Beste Forumers,
Ik ben een van de kapjes van mijn roofrails kwijtgeraakt (voorzijde, bestuurderskant), en ik had er al in berust dat ik dan maar een volledige set van 4 kapjes maar moest bestellen bij Volvo om het weer netjes te maken, maar ik bel net met Baars (Volvo Leiderdorp) en die zeggen mij dat de kapjes niet los te krijgen zijn, alleen als hele set met roofrails en alles....
Kan iemand dat verhaal bevestigen dan wel ontkrachten?
Nog een paar vragen: Ik heb niet echt zin om een van de andere kappen eraf te slopen om het 'part number' te gaan zoeken (om dat dan eigenhandig proberen te bestellen), want daar lijden ze nogal onder. Heeft iemand hier dat part number voor me?
Tenslotte (en dat zou echt heel mooi zijn): Heeft iemand hier toevallig zo'n kapje liggen? ik betaal er graag een schappelijke prijs voor...
Als alle antwoorden 'nee' blijken te zijn, waar kan ik dan nog zoeken? Sloop? (en zo ja: welke...)
Alvast bedankt voor jullie moeite
Mvg, MDA
Afdekkapjes roofrails
- Maarten
- 5th Gear member
volgens mij moeten die kapjes wel met z'n vieren los te koop zijn,dus zonder roofrails.
schijnen altijd stuk te gaan bij verwijderen van je roofrails,dus zou wel raar zijn als die niet apart te koop zouden zijn.
waren volgens mij ook niet heel duur.
zag trouwens pas nog op MP één of twee losse kappen te koop.
schijnen altijd stuk te gaan bij verwijderen van je roofrails,dus zou wel raar zijn als die niet apart te koop zouden zijn.
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
- Polly
- 1st Gear member
100 % zeker dat de kapjes per 4 worden verkocht.
2 jaar gelden hebben ze bij mijn alles erafgehaald :-x Incl roofrails én kapjes.
Heb alles via de verzekering vergoed gekregen.
Na 3 weken alles nieuw eropgezet met..........jawel speciale breekbouten.
Zodat deze er niet meer zomaar eraf kunnen worden gehaald.
Maar.............na enkele dagen kwamen ze weer :? en ja wel alles zat ernog op, op één afdekkapje na. (ze wilde het weer proberen dus om het te jatten).
Dus ik weer de verzekering bellen en jip........kreeg set van 4 kapjes vergoed. Worden dus per 4 verkocht. kosten ± 25.00€
Heb er nu dus 3 over. maar wil ik voor reserve houden.
2 jaar gelden hebben ze bij mijn alles erafgehaald :-x Incl roofrails én kapjes.
Heb alles via de verzekering vergoed gekregen.
Na 3 weken alles nieuw eropgezet met..........jawel speciale breekbouten.
Zodat deze er niet meer zomaar eraf kunnen worden gehaald.
Maar.............na enkele dagen kwamen ze weer :? en ja wel alles zat ernog op, op één afdekkapje na. (ze wilde het weer proberen dus om het te jatten).
Dus ik weer de verzekering bellen en jip........kreeg set van 4 kapjes vergoed. Worden dus per 4 verkocht. kosten ± 25.00€
Heb er nu dus 3 over. maar wil ik voor reserve houden.
- MDA
- 5th Gear member
Echt? zeker weten?Polly schreef: Heb er nu dus 3 over. maar wil ik voor reserve houden.

Maar bedankt voor alle antwoorden. Ik zal eens achter een andere dealer aan gaan.
Als iemand trouwens nog een 'part number' voor me heeft, dan zou me dat zeer helpen.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- MDA
- 5th Gear member
Yep. Had ik al gevonden... het zijn de twee achterste. Helaas...Maarten schreef:volgens mij moeten die kapjes wel met z'n vieren los te koop zijn,dus zonder roofrails.
Update: Heb net even met Volvo-dealer Woerden gebeld, en die heeft ze gewoon op voorraad liggen... Probleem opgelost!
2de Update: zaterdag even op en neer geweest naar Woerden. 22.50euro verder had ik vier nieuwe kappen, waarvan er eentje meteen op de auto ging

V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!