Navigatie in de V70

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
evdillen
Starter

Op dit moment rijd ik een V40 2.0T automaat sport. Een heerlijke auto. Pittige en comfortabel. Nog een echte Volvo.

Ik wil graag weer een echte Volvo gaan rijden. Dus is de keus simpel de V70 classic. De laatste pure Volvo :(

Op dit moment kun je een mooie complete auto krijgen. Ik heb kort in de V70 gereden en dat beviel goed.

Punt is: kan iemand me vertellen wat de kwaliteit van het navigatiesysteem is?

Ik gebruik nu gewoon TomTom. Super functionaliteit. Bijvoorbeeld geschatte aankomst tijd die berekend wordt. Is dit ook standaard functionaliteit van het geïntegreerde systeem? Zijn de kaarten uptodate? Wat zijn jullie ervaringen met de bediening?
JP
2nd Gear member

Ik neem aan dat in de V70 waar je aan refereert een RTI navigatiesysteem zit op basis van cd's. Nieuwe cd's zijn (zie forum) te koop bij Volvo of via marktplaats. Je kan je kaarten dus updaten. Had in mijn vorige auto ook de TT, prima systeem. Moest dan ook wennen aan de RTI van Volvo (trager) maar zeker niet slechter. De bediening op het stuur is eenvoudig en doelmatig. Weergave kaart is 2d en wederom eenvoudig en doelmatig. Geen geschatte aankomsttijd wel soort van POI's (Dealers, musea, etc.). Ik heb mijn TT niet meer gebruikt en weggedaan. Kortom het is anders; even wennen en zeker niet slechter en de kwaliteit is wat mij betreft prima (altijd contact met de satellieten en dat was met TT wel anders.
drowel
5th Gear member

Heb in mijn c70 wel het geintegreerde navigatiesysteem. En in mijn v50 niet. Als ik een nieuwe volvo koop neem ik het er zeker WEL in. Vind het veel makkelijker werken dan de tomtom die ik hiervoor ook heb gehad. Werkt echt perfect. Goed en duidelijk scherm, en kaarten zijn prima! Het is ook tegenwoordig al een DVD of Harddisk en geen CD dacht ik. (dit weet ik echter niet zeker, zullen andere je vast en zeker kunnen vertellen... dus als hier aanvulling bij nodig is.....)
Paul
Geartronic member

CD's zijn in 2002 verdwenen en hebben plaats gemaakt voor DVD's wat in die tijd heel erg modern was. Anno 2006 hebben ze in de XC90 de RTI met hardeschijf geintroduceerd die sinds MY08 ook in de C30/S40/V50 zit.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
V70GT
2nd Gear member

Ik heb in m'n V70 T 2.4 2001 RTI zitten en ben niet onder de indruk: duidelijk een systeem ontwerp uit het kruikjaar nul. Reageert traag op invoer plaatsnamen/straten, doet een eeuw over de ritplanning, geeft geen rittijd, geen aankomsttijd, de actuele positie aanwijzing is te traag, waardoor je met name in steden (Parijs of zo...hmmmm) gaat twijfelen welke straat je nu in moet. Is al van alles aan gedaan door dealer maar zonder verbetering. TT geeft een (snelheidsafhankelijke) detailkaart met jouw positie, RTI komt eerst 500 meter of zo voor een afslag met een detailweergave waar je niks aan hebt omdat je eigen positie pas vlak voor de afslag (dus te laat) wordt aangegeven. En dan die vreselijke man met z'n fonetisch ingesproken Nederlandse teksten en belachelijke klemtonen......en dat alles met een allerbelabbertste geluidskwalitieit. BigVolvoSound : bij mij staat het geluid van de RTI dus uit. Verder zijn de kaarten (ook de meest recente) niet gedetailleerd genoeg. Heb vaak tijdens vakanties met m'n RTI in een ongedefinieërd wit gebied gereden, terwijl TT ook het laaste zanpad naar boven keurig aangaf. Dit is natuurlijk oude koek (2001) maar wat ik heb gehoord van de nieuwere versies is niet veel beter.
Weer "thuis" in de V70 !
xc 70 ocean race
1st Gear member

maar hij plopt wel uit het dashboard :smilebox:
v70 xc awd 2.4t 200 pk ocean race bj 2002
jeep cherokee limited v8 4.0 litre high output
v70 T5 250 pk bj 2002 all options
v40 1.8i europa 1998
Gast

xc 70 ocean race schreef:maar hij plopt wel uit het dashboard :smilebox:
JA, en daar ben ik nog naar opzoek, scherm mag defect zijn. Wie helpt mij? Alle grote bekende Volvo slopers al gehad.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”