Er is mij een bijzonder fraaie V70 aangeboden. Een V70 Black Sapphire uit 2004 met net geen ton op de klok. Uiteraard zwart van buiten en met OAK van binnen. Spoiler achterop en schuif-/kanteldak, Dolby surround & navi, elec. stoelen, en zo kan ik nog wel even doorgaan...
Nou is de D5 (los van enkele verstuiverprobleempjes) een super motor. Daar hoef ik dan ook niet van overtuigd te worden. En een automaat vind ook ook super.Maar ik lees hier nogal wat over traag wegrijden vanuit stilstand, traag reageren bij terugschakelen (wordt ook bij Autoweek-test op gewezen). Dus vandaar mij vraag, dus even los van de technische problemen (flushen, reviesie, e.d.):
Hoe bevalt de 5-traps geartronic?
Voel je de bak op- of terugschakelen?
Hoe "traag" rijdt de auto weg bij een verkeerslicht?
M.a.w.: Wat zijn de gebruikerservaringen?
Gr, Erwin
Wie heeft ervaring met een V70 D5 geartronic 5-bak?
- Oceanracer
- Geartronic member
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
De geartronic bevalt mij uitstekend.
Het is moeilijk uit te leggen wat 'traag' is. Dus ga gewoon zelf proefrijden.
Het is moeilijk uit te leggen wat 'traag' is. Dus ga gewoon zelf proefrijden.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
v70 2.4T geartronic:
-De geartronic bevalt uitstekend, voor mij geen schakelbak meer.
- Op en terugschakelen voel je nauwlijks. In het begin probeerde ik nog wel eens mee te tellen. Vervolgens in de manual stand drukken en controleren of ik goed zat. Ik zat er regelmatig naast!
- Als je met de hand sneller kan schakelen dan de automaat doet heb je aanlaag voor coureur. Hij schakeld echt snel
- Het wegrijden bij het verkeerslicht valt nog wel eens tegen. De automaat schakeld automaisch naar neutral wanneer je de voet lang op de rem hebt. Laat je de rem los dan schakeld hij eerst naar drive dat kost wat tijd. Met een softwareupdate schijnt dat verholpen te zijn (zie andere threads in het v70 forum)
Gr Frank
-De geartronic bevalt uitstekend, voor mij geen schakelbak meer.
- Op en terugschakelen voel je nauwlijks. In het begin probeerde ik nog wel eens mee te tellen. Vervolgens in de manual stand drukken en controleren of ik goed zat. Ik zat er regelmatig naast!
- Als je met de hand sneller kan schakelen dan de automaat doet heb je aanlaag voor coureur. Hij schakeld echt snel
- Het wegrijden bij het verkeerslicht valt nog wel eens tegen. De automaat schakeld automaisch naar neutral wanneer je de voet lang op de rem hebt. Laat je de rem los dan schakeld hij eerst naar drive dat kost wat tijd. Met een softwareupdate schijnt dat verholpen te zijn (zie andere threads in het v70 forum)
Gr Frank
-
- 2nd Gear member
Heb een my2005 D5 met geartronic.
- rijdt idd wat traag weg, maar dat los je snel op door je rechtervoet stevig op het gaspedaal te houden. Kijk na een paar sec in je binnenspiegel en je realiseert dat je weer te hard weg ging.
- op en terugschakelen voel je bijna niet
- als ik op de snelweg wil invoegen dat weet ik dat de bak in zn 5 staat, met kick down kan ik forceren dat ie terugschakelt maar dan loop jet risico bij iemand op de achterbank te belanden --> ik los het op om dan handmatig terug te schakelen, is overigens niet heel vaak nodig.
Conclusie: handschakelen mag dan iets sneller en directer aanvoelen, maar ik zou niet anders meer willen. Zeker in file NL een genot!
- rijdt idd wat traag weg, maar dat los je snel op door je rechtervoet stevig op het gaspedaal te houden. Kijk na een paar sec in je binnenspiegel en je realiseert dat je weer te hard weg ging.
- op en terugschakelen voel je bijna niet
- als ik op de snelweg wil invoegen dat weet ik dat de bak in zn 5 staat, met kick down kan ik forceren dat ie terugschakelt maar dan loop jet risico bij iemand op de achterbank te belanden --> ik los het op om dan handmatig terug te schakelen, is overigens niet heel vaak nodig.
Conclusie: handschakelen mag dan iets sneller en directer aanvoelen, maar ik zou niet anders meer willen. Zeker in file NL een genot!
Volvo V70 2005 D5 AWD Geartronic
- Bover
- 8th Gear member
Hoe bevalt de 5-traps geartronic?
Mijn huidige vijftrap had inderdaad wat last van zoals autoweek beschreef onderin niet meteen reactie bij wegtrekken.
Ik heb dat opgelost door een milde tuning.
Auto hing aan gaspedaal.
Als de olie auromaat nog gewoon rood is dan voel je nauwelijks de schakelmomeneten. Ik ververs( flush per 75.000km deolie versn bak )
Ik vindt een V70 d5 niet traag. Maar ja er zijn altijd snellere auto's.
Inderdaad voet op gas houden helpt want je automaat leert dan dat je sportieve rijder bent....
Mijn gebruikerservaringen zijn goed en tevreden en door elkaar rij ik met 60.000km per jaar een 1;14.4.
gewoon gaan genieten van zo'n volvo zou ik zeggen...
Mijn huidige vijftrap had inderdaad wat last van zoals autoweek beschreef onderin niet meteen reactie bij wegtrekken.
Ik heb dat opgelost door een milde tuning.
Auto hing aan gaspedaal.
Als de olie auromaat nog gewoon rood is dan voel je nauwelijks de schakelmomeneten. Ik ververs( flush per 75.000km deolie versn bak )
Ik vindt een V70 d5 niet traag. Maar ja er zijn altijd snellere auto's.
Inderdaad voet op gas houden helpt want je automaat leert dan dat je sportieve rijder bent....
Mijn gebruikerservaringen zijn goed en tevreden en door elkaar rij ik met 60.000km per jaar een 1;14.4.
gewoon gaan genieten van zo'n volvo zou ik zeggen...
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....