equalizer in de v50 met high performance systeem

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
patrice
3rd Gear member

hallo, iemand ervaringen met equalizers, voor mij is dat chinees!
tot vandaag was alles op neutraal , zowel voor als achter, den bass op +1 en den trebble op -1.
voor mij geeft dit goed geluid , luister redelijk veel naar dance muziek, en nooit (of bijna nooit) naar de radio, enkel en alleen cd's.
heeft er iemand dankzij de equalizer betere resultaten dan gewoon door alles op neutraal te laten staan.
volgens de verkoper was het best om alles op neutraal te laten, als je er geen verstand van heb, dus ben ik dringend op zoek achter iemand met verstand :P
tot later patrice
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
fmgillis
2nd Gear member
Contacteer:

Mijn ervaring is om de equalizer om gehoor af te stellen.
Dit geld overigens niet alleen voor de high performance audio van volvo maar gewoon in het algemeen.
Je moet luisteren wat jij het lekkerste vind klinken.
Meestal zul je met dance muziek de lagere tonen wat verder naar voren willen laten komen.
drowel
5th Gear member

Gewoon kijken wat je zelf het mooist vind, zelf draai ik er continu aan :P
Edgar
5th Gear member

drowel schreef:Gewoon kijken wat je zelf het mooist vind, zelf draai ik er continu aan :P
Ik ook :lol:
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BrunoC
Starter

Linkse kant is voor bas-geluiden,middelste zijn voor stem-geluiden en de rechtse maken het geluid scherper/zuiverder...is voor en achter apart regelbaar :smilecolros:
Volvo V50 1.6d topline Brilliant Blue pearl, Prestige Leder Quartz Beige,high performance audio, Alu velgen Sculptor 17";,Mistlampen vooraan,Park assist,Regensensor,Automatisch dimmende binnenspiegel
Douglas
1st Gear member

Je moet even zoeken in het forum. Een jaartje terug is dit ook aan de orde geweest. Iemand heeft toen instellingen van de equalizer geadviseerd (hij had dat uitgezocht). De mijne heb ik op die manier ingesteld en ik was/ben zeer te spreken over het geluid. Als je het niet kunt vinden in het forumarchief kan ik ze er nog wel een keer opzetten.
karel appel
1st Gear member

Graag... zet die link er maar op.... :blob8:
Douglas schreef:Je moet even zoeken in het forum. Een jaartje terug is dit ook aan de orde geweest. Iemand heeft toen instellingen van de equalizer geadviseerd (hij had dat uitgezocht). De mijne heb ik op die manier ingesteld en ik was/ben zeer te spreken over het geluid. Als je het niet kunt vinden in het forumarchief kan ik ze er nog wel een keer opzetten.
Volvo V50 1.6D MY 2008 editionll Black Sapphire Metallic, Off Black leder, Spartacus 17";.... en liever een V50 dan een W50
mgo-cruiser
Starter

tis echt een wereld van verschil als je deze instellingen aanpast, ik heb achteraan wat meer bass gezet en iets minder treble, en vanvoor net andersom, da vind ik wel best ok zo maar kben er nog nie echt mee aant experimenteren geweest...
S40 MY2004 2.0D
Douglas
1st Gear member

Dit zijn de instellingen die ik bedoelde (eerdere post). Wat mij betreft ideale instellingen voor de equalizer:

Bass 0 (evt. +1)
Treble 0
Fader 4 rear (4 klikjes)

Forward & rear Eq:

60: +2 & +3
200: +1 & +2
1k: -1 & -1
3k: +3 & +3
12k: +5 & +5

Succes, laat eens horen hoe jij deze instellingen ervaart...
karel appel
1st Gear member

Thanks.... Ik ga het morgen direct instellen...... en bij Dire-Straits, U2, Borcelli, Metallica, Back to the 80's, Coldplay, Tiesto en Jantje Koopmans het effect uithoren.... :sonarsmile:

heb nou de instelling (tot nu toe) perfect mogelijk....

Bass 2+
Trebble 5+
Fader 2+ (to the rear)

Equalizer alle max plus (forward and rear)
Douglas schreef:Dit zijn de instellingen die ik bedoelde (eerdere post). Wat mij betreft ideale instellingen voor de equalizer:

Bass 0 (evt. +1)
Treble 0
Fader 4 rear (4 klikjes)

Forward & rear Eq:

Volvo V50 1.6D MY 2008 editionll Black Sapphire Metallic, Off Black leder, Spartacus 17";.... en liever een V50 dan een W50
vOlOv
3rd Gear member

Douglas schreef:Dit zijn de instellingen die ik bedoelde (eerdere post). Wat mij betreft ideale instellingen voor de equalizer:

Bass 0 (evt. +1)
Treble 0
Fader 4 rear (4 klikjes)

Forward & rear Eq:

Leuk om te zien dat m'n instellingen uit eerdere post nog gebruikt worden. :P

Om de Bass iets te dempen (sommige geven aan dat te willen) is het slim om ipv de Bass knop de 60 en 200 voor en achter in de equalizer 1 klik lager te zetten:

60: +1 & +2
200: 0 & +1

Dit werkt prima als je de Bass iets te Bassie vindt in de origineel aangeven instellingen.

Zo laat je de makkelijk te bereiken 'reguliere' bass knop ongemoeid die je dan, mocht je dit willen en nodig vinden, altijd 1 op kan blijven draaien zoals Douglas ook terecht aangeeft 8).
C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

Afbeelding
karel appel
1st Gear member

Beste Rudolf...

Ik heb jouw instelling vandaag overgenomen, en bij elk soort muziek beluistert...., maar ik blijf toch bij mijn eigen instelling... deze is voller van geluid waarbij de bass minder verzopen klink.

Bass 1+ soms 2+
Trebble 5+
Fader 3+ soms 4+ (to the rear) (4+ is net zoals jij stelt beter en meer surround sound)

Equalizer alle max plus (forward and rear), hierdoor klinkt het geluid vooral bij liveconcerten bijzonder goed... waardoor het "Arena" effect niet zal voorkomen.

Heb nu high-performance... ben zeer tevreden... maar ben nu toch benieuwd hoe de premium-sound klinkt... wellicht te upgraden..??

:headbang:

't is en blijft een persoonlijke beleving
vOlOv
3rd Gear member

karel appel schreef: ....Equalizer alle max plus (forward and rear)...
Je bedoelt dus flat, maar dan op max +?
karel appel schreef: ...'t is en blijft een persoonlijke beleving...
Ook weer waar :) !

Afbeelding
karel appel
1st Gear member

zo flat als een flatscreen...

klopt alles omhoog op max... heb tijdens het afspelen van CD's de equalizer omhoog en omlaag bijgesteld... even gewacht tot dat de instelling gesetteld was... maar toch telkens als ik hem omhoog bijstelde, kwam er een warmer geluid.... (direct de airco bijgesteld)
vOlOv schreef:
vOlOv
3rd Gear member

karel appel schreef:zo flat als een flatscreen...

klopt alles omhoog op max... heb tijdens het afspelen van CD's de equalizer omhoog en omlaag bijgesteld... even gewacht tot dat de instelling gesetteld was... maar toch telkens als ik hem omhoog bijstelde, kwam er een warmer geluid.... (direct de airco bijgesteld)
vOlOv schreef:
Ah, ga ik van de winter ook eens proberen op een koude ochtend.
Wel apart trouwens, alles flat en dan een beter geluid, dikke kans dat ik het dus eerder dan die winter probeer. :wink:

Afbeelding
karel appel
1st Gear member

Beste Rudolf,

ben benieuwd naar jouw beleving qua instelling...?
trouwens de radio klink bij alle instellingen zeer slecht.... bij ook maar iets te hoog volume.... voel je 10 atmospheer alsof je 20 meter onder water zit..... alleen bij afspelen van CD's is er een perfect geluid te creeeren......... :-({|=
koen_dr
2nd Gear member
Contacteer:

Ik heb het premium sound systeem in m'n C70 en ga strak uw instellingen eens uitproberen!!!

Ik ervaar momenteel met al die zaken op flat een plopachtige bass, niet zo super bij sommige muziek... Ik kende niets van deze equalizer zaken en hoop dus met jullie advies tot een goede sound te komen...
2007 C70 D5 geartronic - BSR 225pk/450nm - Summum
- zilver metallic met cacaobruin leder en umbra interieurdesign
- 18"; mirzam met 235*40*18
- Dynaudio + extra subwoofers achter

2010 Land Rover Discovery 3.0 TDV6 HSE

2005-2007 A3 Sportback 2.0TDI Ambition, Lavagrijs met rood leder en alu finish
2004-2005 Jeep Cherokee 2.8CRD ( het ugly model met ronde lichten )
2002-2004 Golf III 1.9 GTD
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”