Onlangs ontdekte ik dat het oliepeil ruim onder het minimum stond.
Olie snel bijgevuld.
Bij nadere inspectie vind ik dat de onderste helft van het motorblok vet van de olie is. Lekkage?? ging meteen door me heen. Maar dat betwijfel ik. De 460 (1.8i met 120.000 km op de teller) wordt dagelijks gebruikt (woon-werk). Oliepijl lijkt ok nu, al wil ik straks nog even checken als de olie gezakt is. (motor is nog warm).
Morgenochtend maar even een bezoekje brengen aan de garage.
Maar voordat ik het ergste vrees, vraag ik degenen die er meer verstand van hebben.
Zou oliefilter kapot of verstopt kunnen zijn?
En als het toch erger is, waar moet ik dan aan denken (kosten etc)
bedankt alvast,
iapyx
PS. de 460 lijkt dus geen olie te lekken, iig niet veel, want onder de auto ligt geen olievlek. Ook op de plaat die onder het motorblok hangt ligt niet veel olie, hooguit een druppel of twee
olielekkage?
-
- 2nd Gear member
het lijkt erop dat het oliefilter lekt. Dit filter zit net boven de naad (van de twee helten van het motorblok) Net boven die naad lijkt wat olie te lekken. Als de pakking kapot zou zijn, zou er niet boven de naad olie druppen, toch?
Morgen weet ik meer hopelijk
Morgen weet ik meer hopelijk
Volvo 460 1.8i uit 1996
Sinds 5 juli 2012 heb ik een SAAB 9-3
-
- 2nd Gear member
bezoek aan de dealer gebracht. Dat was geruststellend. Hij:"Hoe oud is de auto". Ik:"Elf jaar en 120.000 km". Hij:"Oh, dan beginnen ze net lekker te lopen". Het oliefilter kon wat aangedraaid worden en daar zat ook een druppel olie aan. Het lijkt dus mee te vallen.
Omdat ik nu toch bij de dealer was, even de uitlaat laten controleren. Mijn vermoeden was dat er een lek in zit. Dat werd bevestigd door de dealer. Afspraak gemaakt voor volgende week woensdag. Tevens een luchtslangetje besteld.
grappig, zo'n converstatie met jezelf op dit forum.
Omdat ik nu toch bij de dealer was, even de uitlaat laten controleren. Mijn vermoeden was dat er een lek in zit. Dat werd bevestigd door de dealer. Afspraak gemaakt voor volgende week woensdag. Tevens een luchtslangetje besteld.
grappig, zo'n converstatie met jezelf op dit forum.
Volvo 460 1.8i uit 1996
-
- 7th Gear member
Het is te hopen dat de voorste uitlaatpijp niet lekt,want die kost een heel beetje euro,s!!!!!!!!!
-
- 7th Gear member
die voorpijp vervangen kost je rond de 325 euro..
-
- 2nd Gear member
even een update: de uitlaat was kapot en vandaag mocht de 460 op bezoek bij de garage.
De factuur:
Uitlaatdemper achterste vervangen
- uitlaat set
- uitlaatpijp
- eindpijp
- uitlaatklem
daarnaast op mijn verzoek een L-vormig slangetje laten vervangen.
totale kosten: 279,36 incl.
iapyx
De factuur:
Uitlaatdemper achterste vervangen
- uitlaat set
- uitlaatpijp
- eindpijp
- uitlaatklem
daarnaast op mijn verzoek een L-vormig slangetje laten vervangen.
totale kosten: 279,36 incl.
iapyx
Volvo 460 1.8i uit 1996
-
- 2nd Gear member
als dat de eerste kosten waren sinds 03-06 valt het allemaal nog mee toch?
460-1994 1.8 i, groen metallic, trekhaak, spoiler, half leer, model '95 achterlichten, 15";cetusvelgen en binnenkort koplampwissertjes!!! mijn derde volvo, nu maar hopen dat ie effe meekan!!
-
- 2nd Gear member
sok460, nee, de totale kosten sinds maart 06: ca. 900,--
Bij een kleine beurt icm apk moest de gordel van de bijrijder vervangen worden. Deze was enigszins gesleten, maar die slijtage zat er al bij aankoop in maart 06 (bij een Niham garage). Kosten van alleen de gordel > 200,--
Verder de auto een half jaar geleden laten tectyleren. Kosten 220,--
Daarnaast heb ik aan de auto uitgegeven 300,-- voor een radio en antennes.
Een dab-antenne die tegen de binnenruit gemonteerd moest worden ging kapot en een vervanger had slechte ontvangst. Daarom een op het dak gemonteerd. Zelf gedaan, scheelde 215,-- Alleen zo´n antenne kost wel wat.
70,-- incl. verzending vanuit Engeland.
Op de verlanglijst staan nog speakers (voor de hoedenplank).
totale uitgaven tot nu toe ca. 1200,--
Bij een kleine beurt icm apk moest de gordel van de bijrijder vervangen worden. Deze was enigszins gesleten, maar die slijtage zat er al bij aankoop in maart 06 (bij een Niham garage). Kosten van alleen de gordel > 200,--
Verder de auto een half jaar geleden laten tectyleren. Kosten 220,--
Daarnaast heb ik aan de auto uitgegeven 300,-- voor een radio en antennes.
Een dab-antenne die tegen de binnenruit gemonteerd moest worden ging kapot en een vervanger had slechte ontvangst. Daarom een op het dak gemonteerd. Zelf gedaan, scheelde 215,-- Alleen zo´n antenne kost wel wat.
70,-- incl. verzending vanuit Engeland.
Op de verlanglijst staan nog speakers (voor de hoedenplank).
totale uitgaven tot nu toe ca. 1200,--
Volvo 460 1.8i uit 1996
-
- 4th Gear member
welk slangetje heb je laten vervangen en wat kostte dat ding aan materiaal?
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- 2nd Gear member
L-vormig slangetje dat bovenin zit als je de motorkap open doet.
Het is geisoleerd. Zit niet vastgeschroefd. De uiteinden zitten met vet ingesmeerd om een tuitje. Ik denk - maar pin me er niet op vast - dat het is of A)Bypass voor stationairtoerentalregelklep of B)Slang pulserend luchtsysteem.
kosten 20,80 ex btw
iapyx
Het is geisoleerd. Zit niet vastgeschroefd. De uiteinden zitten met vet ingesmeerd om een tuitje. Ik denk - maar pin me er niet op vast - dat het is of A)Bypass voor stationairtoerentalregelklep of B)Slang pulserend luchtsysteem.
kosten 20,80 ex btw
iapyx
Volvo 460 1.8i uit 1996