhaal.
Geplaatst: 28.06.2007 - 22:38
Ja, ik durf mezelf best een Alfist te noemen.
Ik bedoel, als je er in twintig jaar tijd zes (2x 33, 2x146, Spider, 156) 'verslijt' ben je (denk ik) bovengemiddeld merkentrouw en ook als het over de diverse modellen of over de historie van dit prachtige merk gaat kan ik flink doordraven. Het moet wel gek lopen als Alfa en ik er samen niet uit komen! Dus toen ik vorige maand mijn 156 Sportwagon verkocht omdat ik ivm een nieuwe baan een auto-van-de-baas mag bestellen was er nog maar één ding onzeker: wordt het een Alfa GT JTD, een Alfa 159 JTD sedan, of een Sportwagon?
Voor de volledigheid én voor de fun zijn er natuurlijk wel de nodige proefritten gemaakt in de nieuwe Ford Mondeo, de BMW 1-serie, de Volvo V50 en C30, de Toyota Avensis, de Saab 9-3 en de onvermijdelijke Alfa's. De GT viel al snel af: prima wagen maar niet om comfortabel kilometers (lange ritten) in te gaan maken. De BMW vond ik het geld absoluut niet waard en de Avensis is echt vind ik echt héél saai en lelijk (wel mooi blok erin!). De Saab is in de lease simpelweg duur. De Mondeo rijdt echt prima en is zeer rijk uitgerust maar het interieur ervaar ík als veel te bling-bling. En over de versie met nep-hout (de Ghia) zeg ik maar niets...
Nou, dat is dan geregeld, het wordt blijkbaar de 159. Wist ik natuurlijk allang. Alleen nog een keer wat langer proefrijden, en oh ja, dat geldt ook voor de Volvo's. Dan ff de keuze maken en klaar, er staat weer een 'Bella Machina' voor de deur! Eeehhh... dat liep dus ff anders.
Want omdat er het één en ander moest gebeuren aan mijn net aangeschafte Volvo 850 kreeg ik drie dagen een V50 mee. Daar had ik al een keer een proefrit mee gemaakt en toen was vooral de radio me in negatieve zin opgevallen en ik vond het interieur wat te 'simpel'. Maar nu reed ik in een 'Edition II' met aluminium accenten in het interieur, een heerlijk stuur en veel betere radio. En halverwege de tweede dag drong het opeens tot me door, wat een heerlijke auto is dit! De zitpositie is (voor mij) perfect en wat rijd ik er relaxed in... En daar is het dan, het dilemma: negeer ik dit als rechtgeaarde Alfist of kán ik dit niet negeren?
Ik heb de Alfa nóg een kans gegeven en er nóg een volle dag in gereden, maar de middenconsole komt me gewoon net iets te snel naar links, zodat ik continu met mijn been tegen de vervelende rand aan de zijkant van de middenconsole zit. En dat gaat irriteren. Dit kan niet waar zijn... De Alfa is mooier, het interieur is véél sprekender én de motor is ‘lekkerder’ en duidelijk sportiever. Inmiddels was het plaatje natuurlijk al lang duidelijk, maar het moest alleen nog ff inzinken. En daar had ik best moeite mee. Maar inmiddels ís het ingezonken en durf ik het hardop te zeggen: Ik ben ex-Alfa...
Ik heb een mooie Volvo V50 Sportedition II (oude model) met de nodige toeters en bellen besteld. Komende week mag ik 'm hopelijk ophalen...
Ik bedoel, als je er in twintig jaar tijd zes (2x 33, 2x146, Spider, 156) 'verslijt' ben je (denk ik) bovengemiddeld merkentrouw en ook als het over de diverse modellen of over de historie van dit prachtige merk gaat kan ik flink doordraven. Het moet wel gek lopen als Alfa en ik er samen niet uit komen! Dus toen ik vorige maand mijn 156 Sportwagon verkocht omdat ik ivm een nieuwe baan een auto-van-de-baas mag bestellen was er nog maar één ding onzeker: wordt het een Alfa GT JTD, een Alfa 159 JTD sedan, of een Sportwagon?
Voor de volledigheid én voor de fun zijn er natuurlijk wel de nodige proefritten gemaakt in de nieuwe Ford Mondeo, de BMW 1-serie, de Volvo V50 en C30, de Toyota Avensis, de Saab 9-3 en de onvermijdelijke Alfa's. De GT viel al snel af: prima wagen maar niet om comfortabel kilometers (lange ritten) in te gaan maken. De BMW vond ik het geld absoluut niet waard en de Avensis is echt vind ik echt héél saai en lelijk (wel mooi blok erin!). De Saab is in de lease simpelweg duur. De Mondeo rijdt echt prima en is zeer rijk uitgerust maar het interieur ervaar ík als veel te bling-bling. En over de versie met nep-hout (de Ghia) zeg ik maar niets...
Nou, dat is dan geregeld, het wordt blijkbaar de 159. Wist ik natuurlijk allang. Alleen nog een keer wat langer proefrijden, en oh ja, dat geldt ook voor de Volvo's. Dan ff de keuze maken en klaar, er staat weer een 'Bella Machina' voor de deur! Eeehhh... dat liep dus ff anders.
Want omdat er het één en ander moest gebeuren aan mijn net aangeschafte Volvo 850 kreeg ik drie dagen een V50 mee. Daar had ik al een keer een proefrit mee gemaakt en toen was vooral de radio me in negatieve zin opgevallen en ik vond het interieur wat te 'simpel'. Maar nu reed ik in een 'Edition II' met aluminium accenten in het interieur, een heerlijk stuur en veel betere radio. En halverwege de tweede dag drong het opeens tot me door, wat een heerlijke auto is dit! De zitpositie is (voor mij) perfect en wat rijd ik er relaxed in... En daar is het dan, het dilemma: negeer ik dit als rechtgeaarde Alfist of kán ik dit niet negeren?
Ik heb de Alfa nóg een kans gegeven en er nóg een volle dag in gereden, maar de middenconsole komt me gewoon net iets te snel naar links, zodat ik continu met mijn been tegen de vervelende rand aan de zijkant van de middenconsole zit. En dat gaat irriteren. Dit kan niet waar zijn... De Alfa is mooier, het interieur is véél sprekender én de motor is ‘lekkerder’ en duidelijk sportiever. Inmiddels was het plaatje natuurlijk al lang duidelijk, maar het moest alleen nog ff inzinken. En daar had ik best moeite mee. Maar inmiddels ís het ingezonken en durf ik het hardop te zeggen: Ik ben ex-Alfa...
Ik heb een mooie Volvo V50 Sportedition II (oude model) met de nodige toeters en bellen besteld. Komende week mag ik 'm hopelijk ophalen...